Кияни змушені платити за сусідів і насідають на комунальників у чергах

21 липня 2015, 08:10
Мешканці будинків, що не передані на баланс в Київенерго, оплачують електрику по прибудинкових лічильниках. Багато хто скаржиться, що за світло доводиться платити більше

Фото goshara.ru

Жителі ряду будинків по вул. Зодчих у Святошинському районі Києва зіткнулися з проблемою через оплату рахунків за електроенергію за загальними прибудинкових лічильників. Платити за реально використані кіловати, враховані поквартирні лічильниками, люди не можуть через те, що вдома не передані на баланс Київенерго. Відповідно, укласти прямий договір з постачальником електроенергії мешканці таких висоток не можуть.

"Раніше ми платили за світло за показаннями поквартирних лічильників. В середньому виходило близько 100 кВт год на місяць, це трохи більше 30 гривень. Після того, як свідчення стали враховувати по загальнобудинкового лічильнику і ділити на кількість зареєстрованих мешканців, наш рахунок зріс в два – три рази", – розповідає мешканець будинку по вул. Зодчих, 74, Олександр Голіченко.

Реклама

Це обурює багатьох жителів висотки. "Чому ми повинні платити за сусідів? У нас невелике споживання: стоїть газова плита, немає бойлера, всю минулу зиму обігрівачі не включали, тому що і так топили щедро", – каже Олександр. Коли він звернувся в КП, на балансі якого знаходиться будинок, з'ясувалося, що з таким же питанням стоїть цілячи чергу мешканців інших висоток у Святошинському районі.

У самому комунальному підприємстві кажуть, що перевести жителів на оплату за прибудинкових лічильників довелося через реформи у сфері ЖКГ, яка передбачає, що для прямих розрахунків у кожного споживача повинен бути договір з постачальником послуги.

"У мешканців будинків по вул. Зодчих та деяких інших будинків району немає договорів з організацією, яка надає послуги. У зв'язку з цим у нас немає підстав проводити нарахування за лічильниками, які знаходяться в квартирах", – розповіли в комунальному підприємстві "Дирекція з утримання та обслуговування житлового фонду в Святошинському районі м.Києва". "Така ситуація склалася у зв'язку з тим, що у сфері ЖКГ відбулася реформа, тепер у мешканців кожної квартири повинен бути індивідуальний договір з компанією, яка надає послуги", – пояснили в КП. Всього в подібних умовах виявилися жителі 80 будинків району.

Реклама

Комунальники визнають, що повинні подати в Київенерго документи про те, що передають будинок на баланс, і запевняють, що цей процес ведеться. "У деяких будинках ця процедура вже закінчилася, в деяких – ні. Як правило, після того, як документи (від мешканців) потрапили в ЖЕК, протягом двох тижнів договір повинен бути укладений, максимум – місяць", – розповідають у КП.

Люди, однак, запевняють, що процес затягується набагато довше, ніж на два тижні. "Ми два місяці тому документи віддали – ще в травні. Коли я був на прийомі у директора КП на минулому тижні, документи у них досі й лежали!", – обурений Олександр Голіченко.

На сьогоднішній момент всі документи, які необхідні для передачі будинку на баланс "Київенерго", вже подані. "Багатоквартирний будинок перебуває у списку на опломбування лічильників і прийняття будинку на поквартирний облік. ПАТ "Київенерго" відкриє особові рахунки і опломбує лічильники електричної енергії згідно з графіком, орієнтовно до кінця місяця", – повідомили нам у прес-службі компанії. Після опломбування та технічної перевірки платити з світло потрібно буде за показаннями поквартирних лічильників, а коли буде укладено прямий договір з "Київенерго" – показати його в ЖЕО, щоб комунальники більше не нараховували оплату за електроенергію.

Реклама

Голова профільної комісії Київради: "Кожна сторона повинна виконувати свої функції"

Голова комісії Київради з питань житлово-комунального господарства та паливно-енергетичного комплексу Олександр Клюс вважає, що уникнути суперечок в таких ситуаціях можна, але кожна сторона повинна виконати свої функції – КП як балансоутримувач подати документи в Київенерго, а мешканці будинків – надати всі необхідні дані в КП. Тоді можна буде перейти на найбільш ефективну систему розрахунку – на підставі поквартирних лічильників. "Перш за все, за все відповідає балансоутримувач. На сьогоднішній день це КП, ОСББ... Вони повинні виконувати роботи з виконавцями послуг і несуть за це відповідальність", – заявив Олександр Клюс. "Природно, люди повинні допомагати балансоутримувачу з відповідною інформацією, щоб постачальник послуги міг укласти прямий договір зі споживачем. Значить, і балансоутримувач погано ставився до вирішення цього питання, і люди зайняли пасивну позицію", – вважає депутат Київради.

Нинішня система оплати за електроенергію по прибудинкових лічильнику у багатьох викликає обурення, оскільки реальні показники часто не збігаються з тими, які розраховані на підставі кількості зареєстрованих мешканців. "Вийшло так, що зараз навантаження розподіляється на кількість зареєстрованих мешканців, а не враховується витрата електроенергії в кожній квартирі по лічильнику. Цю ситуацію треба міняти. По-перше, йдуть неплатежі. По-друге, це несправедливо: з тих, хто зареєстрований у квартирі, багато хто не живе, а в інших квартирах живуть ті, хто не зареєстрований. Багато хто говорить, що не споживають стільки електроенергії, скільки виставлено в рахунку. Тому найефективніша система – установка приладу обліку, тобто поквартирного лічильника", – упевнений Олександр Клюс.