Е-квиток у Києві: водії вимикають валідатори, а контролери їздять без рідерів

11 квітня 2019, 09:22
Скарг на роботу системи автоматизованої оплати проїзду все більше

/ Фото: Міла Князька-Ханова, Сьогодні

Єдиний квиток охоплює все більше видів громадського транспорту Києва. Слідом за тролейбусами і метро він запрацював у швидкісному трамваї, фунікулері та міській електричці. "Сьогодні" протестували роботу е-квитка і дізналися, чим незадоволені його користувачі.

Минуло вже три місяці з впровадження нової системи автоматизованої оплати проїзду. Однак скарг на її роботу від пасажирів надходить все більше. Наприклад, в особистому кабінеті зареєстровану карту вибиває з системи, і її потрібно заново реєструвати. У техпідтримці нам пояснили, що ця проблема пов'язана з постійними вдосконаленнями і що користувачам доведеться терпіти "сюрпризи" до закінчення тестового режиму системи (31 жовтня).

Реклама

МЕТРО. Використовувати е-квиток можна лише на турнікетах з позначкою Kyiv Smart Card, а таких лише один-два на станцію. Автомати для продажу е-квитків, які встановлювали ще в минулому році, до цих пір не працюють.

Фото: А.Рудоманов

Реклама

Але є і поліпшення. Раніше, прикладаючи картку до турнікета, пасажир бачив повідомлення "Квиток дійсний". Тепер же йому показує залишок поїздок, що набагато зручніше. До речі, в метро можна скористатися е-квитком кілька разів поспіль. В інших видах транспорту валідувати можна лише один раз.

Фото: В.Михальчук, "Сьогодні"

Реклама

ЗБОЇ І ВІДКЛЮЧЕННЯ. Багато пасажирів незадоволені постійними збоями системи, особливо на швидкісному трамваї.

Фото: В.Михальчук, "Сьогодні"

Наприклад, при спробі оплатити проїзд транспортною картою на станції "Гната Юри" до нас підійшла чергова і сказала, що турнікет для оплати проїзду е-квитком не працює. На питання, як оплатити проїзд, вона відповіла: "Проходьте – потім купите талончик у контролера". Хоча купувати талони у перевіряючих заборонено. До речі, рідери для перевірки оплати проїзду у контролерів так і не з'явилися. В "Київпастрансі" розповіли, що нові зчитувальні пристрої закупили ще два місяці тому, але чому їх немає у контролерів, пояснити нам не змогли. 

А днями в одному з тролейбусів водій ... відключив валідатори.

"Водії вимикають валідатори, щоб пасажири купували квитки, а не користувалися валідаторами і їздили дешевше зі смарт-картою", – обурився в одній з груп киянин Олександр Рудоманов.

Фото: В.Михальчук, "Сьогодні"

І додав, що після звернення до водія той все ж запустив валідатори.

"Водій запускає систему і потім відключає її тільки після закінчення зміни. При збої системи він зобов'язаний повідомити диспетчеру, той відправить дані про помилку в КП "ГІОЦ". Якщо водій на свій розсуд самостійно включає-вимикає систему, то цим він порушує свої посадові інструкції", – розповіли нам в КП "Київпастранс".

Поповнити е-квиток можна за допомогою особистого кабінету, ботів в соцмережах, а також в платіжних терміналах. Ми спробували оплатити проїзд за допомогою чат-бота в Facebook, однак купити поїздки не вдалося, оскільки бот після вибору суми до оплати припинив роботу. В особистому кабінеті на сторінці Kyiv Smart City при спробі купити поїздки через комп'ютер також видало системну помилку. А ось на смартфоні система працює – досить ввести номер карти і захисний код і після цього отримати QR-код на поїздку.

Нагадаємо, з 1 лютого Kyiv Smart Card можна придбати і поповнити в касах на 10 станціях столичної підземки.

Раніше мер Києва Віталій Кличко повідомив, що у столиці в грудні 2021 року відкриють метро на Виноградар.

Також повідомлялося, що на будівництво в Києві Подільсько-Воскресенського мосту і ділянки Сирецько-Печерської лінії метрополітену на Виноградарпланується виділити 400 млн гривень.