Як президентський літак ТУ-134 перевозили в музей

30 листопада 2014, 21:50
На цьому літаку свого часу літали екс-президенти України – Леонід Кучма і Леонід Кравчук

/ Фото: Анастасія Іскрицька

Відео: Відео: Анастасія Іскрицька

У ніч на неділю з аеропорту "Бориспіль" у Державний музей авіації перевезли президентський літак ТУ-134А-3. За дійством спостерігали сотні киян, які, незважаючи на морозну погоду та пізній час, вирішили провести урядовий борт в музей. Перевозити судно вирішили вночі, щоб не створювати затори на дорогах. Літак перед транспортуванням розібрали на частини: корпус, крила і турбіни перевозили окремо, в трьох великих трейлерах. Близько 1:00 неподалік від станції метро "Вирлиця" літак зробив невелику зупинку, щоб всі бажаючі змогли з ним сфотографуватися.

Дивіться ФОТО: Вулицями Києва "проїхав" літак

Реклама

За словами директора музею авіації Юрія Зіатдінова, на цьому літаку свого часу літали екс-президенти України – Леонід Кучма і Леонід Кравчук. Та й Віктор Янукович, будучи прем'єром, також політав на цьому літаку. А у 1980-му, під час Олімпіади, він перевозив почесних гостей (міністрів і дипломатів) дружніх країн. "11-тонний літак був побудований у 1979 році і експлуатувався до 2012 року. За 33 роки він здійснив 16 тис. злетів і посадок. Через пару тижнів ми його зберемо, і кожен бажаючий зможе потрапити всередину літака", – розповів Зіатдінов.

Передачу літака в музей ініціювало Держуправління справами. "Надалі плануємо передати Як-40, на якому літав перший секретар УРСР Володимир Щербицький, і один з колишніх "бортів №1" – Іл-62М, на якому літали чотири колишні президенти України", – розповів глава Держуправління справами Сергій Березенко.

Ту-134А-3 – це по суті радянський віп. Від звичайних пасажирських лайнерів його відрізняє дивовижна на радянський час комплектація. "Салон обшитий деревом, там були навіть телевізори. Також на ньому була спецтехніка, яка перешкоджала прослуховуванню, імпортні деталі і супутниковий зв'язок – на випадок, якщо відмовлять звичайні канали. Ціна такого лайнера могла сягати 1 млн рублів", – розповів сервісний інженер-електромеханік Максим Буквальний.