Аероекспрес від Києва до аеропорту "Бориспіль": всі подробиці

30 березня 2018, 09:54
Одна платформа із зупинкою буде побудована в Борисполі, а приватні землі можуть викупити у власників

Влада хоче побудувати швидкісну залізничну лінію від столичного вокзалу до аеропорту «Бориспіль» / Фото: Юрій Кузнєцов

Уже кілька тижнів у всіх на слуху друга спроба влади побудувати швидкісну залізничну лінію від столичного вокзалу до аеропорту "Бориспіль". Першу, нагадаємо, під назвою "Повітряний експрес" збиралися будувати ще в 2011 році, але через зникнення китайського кредиту в $ 372 млн від ідеї відмовилися. "Сегодня" з'ясувала всі подробиці нового проекту.

Роботи по будівництву залізничної лінії

Нагадаємо, будівництво лінії планують розпочати в червні і закінчити в грудні. Ціна питання – 600-800 млн грн. Замовником виступить "Укрзалізниця". За проектом, експрес курсуватиме від вокзалу "Київ-Пасажирський" до терміналу D аеропорту (схему руху і основні характеристики – див. Інфографіку). Крім добудови 3,2 км шляхів (від міста Борисполя до аеропорту), буде побудована 340-метрова одноколійна залізнична естакада над трасою Київ – Харків і дві зупинкові платформи.

Реклама

"Одна платформа з зупинкою буде побудована в Борисполі. У перспективі ми також плануємо побудувати поруч з нею автостанцію, щоб зробити хороший транспортний вузол", – розповів "Сегодня" мер Борисполя Анатолій Федорчук.

Великі плани на залізничну лінію і біля самого аеропорту. За словами гендиректора "Борисполя" Павла Рябікіна, рейковий транспорт повинен пройти вздовж дороги від терміналу D до Бориспільського шосе в напрямку виїзду в Київ та Бориспіль. "Залізнична гілка йтиме до нового критого аеровокзального комплексу, побудованого впритул до галереї терміналу D", – розповів Рябикин журналістам.

Земельні питання

Найбільша складність в реалізації – земельні питання. Мерія Борисполя вже передала "Укрзалізниці" 3,5 га землі. Через неї пройде ділянку маршруту від діючої залізничної дороги до автотраси Київ – Харків. Але для "повного комплекту" УЗ потрібно отримати ще шість земельних ділянок загальною площею 13 га.

Реклама

"Експрес йтиме там, де частина земель знаходиться в приватній власності", – говорить Федорчук і додає, що влада домовляється з їх власниками.

Нагадаємо, відповідно до Закону України "Про відчуження земельних ділянок, які перебувають у приватній власності для суспільних потреб", землю потрібно або викуповувати, або відчужувати за рішенням суду. Яким саме шляхом підуть цього разу – поки не вирішили.

Експреси в світі

Залізничні експреси, що доставляють пасажирів з аеропортів в міста і назад, поширена практика в багатьох країнах. У Відні (Австрія) швидкісний експрес ходить в аеропорт (знаходиться в 18 км від міста) прямо з центру кожні 30 хвилин. Час у дорозі становить всього 16 хвилин (поїзд йде без зупинок), а вартість проїзду туди і назад 19 євро.

Дістатися до столиці Італії також можна на швидкісному поїзді, який відправляється з аеропорту Леонардо да Вінчі в місті Фьюмічіно і називається "Леонардо Експрес". Курсує він з інтервалом в 15-30 хвилин, їде трохи більше півгодини, а квиток коштує 14 євро. Вийти до станції можна за вказівниками, розвішаними в аеропорту. Функціонує експрес без вихідних і свят і працює навіть в період страйків.