Ігор Ніконов – про життя Києва у 2015-му: "Якщо Кабмін не піде нам назустріч, то буде сумно"

17 грудня 2014, 08:39
Заступник голови КМДА розповів про те, що чекає Київ в новому році

Ігор Ніконов. Крім роботи над бюджетом, виховує цілу футбольну команду - 10 дітей / Фото: Юрій Кузнєцов

Перший заступник голови КМДА розповів "Сегодня" про те, яким буде столичний бюджет, що можна було б зробити в місті за 9 мільярдів, які влада країни вилучають у Києва на користь держбюджету, і про те, коли подорожчає проїзд у міському транспорті

- Яким буде бюджет Києва 2015 року? Які статті уріжуть?

Реклама

- Це залежить від того, яким буде держбюджет. Але розрахунки, якими користуються в Кабміні, не збігаються з тим, що сьогодні реально потрібно місту. Ми розуміємо, в яке важкий час живемо, але Київ з 2009 року всі уряди намагаються тримати на голодному пайку. За старим бюджетним кодексом, у Києва традиційно забирали 50% ПДФО. А це 9 млрд гривень! Це половина вартості метро на Троєщину! Місто могло б на ці гроші завершити реконструкцію основних магістралей, провести капремонт доріг (7 млрд грн), закупити 200 автобусів, 260 трамваїв, 150 тролейбусів, 10 поїздів метро (6,7 млрд грн). Забезпечити житлом 15 тисяч сімей черговиків квартобліку. Зараз у міськбюджету дефіцит близько 1 млрд грн. І це тільки захищені статті. А на незахищені грошей взагалі немає. При такому бюджеті про розвиток міста не йдеться. Грошей немає і на виконання Києвом функцій столиці: будівництво транспортних розв'язок, метро, того, що відрізняє столицю від інших міст. Також не враховуються і борги Києва за кредитами. А за їх обслуговування ми платимо 1,4 мрд гривень на рік, в якості відсотків! Місто було змушене брати валютні кредити для погашення різниці в тарифах за ЖКГ і будівництво Подільського моста. Обіцянки уряду були погасити ці борги субвенціями, але цього не сталося і їх повісили по суті на киян. А в 2015 році їх потрібно віддавати. Це повинно бути враховано в бюджеті міста, але в Мінфіні це чомусь не хочуть враховувати.

Дані КМДА і Кабміну різко відрізняються. У Мінфіні оперують статистичними даними. А ми – фактичними. На думку Мінфіну, видаткова частина бюджету буде 8 млрд гривень, а ми запевняємо, що – 12 млрд. Чому? За офіційними даними, в Києві проживає 2,8 млн громадян, але насправді – набагато більше. Це видно по числу дітей в школах, черг у дитсадки, зверненню громадян в лікарні.

- На що розраховувати бюджетникам: медикам, вчителям, працівникам культури, соцсфери?

Реклама

- Не хочу нікого засмучувати, але якщо уряд не піде нам назустріч, то буде сумно. Сподіваюся, що зміни до бюджетного кодексу повинні бути прийняті в цьому році, якщо ні, то ми будемо жити по старому податковому кодексу, т. Е по 1/12 бюджету-2014. Розвитку не передбачається. Не буде грошей на енергоносії, на медикаменти ... Будемо виплачувати тільки зарплати ...

- Чи збережуться надбавки бюджетникам і в якому обсязі?

- Надбавки бюджетникам – це рішення Київради і їх ми будемо платити. Адже якщо у киян ще й відняти надбавки, то їхні зарплати стануть мізерними. (наприклад, у вчителя – 1800 грн). Людям буде простіше не працювати. Або переходити в комерційну сферу, відтік кадрів і так дуже великий. Надбавки будемо відстоювати і виплачувати.

Реклама

- Городянам доведеться забути про метро на Троєщину?

- Якщо буде такий бюджет, як планується, і не буде субвенцій на функції столиці, то доведеться забути. Як варіант – прийняти закони, які дозволять віддавати в концесію ділянки доріг інвесторам, робити їх платними. Але інвестор захоче повернути витрачені гроші і може брати за проїзд на цій ділянці метро не 3-4 гривні, а 10 (наприклад). Тут потрібно вважати, наскільки це цікаво киянам та інвестору. Ціна питання – понад 18 млрд грн. Адже тільки на добудову Подільського мосту, який входить в проект, потрібно понад 4 млрд грн.

