З київського транспорту можуть зникнути кондуктори

12 березня 2015, 08:35
З осені збирачів виручки хочуть скоротити

Десятки кондукторів можуть залишитися без роботи / Фото: Григорій Салай

Вже в кінці березня на лінії швидкісного трамвая і в деяких автобусах у вигляді експерименту запрацюють спеціальні валідатори (електронні пристрої), які будуть зчитувати з квитків кожну поїздку. А з осені такі можуть з'явитися у всьому наземному транспорті. У КП "Київпастранс" кажуть, що з впровадженням електронного квитка відпаде потреба в кондукторах. Останні від такого нововведення в шоці і вже зараз думають, куди підуть працювати після скорочення.

ПРОЇЗД ПО КАРТКАХ . "Пілотний проект з електронним квитком в кінці цього місяця ми запустимо на всіх станціях швидкісного трамвая і в автобусному парку №6. До слова, у всіх автобусах парку вже стоять електронні валідатори. Зараз ми дописуємо електронну систему, яка буде зчитувати поїздки, якщо пасажири будуть використовувати для проїзду картку киянина і проїзні. А ми зможемо розуміти, скільки людей їздять по проїзних, скільки – за картками киянина, а скільки – за квитками. Компанія встановить також обладнання, яке буде підраховувати пасажиропотік", – розповів нам директор КП "Київпастранс" Сергій Майзель.

Реклама

За його словами, укомплектувати весь транспорт такими валідаторами планують цієї осені. Вони мають вигляд невеликої коробочки, в яку пасажир засовує квиток. А стежити, щоб люди не їздили зайцями будуть контролери.

СКОРОЧЕННЯ . Що стосується кондукторів, їх кількість планують скоротити, а найкращих з тих, які залишилися перевести в контролери. "У них є час до осені, щоб зарекомендувати себе. Зараз ми розробляємо систему фінансової мотивації для контролерів та кондукторів. Це коли крім ставки працівник може отримати бонуси", – розповіли в "Київпастрансі".

Зараз в КП працює 1400 кондукторів. Зміна триває 8 годин, за місяць вони отримують в середньому 3 тис. гривень. При цьому кількість контролерів – всього 75 осіб (отримують 2247 грн). "У нас багатьом жінкам-кондукторам до пенсії залишилося кілька років! Одна моя колега каже, що якщо її звільнять, їй нічого не залишиться, як поїхати в село корів пасти. Не вірить, що знайде роботу в 53 роки. Та й у контролери мало хто з них піде. Взяти з людини 3 гривні за проїзд легше, ніж штраф в 80 гривень. Тут характер особливий потрібно мати. Навіть не всі чоловіки справляються. Я сина свого контролером влаштувала, так він за 4 дні нікого не оштрафував. Сказав, що рука не піднімається брати гроші з жінок, які ще від страху і плакати починають", – говорить кондуктор тролейбуса №39 Галина.

Реклама

Обурені таким нововведенням не тільки кондуктори, а й водії. "А як тоді виручку збирати ?! Ніхто ж тоді взагалі платити не стане! Всі зайцями їздитимуть", – обурюється водій тролейбуса Валерій.

Кондуктор. Алла Кожевнікова пропрацювала в автобусах 11 років і не знає, чим зайнятися після звільнення. Фото: Г. Салай

Реклама

"Мені дарували квіти і цукерки"

Є на маршрутах і кондуктори-старожили (працюють більше 10 років), для яких забезпечення квитками пасажирів стало роботою життя. "На роботу кондуктором автобуса я влаштувалася в 2004 році. І за 11 років проїздила на всіх автобусних маршрутах. Пасажири мені на день народження і на Восьме березня навіть квіти і цукерки дарують. Пам'ятаю, заходить хлопець у автобус, простягає мені букет троянд зі словами: "Найкращому кондуктору Києва". А скількох пасажирів я втішала! Один чоловік квиток у мене купив, а потім зі сльозами на очах став розповідати, що його дружина кинула. Я його дві зупинки втішала", – говорить кондуктор автопарку №5 Алла Кожевнікова.

За її словами, багато пасажирів навіть план допомагали виконувати. "Їду я ввечері, пасажирів немає, а на руках ще 20 квитків залишилося. І тут підходить чоловік, простягає 50 гривень і каже: "Я купую всі ваші квитки", – згадує жінка.