Київ велосипедний: місто дасть 20 мільйонів гривень на велодоріжки

20 листопада 2014, 14:24
Першими велодоріжки отримають жителі Троєщини, Солом'янки і Виноградаря

Прокладати велодороги будуть за рахунок міськбюджету / Фото: Анастасія Іскрицька

Активісти і столичні чиновники вирішили пересадити 10% городян на велосипеди. Правда, до 2025 року. До того ж часу автори ідеї планують розробити маршрути, встановити спеціальні дорожні знаки, розподілити по місту велопарковки, виділити смуги, прорахувати їх ширину і прищепити киянам любов до двоколісного транспорту.

"Поки що ми розбили Київ по зонах, де велосипедні доріжки найбільш необхідні, проклали попередні схеми маршрутів і самі для себе визначили терміни – коли і що повинно бути зроблено", – розповідає спеціаліст Департаменту містобудування та архітектури Анна Бондар.

Реклама

Прокладати велодороги будуть за рахунок міського бюджету. За словами Бондар, на першому потреби в рамках проекту піде близько 20 мільйонів гривень. Говорити про його повної вартості влада поки не готова. Проте, стверджують: у них для здійснення задуманого є головне – політична воля.

Перед тим як скласти план, фахівці разом з велосипедистами об'їздили все місто і вирішили, що першими велодороги отримають жителі Троєщини, Солом'янки, Виноградаря. Вже наступного року з цих районів доїхати в Центр можна буде на велосипеді. Автори ідеї стверджують, що прорахували такі маршрути, які будуть викликати найменше утруднення у велосипедистів. Тобто, слідуючи в центр міста, їм не треба буде перетягувати велосипеди з дороги на дорогу, переносити його на собі через підземні переходи або мости. "Маршрут буде максимально коротким і комфортним", – наполягають розробники.

"Головні умови, яких ми намагалися дотримуватися, прораховуючи наші маршрути, це: його безпеку, максимально коротка дистанція, зв'язок з іншими веломаршрутами, комфорт і гарний вигляд", – пояснює Ірина Бондаренко, представник громадської організації "Асоціація велосипедистів Києва".

Реклама

Крім того, активісти підключили до своїх розрахунках Матіаса Брандта, який представляє німецьке товариство з питань міжнародного співробітництва в Україні.

"У Києва є величезний потенціал. Я бачу багато місць, які можна зробити зеленими, рекреаційними зонами. Знаю, де стоянки було б добре переобладнати під дитячі майданчики, наприклад. Сподіваюся, що українці з ентузіазмом візьмуть мої поради. Адже велосипед – це добре в першу чергу для здоров'я самих людей", – вважає Матіас Брандт. За його словами, хороший європейське місто – це той, де кількість велосипедних пересувань займає половину від загальних. А значить, Києву є до чого прагнути.

Реклама

Про те, що велосипедисти тепер у місті на особливому рахунку, говорить і той факт, що в київської міської адміністрації планують ввести посаду радника мера з розвитку велосипедної інфраструктури. Йому самі чиновники обіцяють широкі повноваження і сприяння.