У київському метрополітені вирішили популяризувати правила поведінки в підземці. У цьому їм допоможе Гусак – знаменитий інтернет-персонаж, створений львівської художницею Надією "Надьожна" Кушнір. В рамках соціального проекту в метро презентували дев'ять постерів, на яких іронічний персонаж у властивій йому манері "пояснює" офіційні і "народні" правила, від яких залежить комфорт і безпека поїздки.
Фото: Віталій Лазебник, "Сьогодні"
Так, Гусак нагадає пасажирам про правила перевезення велосипедів, важливості притримувати важкі двері, що ведуть на станцію, знімати великі рюкзаки в вагоні і навіть розповість про важливість ранкового душа.
Фото: Віталій Лазебник, "Сьогодні"
"Ми створили неформальні правила -"метро для людей". Тут частково є ті норми, які затверджені рішенням Київради: наприклад, про те, що потрібно пред'являти оригінал чинного посвідчення, щоб скористатися пільговим проїздом, або переступати за обмежувальну лінію на пероні. Цю серію ми розбавили неформальними правилами, зокрема – про проїзд з рюкзаком, нам багато на це скаржилися пасажири. Хотілося б, щоб люди не забували про просту ввічливість", – розповіла речник столичного метрополітену Наталка Макогон.
Гусака для метро вибрали не випадково: цей персонаж цифрової культури в реальному житті приносить гарний настрій – як і в соцмережах. Тому правила поведінки в метро будуть сприйматися з позитивом.
Фото: Віталій Лазебник, "Сьогодні"
"Ми давно думали зробити правила метро сучаснішими, а Гусак – це найбільш популярний Facebook-персонаж для тієї аудиторії, яку ми хочемо залучити – молодих сучасних людей, які готові щось змінювати, пропонувати щось нове і брати участь в цих змінах", – каже речник метро.
Поки великі постери розміщені в фойє станції метро "Золоті Ворота", подивитися на них тут можна буде до середини серпня. Через два-три тижні плакати з гусаком з'являться на всіх станціях підземки і в вагонах метро. Після цього в метро зберуть відгуки, щоб створити правила метрополітену від пасажирів.
"Ми аналізуватимемо коментарі і збиратимемо побажання. Наприклад, вчора, коли ми розмістили анонс, багато писали: а чи буде там правило вранці митися? Ось воно є, зараз така спека, здавалося б, це елементарні речі, але деяким треба про це нагадувати", – говорить Наталка Макогон.
У метро сподіваються, що пасажири з креативом підійдуть до створення правил і через кілька місяців з'являться правила для нової серії постерів. А ось лаятися, як в соцмережах, в підземці інтернет-герой не буде
Фото: Виталий Лазебник, "Сегодня"
"Гусак в метро дуже вічливий, не використовує нецензурну лексику. Ми дуже сподіваємося, що він допоможе пасажирам бути більш доброзичливими один до одного", – підсумувала Наталка Макогон.
Нагадаємо, понад півроку минуло з моменту продажу двох списаних вагонів метро за 546 тис. грн в приватні руки. Новий власник планує облаштувати в них унікальний хостел.
Зараз вагони знаходяться на Подолі поруч з тризірковому готелем, яка належить тому ж власнику. Хостел планують відкрити до Нового року, а поки доопрацьовується його концепція.