Електронний квиток в транспорті Києва: люди скаржаться на непрацюючі валідатори і зайві поїздки

20 березня 2019, 09:39
Іноді поїздка обходиться в дві ціни, а пасажири обманюють контролерів

Валідатори. Уже зчитують не тільки Картки киянина, а й транспортні карти, і QR-квитки / Фото: Міла Князька-Ханова

У Києві вже півтора місяці в громадському транспорті працює е-квиток. "Сегодня" дізналися, з якими труднощами стикаються його користувачі і як їх можна вирішити.

Розробники системи Kyiv Smart Сard заявили, що з 1 лютого кияни та гості столиці понад 122 тисяч разів скористалися е-квитком. Згідно з розпорядженням КМДА, він буде працювати в тестовому режимі до кінця жовтня. За цей час повинні налагодити систему і виправити помилки.

Реклама

За півтора місяці після запуску е-квитка зауважень на роботу системи дуже багато. Пасажири, які вже купили пластиковий е-квиток за 50 гривень, кажуть, що поки їздять "зайцем", не прикладаючи картку до валідатора в транспорті. Тому що коли заходять контролери, ті просто не можуть перевірити пасажира – немає потрібного обладнання. Виходить, що вірять пасажирам на слово.

У "Київпастрансі" нам розповіли, що пристрої для роботи контролерів вже закупили і скоро видадуть перевіряючим. Там підтверджують, що іноді виникають збої в системі, яка працює в тестовому режимі, і в деяких салонах транспорту не працюють валідатори. Наприклад, ми проїхали на популярному тролейбусі маршруту №27, і там жоден з валідаторів не працював.

Також є проблеми і з роботою пластикової карти. Її користувачі заявляють, що вона не завжди зчитується на станціях метро і в тролейбусах.

Реклама

"Нещодавно купив смарт-карту, поїздив пару днів, а потім вона перестала працювати. На станції метро, де я її купив, сказали, що вона недійсна. Залишається лише викинути цей шматок пластику! Назад її не приймають", – поскаржився нам житель Оболоні Олександр Поздній.

У центрі з обслуговування карт підтверджують, що проблеми виникають, оскільки поки все працює в тестовому режимі.

Пасажири скаржаться і на списання валідаторами декількох поїздок відразу. Мовляв, коли прикладають в тролейбусі карту, замість однієї поїздки зчитується дві, а то і більше.

"Зайшла в тролейбус №12, піднесла картку до валідатора, а він двічі показав на екрані "Квиток дійсний". Потім в особистому кабінеті на сайті е-квитка я побачила, що двічі списали гроші за одну поїздку", – скаржиться Анастасія Ніколенко.

У КП "ГІОЦ" нам пояснили, що за поверненням грошей варто звертатися за адресою: вул. Космічна, 12-а, що в Дніпровському районі. Там можна написати заяву на компенсацію, при собі необхідно мати паспорт та підтвердження оплати проїзду. Кияни кажуть: повернути "зайві" 8 грн – справа принципу, але заради цього потрібно витратити чимало часу, щоб дістатися до околиці міста.

Реклама

Де купити і до кого звертатися

Купити смарт-карту і одноразовий квиток з QR-кодом поки можна лише на 10 станціях метрополітену – "Хрещатик", "Театральна", "Майдан Незалежності", "Арсенальна", "Академмістечко", "Лісова", "Теремки", "Видубичі","Сирець" і "Почайна". Пасажири можуть купити картку в Т-кіосках, а оплатити поїздки – в терміналах iBox, EasyPay і 2click. Також є можливість поповнити картку і в особистому кабінеті на порталі my.kyivcity.gov.ua.

Якщо виникають питання по новій платіжній системі, варто звертатися в КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр". Там відкрили гарячу лінію по роботі з користувачами е-квитків. Кияни можуть зателефонувати за номером (044) 366-55-55 або написати на електронну пошту support.ebilet@kyivcity.gov.ua.

Раніше валідатори, встановлені в минулому році в салонах громадського транспорту в рамках впровадження електронного квитка, почали зчитувати "картки киянина". Тепер пільговики, які ними користуються, зобов'язані реєструвати свою карту при кожній поїздці.

Тим часом, в Києві активно будують нові станції метро: через два роки відкриють дві нові.