НП в столичній підземці: збій із електронним квитком закінчився тиснявою пасажирів

8 листопада 2019, 12:03
У ГІОЦ прокоментували обставини збою з проїздом з електронним квитком

/ Фото: Олександр Марущак, Сьогодні

Чергова НП з оплатою проїзду в столичному метро вранці в п'ятницю, 8 листопада закінчилася тиснявою і нервами. У КП "ГІОЦ" розповіли нам, у чому причина.

Система оплати проїзду в метрополітені з е-квитком знову дала збій. Сьогодні вранці сотні пасажирів не могли пройти через турнікети з синьою картою і за "Картою киянина". Пристрої на турнікетах їх не приймали і людям довелося купувати жетони, від яких влада хоче відмовитися з 1 квітня цього року. Сайт "Сьогодні" розбирався, в чому ж причина збою

Реклама

"О 7:00 на станції "Академмістечко" творився просто дурдом і тиснява. У турнікетів зібрався величезний натовп з пасажирів. Незважаючи на те, що по гучному зв'язку оголошували, що турнікети не приймають сині картки е-квитка і "Картки киянина", пенсіонери завзято прикладали їх до турнікету створюючи штовханину. Людей на станції накопичилося дуже багато, була невелика тиснява. Деяким пасажирам ставало погано біля турнікетів", – розповідає киянка Ірина.

/ Фото: Олександр Марущак, Сьогодні

У ГІОЦ – міському інформаційно-обчислювальний центр Києва, який впроваджував систему і забезпечує її роботу – сайту "Сьогодні" підтвердили, що стався збій і пояснили причини.

"Сумно, що проблеми виникли саме в годину пік, коли тисячі людей їхали на роботу. Система дала збій приблизно о 6:45 і не працювала майже годину. О 7:37 ми відновили її роботу. Основна причина в тому, що мережеве обладнання дало збій. Зараз працюємо над усуненням пошкоджень, які відбулися, і перемиканням обладнання. Зазначу, що збій стався не на всіх станціях метро. Після виникнення проблем з системою поступово почали відключатися турнікети на станціях. Проблеми виникли на більшій частині станцій столичної підземки (їх 52)", – розповів сайту "сьогодні" Віталій Козубський, директор КП "ГІОЦ".

Раніше міські чиновники заявляли, що збої в роботі системи е-квитка більше не повторяться. Але НП з оплатою проїзду відбуваються в підземці досить таки часто. Просто, коли вони трапляються в годину пік, їх особливо сильно відчувають на собі пасажири. Наприклад, останній збій був буквально кілька тижнів тому.

Реклама

"Тоді виникали проблеми з програмним забезпеченням, а зараз з обладнанням. На жаль, від збоїв такого характеру не застрахована жодна система. Проблеми виникають і з зеленою картою для проїзду в метро, відбуваються технічні збої і при оплаті банківською картою... В цьому випадку люди купували жетони, користувалися зеленою картою, банківськими картами. Все це сьогодні вранці працювало. Проблемним було те, що збій стався в годину пік. Якби це сталося, наприклад, о 23:00 вечора, його б ніхто особливо не помітив і кількість пасажирів, які від цього постраждали, була б набагато менше", – додає Козубський.

Він не пов'язує сьогоднішній збій у метро з тим, що влада вирішила перенести впровадження е-квитка в промислову експлуатацію на 1 квітня 2020 року.

"Насправді запуск е-квитка в промислову експлуатацію відклали до квітня через те, що на рівні держави не вирішене питання: як будуть враховувати пільговиків, які не проживають в місті Києві. Згідно із законом, якщо б ми юридично прописали, що запускаємо е-квиток в промислову експлуатацію з 30 жовтня, то в такому б випадку жоден пільговик без реєстрації в електронній системі не мав би права користуватися пільговим проїздом у транспорті Києва. Таке право столичним пільговикам дає "Картка киянина", тому що вона видається людям, які проживають в Києві або офіційно працюють у столиці. Вони платять податки і мають право, якщо вони пільговики, користуватися пільговим проїздом. Всім би іногороднім пільговикам довелося б платити за проїзд. Тому запуск е-квитка в промислову експлуатацію відклали до квітня, а питання реєстрації пільговиків вирішується на рівні Кабміну", – додає Козубський.

За його словами, були різні пропозиції. Навіть розглядався варіант, що пільговик, наприклад, з Житомира, користуючись міським транспортом Києва, оплачує проїзд, а компенсацію за витрачені кошти отримує у себе в Житомирі. Тобто витрати бере на себе місцевий бюджет. Але як ситуація вирішиться насправді, поки невідомо.

Нагадаємо, що раніше журналісти знайшли автомат із продажу е-квитків, який не приймав банківські картки для оплати і купюри номіналом 500 гривень.

Реклама

Також читайте результати перевірки "Сьогодні" впровадження нової системи оплати проїзду насправді.