Які трамваї ходять в українських містах: нові проти вживаних

23 лютого 2018, 13:53
Столицею роз'їжджають львівські, дніпровські, одеські і київські вагони, а також польські та чеські

/ Фото: Сергiй Ревера

Чехи присоромили українців за нібито жалюгідний вигляд трамвая, який вони передали Києву кілька років тому.

У мережі чехи опублікували колаж. На ньому порівнюють зовнішній стан трамвая, який кілька років тому курсував у них, а тепер возить українських пасажирів. Кузов, як видно, погнувся, а фарба – потріскалася.

Реклама

У "Київпастрансі" заперечують, що це використовується трамвай. Мовляв, від чехів Києву дістався тільки кузов, який просто пошарпався згодом.

"Це абсолютна неправда. У Києві ніколи не їздили трамваї, які вже були в експлуатації. Які деталі у відновленого – це вже друге питання", – стверджує Марина Загородько, начальник служби зв'язків з громадськістю КП "Київпастранс".

Зараз по столиці роз'їжджають львівські, дніпровські, одеські і київські вагони. У Європі купують новенькі польські і чеські.

Реклама

А ось в інших містах України – безліч транспорту, який був у користуванні. Ці трамваї ще десять років тому дісталися Вінниці як гуманітарка – від швейцарців. І не скажеш, що вони більш ніж півстоліття служили іноземцям.

Мало не кожен четвертий трамвай у Львові був у вжитку. Вагони ще 10 років тому привезені з Німеччини. Все з електронною системою управління і м'якими сидіннями. Це єдине, чим вони відрізняються від старих – вітчизняного виробництва. Планують закупити у німців ще 30 таких трамваїв – так вигідніше. Все – після капремонту.

"Якщо ми порівнюємо вартість нового сучасного трамваю, який коштує 30 млн гривень – то за такі гроші можна орієнтовно придбати 30 використаних трамваїв з Європи", – говорить Іван Бондар, представник "Львівелектротрансу".

Реклама

Не краща ситуація і в Харкові. Оновлювати автопарк там немає коштів. З десяток тролейбусів привезли з Чехії. Там вони катали пасажирів 30 років. І ще з десяток років кататимуть українців, сподіваються комунальники.

В Івано-Франківську курсують 45 тролейбусів-іноземців. Всі вони – переважно з Австрії та Чехії.

"Вартість їх становила від 578 тис. гривень на самому початку, перші машини закупили, до 850 тис. – ті останні, які ми закуповували в минулого році", – говорить Леонід Яковець, перший заступник директора КП "Електроавтотранс".

А якщо купувати нові, то за кожен довелося б віддати близько чотирьох мільйонів гривень.

Нагадаємо, в "Київпастрансі" продовжують проект "Видатні українці", в рамках якого на Борщагівській лінії швидкісного трамвая вагони транспорту прикрашають портретами відомих людей.

Перші два трамвая в січні присвятили Анні Київській та Ярославу Мудрому. Як повідомив на своїй сторінці в Facebook депутат Київради Сергій Майзель, тепер до них приєдналися ще дві видатні особистості. Це вчений, директор Інституту електрозварювання Борис Патон, а також геніальний хірург Микола Амосов. Їх портрети прикрашають нові польські трамваї Pesa.