Київський фунікулер закриють на ремонт: названі терміни і ціни

6 червня 2019, 08:48
З липня почнеться ремонт двох станцій і естакади, а також буде оголошено тендер на нові вагони

/ Фото: Анатолiй Бойко, Сьогодні

Вже у липні на столичному фунікулері повинні початися масштабні ремонтні роботи, через які він тривалий час буде закритий.

СТАНЦІЇ І АВТОМАТИКА. Про можливий ремонт єдиного в місті підйомника влада повідомляла ще на початку року, а у березні на сайті КМДА з'явилося розпорядження про його реставрацію, але тендер на роботи провели тільки в середині травня.

Реклама

"Цей тендер включає в себе перший етап робіт – реконструкцію верхньої і нижньої станції фунікулера, ремонт з'їжджої естакади і трансформаторної підстанції", – розповів "Сьогодні" в. о. начальника київського фунікулера Ростислав Онищенко.

Він також зазначив, що найближчим часом пройде міжнародний тендер на закупівлю нових вагонів підйомника. До речі, чи будуть нові вагони зі скляним дахом і кондиціонерами, як обіцяв мер Києва, поки невідомо.

У процесі реставрації будуть замінені абсолютно всі системи управління фунікулером: автоматика, гучномовці, обладнання для диспетчерів. У той же час всі історичні деталі механізмів і естакаду 1905 року побудови збережуть – фунікулер має статус об'єкта культурної спадщини.

"Після ремонту двох станцій і з'їжджої естакади приступимо до другого етапу – благоустрою та озеленення прилеглої території", – кажуть в КП "Київпастранс". 

ТЕРМІНИ І ЦІНИ. На перший етап витратять 57 млн грн. Згідно з графіком, облаштування будмайданчика почнеться вже у липні, а у серпні робочі приступлять до демонтажу зношених конструкцій станцій фунікулера.

Реклама

"Зараз я точно не можу сказати, в який саме день ми закриємо фунікулер для відвідувачів, але можу сказати точно, що вже з липня киянам на сім місяців про нього можна буде забути", – підкреслив Онищенко. А ось повністю оновлений фунікулер кияни побачать у грудні 2020 року.

Київський фунікулер пережив кілька реконструкцій. Перше оновлення підйомника провели у 1928 році після того, як сталася страшна НП під час випробування підйомника: верхній вагон зірвався вниз і зіткнувся з нижнім. На щастя, обійшлося без жертв, але старі вагони вирішили списати. Тоді ж фунікулер збільшили на 38 метрів і побудували вихід на вулицю Сагайдачного, який раніше знаходився на Боричевому току. Під час війни підйомник не закривали, і він перевіз мільйон пасажирів.

У 1956 році його станції перебудували в дусі сталінського ампіру і знову замінили вагони. Вони отримали обтічну форму і м'які дивани. А у 1980 фунікулер вирішили ліквідувати. Мовляв, він морально застарів. Але під тиском головного архітектора столиці Ігоря Іванова підйомник вирішили ще раз відреставрувати. У 1983 році були оновлені станції і замінені вагони, які працюють до цих пір.

Нагадаємо, що в столиці капітально відремонтують 18 навчальних закладів.

Реклама

Також ми писали, що в перший день літа у Києві запрацювала після ремонту легендарна дитяча залізниця в Сирецькому парку. Занедбану станцію "Яблунька" будівельники перетворили в копію Центрального залізничного вокзалу Києва.