Рік з дорогим проїздом у громадському транспорті Києва: куди йдуть гроші

16 липня 2019, 09:11
Підсумки року з дорогим проїздом у громадському транспорті: на розвиток коштів все одно не вистачає

/ Фото: Сергiй Ревера, Сьогодні

Рік тому в Києві вдвічі подорожчав проїзд в громадському транспорті. Зарплати транспортникам, як і обіцяли, підняли, а ось пасажири поліпшень не відчули.

З 14 липня 2018 року тарифи на разову поїздку в автобусах, тролейбусах і трамваях збільшилися з 4 до 8 грн, а в метро – з 5 до 8 грн. Мешканці кажуть, що до цін уже звикли, але за рік транспорт не став ані комфортнішим, ані пунктуальнішим.

Реклама

"На моєму маршруті їздить, як і раніше, пара нових автобусів, але більшість старих. Не помітно, щоб кардинально оновлювали рухомий склад", – каже киянка Яна Дудка.

У "Київпастрансі" відзвітували про підвищення зарплат для працівників: в червні 2018 року водії автобусів у середньому отримували 15,6 тис. грн, а зараз 19,3 тис. грн. У контролерів-касирів було 7 тис. грн, а тепер 9,6 тисячі. А ось про заробітки гендиректора говорити не стали, мовляв, отримує згідно з укладеним контрактом. Також в КП розповідають, що збільшилася виручка від оплати за проїзд, але цифри навели тільки щодо проїзних. Так, з липня 2017-го по червень 2018-го їх було продано на 86,5 млн грн. А за аналогічний період 2018-2019 років – на 133,4 млн грн. Плюс 46 млн. На які потреби направляють кошти, в КП не уточнюють, а на питання про брак кадрів відповідають:

"У нас працює 8 тисяч осіб. Процес звільнення і прийому на роботу триває безперервно".

У "Київському метрополітені" зізнаються, що проблеми ще залишилися.

"За 2018 рік нам вдалося закрити повністю питання "комуналки" і підвищити співробітникам зарплату більш ніж на 30%. Вийшли на середній рівень по Києву в 10-11 тисяч гривень, але цього все одно недостатньо. Вакансії закриваються важко, особливо за специфічними технічними спеціальностями", – зізнається радник директора підземки Наталка Макогон.

У метро також говорять, що цього року прибутку отримали трохи більше 1 млрд грн. 80% пішло на зарплати, а майже все інше – на оплату електроенергії.

Реклама

"Торік платили 400 мільйонів за електроенергію, а в цьому вже 550 мільйонів. Заощаджуємо, впроваджуємо технології, але все одно підприємство працює на електриці, і це велика стаття витрат. На поточні витрати залишається трохи коштів, 50-60 мільйонів. Цього вистачає на підтримку інфраструктури, щоб все працювало, як працює. Але не на розвиток", – пояснюють в КП і нагадують, що дотацій і субвенцій підземка не отримує.

Але є об'єкти, які фінансуються з бюджету Києва. Зараз це капремонт станції "Святошин" і будівництво метро на Виноградар.

Раніше сайт "Сьогодні" з'ясував, на яких маршрутах у столиці найтісніше.

Також зазначимо, що нещодавно в Києві полічили тих, хто користується громадським транспортом. Так, за півроку єдиним електронним квитком оплатили 28 мільйонів поїздок. В основному – в наземному транспорті. Зате в підземці виявилося втричі менше. Щодня в метро їздить 1,3 млн осіб, а в тролейбусах і трамваях – 1,1 млн пасажирів. І приблизно стільки ж городян користуються маршрутками.

Реклама