Київське метро без жетонів: як можна буде їздити в підземці

31 травня 2019, 08:54
Жетони спишуть і перероблять як вторсировину

/ Фото: Анастасія Іскрицька, Сьогодні

У столичній підземці почали відключати і демонтувати автомати з продажу жетонів. "Сьогодні" дізналися, коли зникнуть жетони і як тепер можна буде покататися в метро.

АВТОМАТИ. На деяких пристроях оранжевого кольору вже з'явилися наклейки з написом: "Я старий і більше не працюю".

Реклама

Також на наклейці є уточнення, що тепер жетон можна придбати тільки в касі, але, мовляв, краще віддати перевагу безконтактним карткам – зручніше і швидше. Поки зняли кілька автоматів на станції "Майдан Незалежності", інші обіцяють прибрати до кінця жовтня. Після демонтажу від автоматів залишать лише потрібні деталі, інше відвезуть на склад.

ЖЕТОНИ. А в листопаді метрополітен повністю відмовиться від використання жетонів – їх не будуть продавати і в касах. Замість них можна буде користуватися безконтактними картками, єдиним квитком (Kyiv Smart Card, тестовий режим роботи якого закінчиться 30 жовтня), "Карткою киянина" і паперовими QR-кодами. Останні, нагадаємо, почали продавати замість жетонів на станції "Кловська" в якості експерименту ще з серпня 2017 року. У КП "Київський метрополітен" нам пояснили, що нові способи оплати впроваджуються поступово.

"Зараз QR-код замість жетона можна придбати тільки на "Кловській", а вже у листопаді ті, хто хоче зробити одноразову поїздку, зможуть купити талончик в касах на всіх станціях метро. Для цього турнікети обладнають зчитувачами QR-кодів", – пояснили нам в прес-службі метрополітену.

Але скільки турнікетів переобладнують і скільки це коштуватиме підземці, не уточнюють.

Реклама

Нагадаємо, відмовитися від жетонів, щоб позбутися черг, планують уже кілька років: два роки тому у всіх касах стали продавати лише один жетон в руки. Спочатку кияни та гості столиці були незадоволені, але поступово багато хто дійсно перейшов на безконтактні картки. За даними метрополітену, у 2019 році жетони все ще використовують всього лише 25% пасажирів, хоча ще кілька років тому таких було 65%.

А перші жетони з'явилися в житті киян у 1992 році і були металевими (до цього проїзд оплачували монетою в 5 копійок). Потім, з 1994 року, їх стали робити з пластику різних кольорів. Всього для потреб метро виготовили 2 млн штук, але в обороті і запасах метрополітену їх залишилося 1,5 мільйона.

"Півмільйона жетонів були загублені пасажирами або залишені як сувенір", – розповіла "Сьогодні" Наталка Макогон, радник начальника КП "Київський метрополітен". Після вилучення з обігу всі жетони будуть списані і перероблені як вторсировина.

Відзначимо, раніше у Києві чоловік приніс на обмін 2300 жетонів метро старого зразка.

Реклама

Також ми писали, що у Києві триває будівництво гілки метро на Виноградар. Загальна вартість введення в експлуатацію станцій "Мостицька" і "Проспект Правди" Сирецько-Печерської лінії оцінюється в 6 млрд гривень.