Це нам ще знадобиться: зміни з 2019-го, які вплинуть на Київ у новому році

4 січня 2020, 08:33
Нововведення, які продовжують змінювати життя в місті

Андріївський узвіз, Київ

2019 й для Києва і його мешканців приніс чимало нововведень. Так, в наземному транспорті нарешті запрацювала Kyiv Smart Card, "втомлений" Шулявський міст пішов в історію, поступившись місцем новому, а в метро почалося масштабне будівництво і ремонт. Тим часом, багато з торішніх новинок поки не запрацювали на повну силу, а значить – мають шанси стати кращим в новому, 2020-му році. Сайт "Сьогодні" зібрав список таких об'єктів і ініціатив.

Метро на Виноградар і ремонт на старих станціях

Продовження зеленої гілки від станції метро "Сирець" в напрямку Виноградаря почали будувати 19 березня 2019 року. Понад півроку проходили підготовчі роботи, а в листопаді будівельники повністю підготували майданчик для запуску спеціальної машини, яка буде копати тунель .

Реклама

Фото: Павло Авдокушин. Незалежний міський оглядач / Facebook

У 2020-му будуть проходити масштабні роботи з прокладення метро на Виноградар, при цьому, вперше в Києві використовують технологію вертикальних тунелів. Уже в 2021-м відкриють дві нові станції – "Мостицьку" і "Проспект Правди". Також співробітники метробуду створять відгалуження в бік станції "Виноградар".

Реклама

Фото: Міла Князьська-Ханова, "Сегодня"

Крім того, в 2019-м провели капітальний ремонт на вже існуючій станції метро, змінивши "Святошин". Там привели до ладу переходи, перон, поміняли застарілу плитку на стінах та інформатори, а також встановили ліфт.

Реклама

За словами мера Києва Віталія Кличка, великий ремонт також планують провести ще на 15 станціях. Наступна в черзі – "Політехнічний інститут".

"Скляний міст" і маршрут для туристів

Новий пішохідно-велосипедний міст, який в народі називають "скляним" або "мостом Кличко", побудували за рекордний, за київськими мірками, термін. Так, в січні 2019-го на будмайданчиках біля Арки Дружби народів і Володимирської гірки можна було побачити лише техніку і паркан, а в перші дні червня він вже приймав гостей.

Фото: КМДА

Не всі в його житті було гладко: захисне скло на оглядових майданчиках кілька разів покривалося тріщинами, також дісталося одній зі скляних "стінок", а троси деформувалися. Зараз поломки усунули і міст продовжує завойовувати славу одного з найпопулярніших місць для фотографій в Києві.

Нова пам'ятка користується популярністю у туристів і є частиною великого маршруту, який проходить від Хрещатика до Львівської площі – через оновлений парк на Володимирській гірці, алею Художниківі Пейзажну алею. До речі, на останній у 2020-му році планують провести ремонт, оновивши освітлення і дорожнє покриття. А на Володимирській гірці повністю завершити облаштування однієї з найстаріших зелених зон міста.

Нове харчування в школах

Столові у багатьох київських школах пережили "революцію": з вересня 2019-го в місті розширили межі проєкту мультипрофільного харчування.

Фото: Facebook-сторінка школи №240

Зараз можливість вибрати 2-3 менює в учнів в Печерському, Дарницькому, Дніпровському, Подільському, а також в Деснянському, Оболонському та Святошинському районах.

"Сніданок, де школярі можуть обирати страви, як на шведському столі, значно привабливіший для дітей і ефективніший з точки зору використаних коштів. На практиці успішні результати показав Печерський район, з якого ми почали цей проєкт і зараз вже успішно реалізуємо майже у всіх школах столиці", – розповів заступник голови КМДА Валентин Мондрієвський.

Нагадаємо, в рамках цього проекту змінили рецептуру страв за збірником Євгена Клопотенка. Кулінар розробив нові рецепти для шкільних їдалень, чим довів, що готувати смачно і корисно можна навіть за 15 гривень.

Також в школах Києва тестують модель харчування, за якою дітям готують сніданки і обіди з спеціально замовлених напівфабрикатів. У перспективі, на новий формат харчування планують перевести всі столичні держшколи.

запуск KyivSmartCard

Єдина електронна картка, якою в Києві можна заплатити за проїзд як у метро, так і в комунальному наземному транспорті, надійшла в продаж c 1 лютого 2019 року. Як і тоді, зараз її можна поповнити в касах на 10 станціях столичної підземки, в спеціальних терміналах, а також в електронних кіосках для різних платежів- за номером, і без комісії.

Відмовитися від талонів і жетонів, залишивши для оплати лише KyivSmartCard і, тимчасово, зелену картку метро, планували вже з листопада минулого року. Але з огляду на постійні збої в системах турнікетів, повний перехід відклали на 2020-й рік.

За цей час обіцяють нарешті підключити всі термінали, які будуть поповнювати карту, адже поки увімкненими можна знайти лише одиниці. А ще – впровадити в наземному транспорті можливість заплатити однією картою за кількох людей.

Відхід та повернення Шулявського моста

"Втомлений" Шулявський шляхопровід, який з часів часткового обвалення став героєм соцмереж і міських жартів, нарешті розібрали – і побудували новий.

/ Фото: Міла Князька-Ханова

Незважаючи на те, що старт робіт кілька разів відкладали, знести старий і зібрати новий міст вдалося в обіцяні терміни – до кінця 2019-го року. Відкриття виглядало як великий новорічний подарунок: запускати рух прибув мер в костюмі Діда Мороза, і проїхався по ньому на квадроциклі.

Однак, роботи поки не закінчені: у 2020-му році планується знесення цеху №5 колишнього заводу "Більшовик", на місці якого побудують решту розв'язки. Так що "велике будівництво" все ще триває.

Раніше ми писали про те, що в 2019-му місто втратило ще кілька старих будівель. Більшість з них пішли під знесення офіційно, з дозволу влади, і незабаром на їх місці з'являться сучасні хмарочоси. Інші ж були знесені незаконно, всупереч судовим заборонам. А ще одне впало жертвою "реставраторів".

Також у 2019-му в місті з'явилося чимало нових скульптур, які радують і городян, і туристів. А як зустрічали 2020-й рік у разніх куточках світу – дивіться в сюжеті "Сьогодні":