- Якими будуть нові тарифи на проїзд, і які пільги будуть передбачені для киян?

- Проїзд може подорожчати з 1 лютого. Проект розпорядження КМДА – на стадії обговорення. Вартість поїздки в автобусі, трамваї, тролейбусі, фунікулері зросте до 3 гривень (зараз 1,5 грн), а в метро і горелектрічке – до 4 гривень (зараз 2 грн). Вигідне використання проїзних. Наприклад, якщо людина купує місячний проїзний на метро (300 грн), то за проїзд він платить 3,16 грн, а не 4 гривні. Потрібно вирішувати питання з пільговиками, у нас їх 36 категорій (понад 600 тисяч тільки в Києві), держава далеко не повністю компенсує їх безкоштовний проїзд. Чи не доплачується близько 400 млн грн. Через це зараз борги по зарплатах і у співробітників "Київпастрансу". З часом перейдемо на єдиний квиток в міськтранспорту, де врахуємо всіх пільговиків, але оплата за їх проїзд повинна бути регулярною з боку уряду, інакше транспорт може зупинитися.

- Гостинний двір. Чи готовий до зими? Його законсервували? Як будуть вирішувати скандал?

- Моя позиція: деякі люди заради своїх політінтересов ініціювали навколо його реконструкції масовий протест, який, на жаль, переріс у конфлікт з інвестором і тепер ми пожинаємо плоди цього конфлікту. Я не захищаю інвестора, але не може Мінкультури, коли йде реконструкція, приймати рішення про присвоєння Гостиного двору статусу пам'ятки архітектури. Я пам'ятаю часи, коли як гриби у Києві росли "знову виявлені пам'ятки архітектури та історії", а за те, щоб цей статус зняти, з інвесторів вимагали величезні гроші.

І що тепер? Будівля стоятиме без даху взимку і завалюватися? Кому це вигідно? Я не займаюся цей напрямок, але хочу, щоб сторони домовилися якнайшвидше і будівля було закінчено.

- Чи з'явиться в Києві обіцяне два роки тому колесо огляду в Хрещатому парку біля Європлощі?

- Так, ми вирішуємо спірні питання, які виникли між інвестором проекту і колишньої міськвлада. Проект цікавий і вивчивши громадську думку ми можемо повернутися до його реалізації.

- Місто перенесло конкурс на маршрутні перевезення на 100 маршрутах. З чим це пов'язано? Чи правда, що влада планує прибрати маршрутки з міста?

- Конкурс стартує цього року. Але прибирати маршрутки з міста ми ніколи не планували. Закриття торкнеться лише тих маршрутів, які дублюють міськтранспорту. Адже маршрутки їздять за маршрутом тролейбусів, забираючи всіх платоспроможних пасажирів. А комунальні машини возять лише пільговиків. Після проведення конкурсу маршрути повинні обладнати новими автобусами, що підвищить безпеку на дорогах. Я не думаю, що вартість проїзду в маршрутках значно підвищиться. Крім того, ми хочемо обладнати комунальну техніку GPS-навігаторами, щоб знати, де і як вона працює. Ті ж автобуси, тролейбуси, маршрутки, швидкі, машини "Київавтодору", "Київзеленбуду", сміттєвози. Встановлювати їх будуть інвестори, а підприємства – платити невелику абонентську плату.

- Ви в 10-й раз стали татом. Як назвали дочку і як справляєтеся з такою футбольною командою з діточок?

- 10-й народилася донечка – Назвали Алісою. Вперше ім'я не було пов'язано з якимись церковними святами, як у решти дітей. Вони, до речі, збунтувалися і зажадали назвати Алісою, і крапка. Можливо, захотілося чудес. А з десятьма дітьми впоратися легко. Різниця між старшої та молодшої дочками – 28 років. Це з одним важко, а коли їх багато, то все простіше: старші дивляться і вчать менших. Головне – дружна сім'я, а вона у нас така. Перш за все, потрібні кошти. Живемо за містом, потрібні водії, щоб відвезти в школу, дитсадок в інститут. Користуємося послугами кухарки, на таку, як ви сказали команду, сил у однієї людини на готування не вистачить. Дружина працює, і її робота пов'язана з вихованням дітей, тому з цим простіше. Діти ходять у садочок, школу, навчаються в академії мистецтв. Вони у нас самостійні і у кожного свої інтереси. Співають, пробують себе в ролі ведучих, займаються спортом, ну, а головне – дуже люблять один одного.