Як під Києвом перекривали дороги: всі подробиці

25 січня 2017, 10:06
У столиці пройшли масові акції через авто на іноземних номерах

У Києві вчора пройшла масштабна акція автомобілістів: вимагали спростити для українців ввезення машин на іноземних номерах. Щоб привернути увагу, блокували рух на трасах і палили шини.

ЗАТОРИ. Вчора з ранку на основних в'їздах до Києва (Броварській, Бориспільській, Житомирській, Варшавській та Одеській трасах) зібралися десятки учасників акції зі своїми авто на литовських, польських та інших номерах. Зайняли по одній-дві смуги, частково заблокувавши в'їзди до столиці, а на узбіччях розпалили багаття з покришок. "Це попередження для влади. Ми вимагаємо прийняти законопроект №5567 і зробити автомобілі доступними", – пояснювали учасники акції.

Реклама

Акція протесту. Учасники блокували рух на дорогах частково. Фото: www.facebook.com

Повністю перекривати рух не стали, але тягучки "організували". Кияни на акцію відреагували по-різному. Деякі підтримували, інші обурювалися. "Відстоюючи свої інтереси, автомобілісти "забули" про інших. Дитина в школу запізнилася, а я – на прийом до лікаря", – говорить киянка Аліна Кожух. "Навіщо заважати тим, хто до прийняття законів взагалі відношення не має? Протестуйте під Верховною Радою", – писали жителі в соцмережах.

Реклама

ЩО ХОЧУТЬ. За нинішніми законами, нерезиденти мають право ввозити в Україну авто терміном до 1 року без будь-якого фіннавантаження. Українці ж при ввезенні авто з-за кордону повинні сплатити всі податки і отримати номери нашої країни, а при тимчасовому користуванні і без заміни номерів – "авансовий" митний збір (часом це сума в рази перевищує номінальну вартість самого авто).

Заїхати можна і транзитом, на 5-10 днів, але після закінчення цього терміну доведеться обов'язково знову перетинати кордон. Новий законопроект пропонує дозволити громадянам України користуватися машинами з іноземною реєстрацією протягом року з тимчасового "абонементу", віддавши при цьому до держбюджету близько 150-300 євро на рік.

Реклама

В'їзди. Щоб привернути увагу, на узбіччях доріг розвели багаття. Фото: www.facebook.com

"Зараз українці їдуть за кордон, дають 200-300 євро поляку чи литовцеві, або якійсь фірмі, вони переганяють авто в Україну і передають у користування. А потім, в разі проблем (наприклад, ДТП), годі й шукати відповідального. Ми хочемо це врегулювати. Законопроект не шкодить автодилерам і стосується авто старше 7 років", – пояснив нам нардеп Володимир Парасюк.

ЗНИЗИТИ ПОДАТКИ. А гендиректор ВААІД Олег Назаренко ініціативу оцінює без ентузіазму. "Всі люди платять при імпорті авто мито, акциз, ПДВ і до Пенсійного фонду. Зараз пропонують варіант, при якому б частина людей ці податки не платила. Навіщо тоді потрібен податок, якщо відкривається легальна схема його не платити? По-друге, машини, до які до нас ввозяться на іноземних номерах, мають сумнівну "репутацію". Який іноземець погодиться залишити комусь авто, оформлене на себе, і платити при цьому різні збори або оплачувати штрафи? Все це організований бізнес", – говорить він.

За словами Назаренка, правильно – максимально знизити податки на ввезення авто. Тоді люди зможуть купувати їх за кордоном, привозити в Україну і отримувати українську реєстрацію. До речі, в Європі не люблять, коли авто зареєстровано в іншій державі, податки за нього сплачуються там, а воно катається по дорогах європейських країн. "На українських номерах українцеві в ЄС дозволено пересуватися півроку. А, наприклад, німцю на українських номерах – 5 днів", – говорить Назаренко.