Київ може залишитися без електричок

20 вересня 2016, 10:46
Через збитків ПЗЗ може скоротити кількість приміських поїздів

«Залізка». З наступного місяця ПЗЗ може зупинити рух багатьох приміських потягів

З першого жовтня у городян, які звикли користуватися приміськими електричками, можуть виникнути суттєві незручності. Через несплату місцевою владою, в тому числі і Києва, компенсації за перевезення пільговиків, Південно-Західна залізниця змушена зупинити рух багатьох приміських потягів. Попередження про це вже з'явилися на станціях електричок.

Реклама

Оголошення. Пасажирів попереджають про майбутню скасування електропоїздів

ЗБИТКИ. Як пояснюють на Південно-Західній залізниці, з початку року вони перевезли понад три мільйони столичних пільговиків на суму понад 36 млн грн. При цьому міська влада за перевезення цієї категорії громадян не компенсували ні копійки.

"Згідно зі статтею 91 Бюджетного кодексу України, до видатків місцевих бюджетів належать видатки на компенсаційні виплати за пільговий проїзд. Однак, місцева влада відмовила нам у компенсації, мотивуючи це тим, що вони не отримали кошти на відшкодування пільгових перевезень з держбюджету. Тобто, ми платимо місцевій владі за оренду земельних ділянок, а вони за проїзд пасажирів – ні. Наші збитки зростають. Уже з експлуатації знято 126 вагонів, що вимагають капремонту, а це більше 183 мільйонів гривень. Якщо ми не отримаємо компенсацію, будемо змушені зняти з ліній ще ряд потягів (по Києву і області курсує 116 одиниць), що в подальшому призведе до зупинки приміських перевезень", – розповіли "Сегодня" в прес-службі Південно-Західної залізниці.

Реклама

НЕМА ГРОШЕЙ. Міська влада про існуючу проблему знає, але нічого зробити не може. "У цій ситуації місто зробити нічого не може. Наприклад, з держбюджету "Київпастранс" повинен отримувати компенсацію за перевезення пільговиків в 51 мільйон гривень щомісяця, а метрополітен – 5 мільйонів. З початку цього року ми не отримали ні копійки і щомісяця несемо збитки. Коли Кабмін у минулому році переклав фінансування проїзду пільгової категорії пасажирів на місцеві бюджети, то вони, до того моменту, вже були сформовані. У бюджеті Києва цих грошей немає", – пояснили нам в КМДА.

БЕЗ ВИГОД. Городяни вже уявляють, чим для них обернеться скорочення потягів. "Якщо зараз на деякі напрямки електричок битком набиваються пасажири, то наступний етап – їхати на даху?", – Запитує киянин Артем Лисий. "Всі просто пересядуть на маршрутки. І на кожній кінцевій зупинці почнеться щоденний хаос", – припускає Олександр Климчук. Люди впевнені: постраждають в результаті всі – і пільговики, і звичайні пасажири. "Є віддалені місця в передмісті, куди можна доїхати тільки на електричці. Навряд чи для рейсових автобусів будуть розвивати інфраструктуру", – каже житель Київщини Леонід Размус.

СКАСУЮТЬ ПОТЯГИ. На думку експерта з транспорту Олександра Кави, вся відповідальність за ситуацію лежить на міській владі. "У цьому році профіцит (перевищення доходів над витратами) міськбюджету – понад 2 мільярди гривень. І коли кажуть, що з нього не можуть виділити 36 мільйонів компенсації за проїзд пільговиків, – це брехня! Південно-Західна залізниця возить пасажирів з величезними збитками. У приміських перевезеннях тариф покриває від 8% до 15% витрат залізниці на перевезення. По суті, кожен пасажир отримує 90% пільг, і хтось повинен за це платити. Бюджет повинен компенсувати хоча б перевезення пільгових категорій, але цього не відбувається. Це призведе до того, що приміські потяги взагалі перестануть ходити", – сказав "Сегодня" Кава.