Як працюють нічні маршрутки в Києві: пасажири дарують одне одному квіти і розповідають анекдоти

15 червня 2017, 09:59
За півроку нічний транспорт перевіз близько 55 тисяч пасажирів – людям подобається

Квиток. Вартість проїзду на нічних маршрутах - 3 грн. Пільг немає. Фото: Д. Павлов

Минуло півроку з моменту, коли в столиці запустили чотири нічних маршрути громадського транспорту: три тролейбусних і один автобусний. "Сегодня" проїхалася по одному з маршрутів, дізналася, наскільки вони затребувані і які пригоди трапляються з нічниками на дорозі.

Реклама

Автобусний маршрут. Нічний транспорт курсує щогодини і відправляється вчасно. Фото: Д. Павлов

ПРОСЯТЬ ГРОШЕЙ. Нічний автобусний маршрут №137, який курсує від Центрального залізничного вокзалу до метро "Харківська". Ми вирушили на зупинку біля вокзалу до 23:00 (курсують до 6:00). Для тих, хто не знає, де зупиняється нічний транспорт, є підказка на електронному табло. Замість очікуваного габаритного автобусу ми побачили звичайну маршрутку, на якій була табличка – "Нічний маршрут".

На кінцевій в салон зайшло всього 5 осіб. Через кілька зупинок в маршрутці додалося ще близько десятка пасажирів. "Ура, ви під'їхали! А ми вже вас зачекалися", – вигукнула дівчина, заходячи до маршрутки. "Це дуже зручний маршрут, і не потрібно в метро робити пересадку з гілки на гілку. І всього лише за три гривні!" – поділилася з нами працівниця ресторану Валентина. "На нічному маршруті різні пасажири бувають: і ввічливі, і не зовсім тверезі, яким хочеться поговорити про життя або обурюватися. Нетверезих пасажирів дуже багато в свята, в будні і вихідні їх майже немає. А одного разу дивний пасажир не тільки не захотів платити, але ще й просив грошей, кілька гривень. На наступній зупинці він вийшов!" – розповідає "Сегодня" водій

Реклама

Олександр Марьяніш, стаж роботи якого в "Київпастрансі" 39 років. До речі, в нічних автобусах і тролейбусах кондукторів немає, всіх квитками забезпечує водій. Варто пам'ятати, що в будь-який момент на лінію можуть вийти контролери.

Дорогою на "Харківську". Вночі в автобусі їздить близько десяти пасажирів.. Фото: Д. Павлов

Реклама

ДАРУЮТЬ КВІТИ. По дорозі назад, коли вже було далеко за північ, в маршрутку зайшов літній чоловік з двома букетами піонів. Йому потрібно було проїхати лише кілька зупинок, але за цей час він розговорився із симпатичною дівчиною і хотів подарувати їй один з букетів. На жаль, дівчина не взяла. "Вибачте, але я не приймаю зрізані квіти, ось якби живі, в вазоні. Але спасибі! Приємна несподіванка", – відповіла Ольга. Дорога з одного кінця в інший виявилася довгою – майже годину, і один з пасажирів – явно не любитель мовчки їздити – почав розповідати всім анекдоти. "Якщо їхати по нічному Києву – то з посмішкою", – пояснив веселун Василь, столяр за фахом.

У салоні маршрутки встановлена навігаційна система. Фото: Д. Павлов

Водії розповідають, що пасажиропотік на нічних маршрутах невеликий. "У перший рейс (23:00) в середньому сідає більше десяти пасажирів, у другому рейсі підсаджується осіб п'ять, ну а останній рейс – один-два. А то і взагалі пасажирів немає – веземо повітря", – пояснює водій. Маршрут досить довгий – близько 14 км в один бік. За одну ніч водій витрачає близько 30 літрів бензину. На нічних маршрутах налагоджена система відстеження автобусу за допомогою навігації, яка встановлена в салоні. Диспетчер може зв'язатися з водієм, якщо він раптом відхилився від маршруту.

НОВИХ ПОКИ ЩО НЕМАЄ. У "Київпастрансі" кажуть, що нові маршрути поки відкривати не будуть, оскільки ще продовжують тестувати їх в літній сезон, щоб остаточно з'ясувати затребуваність. На нові "нічники" потрібні автобуси і водії, яких і так не вистачає. "Нічні маршрути – збиткові. В них діють звичайні проїзні, а пільги – немає. Водіям, які працюють в нічну зміну, платять за подвійним тарифом", – пояснили на підприємстві.

"З початку запуску нічних маршрутів було перевезено близько 55 тисяч пасажирів. На маршрутах курсують по дві одиниці рухомого складу, на тролейбусному маршруті № 91 – три одиниці, він досить затребуваний серед киян і гостей міста. Найпопулярніші – тролейбусні: №91 – Центральний залізничний вокзал – вул. Милославська та №92 – залізничний вокзал "Південний" – пр-т Свободи", – розповів "Сегодня" гендиректор КП "Київпастранс"Дмитро Левченко.