Як зміниться Хрещатик найближчим часом

24 жовтня 2014, 07:53
Київська влада планує звузити проїжджу частину головної вулиці і покласти під нею тунель

Хрещатик - важлива транспортна магістраль / Фото: Олександр Яремчук

Вже наступного року на Хрещатику можуть з'явитися нові наземні пішохідні переходи . Як з'ясувала "Сегодня " , зебри стануть першим етапом перетворення вулиці в пішохідну . Далі в планах розробників – будівництво тунелю.

"ВЕРХИ"ХРЕЩАТИКОМ. В першу чергу , за словами чиновників , будуть організовані наземні переходи по Хрещатику через вул . Хмельницького та Михайлівську . Також центральну вулицю столиці звузять на 1 смугу – за рахунок цього влада планує звільнити місце для острівців безпеки , на яких встановлять лавочки та дерева в діжках . Наступним кроком стане облаштування наземних переходів через сам Хрещатик ( до Хмільниці та Прорізної , а також з Майдану до Михайлівської ) . У перспективі Хрещатик хочуть звузити до 5 смуг (зараз їх 8 , його ширина – 24 метри). Тобто , " острівець " вийде 6-9 метрів в ширину .

Зробити це планують вже найближчим часом. " Повністю Хрещатик зробити пішохідним поки неможливо. Але звузити дорогу з восьми до п'яти смуг , з пристроєм наземних пішохідних переходів – реально вже зараз. За рахунок такого рішення ми можемо зробити вулицю зручніше для пішоходів , і позбутися від любителів швидкісної їзди " , – пояснює " Сегодня" головний спеціаліст управління інженерно – транспортної інфраструктури Главку архітектури Віктор Петрук .

Реклама

Проїжджу частину від вул . Хмельницького до вул . Михайлівській хочуть звузити до трьох смуг в напрямку до Бессарабки , і до двох смуг – в напрямку Європейської площі. Регулювання перехресть організують на перетині з Хрещатиком вулиць Хмельницького , Прорізній та Михайлівській . Автори проекту пропонують також намалювати зебру на Хрещатику від Бессарабки і Хрещатиком через вул . Городецького . " На Бессарабці також можна зробити пішохідну зону , шляхом перекриття одного з проїздів у ринку " , – говорить координатор Ради урбаністики Києва Григорій Мельничук .

У ДАІ кажуть , що така схема має право на життя. " Це зробити можливо. А якщо виникнуть питання , кожен може внести свої корективи до впровадження проекту – ми відкриті до співпраці" , – зазначають в ДАІ Києва .

БУЛЬВАР. Поряд зі скороченням смуг , передбачається також облаштування між ними " тимчасового" бульвару з лавками і зеленню. "Враховуючи , що по Хрещатику традиційно проходять паради , бульвар доцільно робити " конструкторно " – щоб його можна було розбирати на час проведення парадів " , – відзначає Мельничук .

У Главку архітектури вивчають й інші варіанти облаштування " острівців – бульварів " . " Дерева і лавочки – перше, що спало на думку . Але поки цей варіант вивчається . Є також ідея з велодоріжкою " , – зазначають в департаменті архітектури.

ТУНЕЛЮ БУТИ?Враховуючи , що Хрещатик – важлива транспортна магістраль , і обійтися без неї місту ніяк не вдасться , недоцільно , тому в перспективі під головною вулицею країни може з'явитися тунель. "Коли під Хрещатиком з'явиться транзитний тунель , можна буде говорити про розвиток пішохідної зони " , – розповіли " Сегодня" в Головархітектури . Але якщо облаштування " зебр " і світлофорів великих витрат не зажадає , то на тунель потрібні сотні мільйонів гривень. "Цього року ніяких капвкладень в бюджеті не передбачено . А наступного року гроші будуть направлятися виключно на проекти , які потребують фінансування " вже вчора " . Тунель під Хрещатиком – не найближчої перспектива" , – зазначають в Департаменті фінансів КМДА .

Городяни ініціативу сприйняли по – різному. "Про пішохідний Хрещатик говорять вже довго. А до справи так і не дійшли. Давно пора робити Київ для людей , а не для машин " , – каже студент Антон . "Ви згадайте , скільки ДТП відбувається в місті . Можуть на пішохода наїхати навіть на зебрах ! Мені безпечніше по підземному переходу перейти " , – говорить пенсіонерка Надія Афанасіївна .