Бруд в громадському транспорті: як у Києві прибирають в маршрутках і автобусах

1 липня 2019, 09:31
Чиновники запевняють, що прибирають кожен день, а працівники депо в очі не бачили миючих засобів

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Кияни регулярно скаржаться на бруд в громадському транспорті. "Їжджу на 12 трамваї кожні вихідні до Пущі. Деякі вагони настільки брудні, що здається їх роками не миють, навіть зупинку з вікон неможливо роздивитись", – нарікає киянин Олександр Желдак. "Сьогодні" розбиралися, як миють громадський транспорт і куди скаржитися на його стан.

ЯК ПРИБИРАЮТЬ. За нормами, прибирати і мити транспорт повинні щодня під час проходження техогляду техніки.

Реклама

"Крім обов'язкового щоденного прибирання, під час несприятливих погодних умов прибирання салонів проводиться додатково на кінцевих зупинках", – заявив "Сьогодні" Олександр Савицький, в. о. головного інженера КП "Київпастранс".

За його словами, в столиці застосовують три види прибирання: ручне, напівмеханізоване і механізоване. Ручна мийка проводиться за допомогою шланга і щіточки, а також віника і ганчірок з миючими засобами. Напівмеханізоване і механізоване відбуваються за допомогою автоматичних струменевих установок зі щітками для миття кузовів і дисків коліс. Правда, в першому випадку використовується людська праця. Миють транспорт в спеціальних цехах з техобслуговування. Один з таких цехів в трамвайному депо імені Шевченка в минулому році оновили. Там встановили спецнасоси, за допомогою яких воду для миття використовують кілька разів. А в минулому році "Київпастранс" провів тендер на генеральне прибирання трамваїв, автобусів, тролейбусів і фунікулера на суму 12 млн грн. Згідно з умовами договору, вже до листопада 2019 року громадський транспорт повністю очистять від написів, жуйок, натруть хромовані поверхні і проведуть дезінфекцію салонів.

Стежити за своїм транспортом зобов'язані й їх водії, кажуть в КП: перед виїздом на маршрут водій зобов'язаний перевірити чистоту салону і вид кузова. Якщо він цього не зробив, йому загрожує адмінвідповідальність у вигляді догани або навіть звільнення.

Але самі працівники депо зізнаються, що транспорт миють погано.

Реклама

"Я жодного разу не бачив, щоб салон мили з миючим засобом. Напором води – це так. Прибиральниць викликаємо, коли в салоні щось розлили, сметану, наприклад", – розповів нам Михайло, водій тролейбуса.

КОМУ СКАРЖИТИСЯ. Чиновники радять звертатися на гарячу лінію "Київпастрансу" – (044) 528-30- 11. Оператору потрібно повідомити бортовий номер транспортного засобу, час скарги і локацію, де були виявлені недоліки.

"Звернення розглядають в експлуатаційних депо і автопарках і відразу ж усувають", – запевняє Савицький.

Раніше новини "Сьогодні" повідомляли, що жителі Дніпра скаржаться на брудні маршрутки в соціальних мережах з хештегом "Помий мене". Перевізники бачать зауваження і відправляють "грязнуль" на мийку.

До того ж, в українських маршрутках активізувалися кишенькові злодії.