Експерт назвав головні проблеми київських маршруток

26 жовтня 2018, 07:17
40% маршруток в Києві курсують незаконно

Фото: архів / Фото: Вiталiй Лазебник

На початку жовтня депутати Київради прийняли рішення про розробку Міської комплексної цільової програми з розвитку транспортного обслуговування населення та забезпечення безпеки дорожнього руху на 2019-2024 рр .

Готовий документ повинні представити в протягом 6 місяців після прийняття такого рішення . Але вже зараз влада розповідає , які зміни вона запланувала . Так , пропонується оновити парк автобусів , тролейбусів і трамваїв , а також прибрати з доріг маршрутки . Заразпонад 40% маршруток в столиці працюють незаконно,ніякого контролю за цією сферою немає , а ось додаткові проблеми маршрутки створюють досить часто .

Проте , мова про скасування маршруток не йде , але ось їх кількість може істотно скоротитися , адже багато з них знаходяться практично в аварійному стані , та ще й працюють зовсім неофіційно .

Реклама

Громадський транспорт в Україні завжди був збитковим . Що стосується муніципального транспорту , він давно застарів і потребує масштабної реконструкції або оновлення . Та й не можна сказати , що маршрутки знаходяться в кращому стані . До того ж з маршрутками в столиці постійно трапляються якісь події . Вони потрапляють в аварії , збивають людей і врізаються в зупинки .

Так, тільки у вівторок, 16 жовтня, маршрутка біля Солом'янської площі врізалась в тролейбус і вибила йому скло своїм дзеркалом. А на початку жовтня у маршрутки, яка їхала на Троєщину, на ходу вибухнуло колесо.Такі новини з'являються майже щотижня , але ситуація з маршрутками в Києві не змінюється .

Урбаніст Григорій Мельничук каже в коментарі сайту " Сегодня" , що ті жовті автобуси , які їздять по Києву , – це далеко не маршрутки , а просто комерційні перевізники .

Реклама

"Варто зрозуміти , що той транспорт , який їздить зараз , – це не маршрутки , це маленькі комерційні автобуси без пільг . Ще в 80 – ті роки були маршрутні таксі , і їх зміст полягав в тому , що вони не мали фіксованих зупинок . Це був транспорт , який забезпечував гарантоване місце сидіння , там ніхто не їхав стоячи , і проїзд там коштував в три рази дорожче , ніж в громадському транспорті . Тобто маршрутки були альтернативою особистому автомобілю і таксі , а не муніципальному транспорту , як це є зараз " , – пояснює Мельничук.

Так, згідно з даними сайту EasyWay, у київських маршруток зараз є близько 160 маршрутів . І якщо в деякі частини міста дійсно є резон пускати саме маршрутки , а не тролейбуси або трамваї , то в деяких місцях вони зовсім не потрібні .

Замінити маршрутки муніципальним великогабаритним транспортом не так складно , як здається на перший погляд . У Київській міській державній адміністрації на початку 2018 р повідомляли , що для того , щоб замінити маршрутки в столиці і при цьому задовольнити запити всіх громадян , місту необхідно купити ще 231 автобус великої місткості , 172 тролейбуси і 62 трамваї .

Проте поки що маршрутки продовжують курсувати вулицями міста і навряд чи кудись подінуться найближчим часом . Повністю позбавлятися від цього виду транспорту Київ не планує , але ось провести хорошу чистку нелегальних перевізників , перевірити стан транспорту і скоротити його кількість – цілком може .

Реклама

" Для різних ліній , для різних маршрутів потрібен різний транспорт , є невеликі райони , або приватний сектор , де стоїть кілька віддалених будинків , і де немає сенсу використовувати великогабаритний транспорт . І це ніша для таких перевізників . А на магістральних вулицях дійсно велика кількість маленьких автобусів створює додатковий рух і шкодить безпеці " , – підсумував Мельничук.

Більш докладно про те , що незабаром буде з київськими маршрутками , читайте в матеріалі сайту "Сегодня": Київ без маршруток: які зміни готують для жителів столиці