А чи був Banksy: історія з фейковим графіті від відомого художника в Києві

2 серпня 2018, 19:01
В авторстві графіті зізналися співробітники рекламного агентства

Фото: Facebook

Київ днями сколихнула гучна історія: після виступу в місті британської групи Massive Attack на стіні біля заправної станції на Подолі з'явилося лаконічне чорно-біле графіті. Малюнок, на якому був зображений двоголовий стерв'ятник з "пістолетами" від бензоколонок замість голів, облетів соцмережі і навіть засвітився в зарубіжній пресі.

Реклама

Фото зі сторінки Stanislav Lutskovych

Неподалік на основі колонки зобразили маленьку мишку під парасолькою.

Реклама

Фото зі сторінки Stanislav Lutskovych

Секрет інформаційного буму навколо графіті зі стерв'ятником простий: під ним є підпис Banksy, всесвітньо відомого художника, справжнє ім'я якого залишається таємницею. Вартість його робіт на аукціонах часом перевищує сотню тисяч доларів США.

Пізніше в Києві з'явилася ще одна нібито робота Бенксі – щоправда, в іншому місці і вже без автографа.

Реклама

У цих графіті угледіли соціальну тематику, властиву Бенксі, і безліч збігів, які могли б свідчити про його авторство. Так, багато роботи художника з'являлися в тих місцях, де в цей же час виступали Massive Attack – існує навіть версія, що музикант цієї групи, Роберт Дель Ная і є таємничим Бенксі. До того ж, склад, на якому зберігалася частина апаратури групи, привезеної для виступу в Києві, розташований неподалік.

Скептики ж були непохитні: в останніх роботах Бенксі, крім основного чорного, використовує в деталях додатковий колір; до того ж, для створення малюнка знадобилося б більше часу, ніж музиканти британського гурту перебували в Києві. Київські журналісти звернулися на сайт художника, де їм спростували його причетність до малюнка в Києві. Так що поява графіті – явно рекламний хід. І вони мали рацію.

Спочатку про авторство "великої містифікації" заявили деякі з вуличних художників. Пізніше – одне з рекламних агентств, натякнувши про причетність до малюнка на Жилянській.

"Майже Бенксі" за роботою на Жилянській. Фото: bit.ua

Однак, обурившись спробам "зіграти на хайп" з боку "непричетних", творці малюнка в четвер вийшли з тіні, опублікувавши фотографії процесу створення графіті на Подолі.

Фото: Facebook

"Це один з кращих кейсів про вірусний маркетинг цього року, подія, яка вже тиждень у всіх на устах, подія яке змусило навіть завзятих скептиків засумніватися, а деякі навіть намагалися привласнити собі авторство. Але правда така! Це добре зрежисована PR акція, де наша студія виступила як організатор і виконавець, а я як автор ідеї та малюнка", – повідомив на своїй сторінці Dmitri Stepanenko, арт-директор однієї з креативних студій столиці.

Співробітники креативної студії також розкритикували чужі спроби привласнити їх творчість.

Деякі не соромляться у висловах, проте зізнаються, що заявити про авторство раніше не могли – "не дозволяло начальство".

При цьому нічого поганого в тому, що самі намагалися видати свою роботу за творчість всесвітньо відомого художника, не бачать. А можливі судові позови за використання чужого логотипу сприймають, як додатковий піар.

А ось як тепер рекламщики поділять ідею "закосити під Бенксі" – наразі невідомо.

Нагадаємо, раніше в Києві невідомі робочі зіпсували мурал зі стрижем, розміщений на стіні 16-поверхового будинку по вулиці Булаховського, 40.

Тим часом, на вулиці Круглоуніверситетській, 7, з'явився мурал з книгою і мудрою совою. Малюнок створив відомий київський художник Віталій Гідеван. Як розповів "Сегодня" художник, над роботою він працював п'ять днів, використавши більше 35 балончиків фарби.