До Всесвітнього дня метро: які таємниці приховує підземка в Києві

8 січня 2020, 17:38
Найглибша станція в Європі і 122 ескалатора

/ Фото: Сьогодні

Найглибша станція в Європі, 122 ескалатора і протяжність майже в 70 кілометрів. Все це факти про київській підземці, Якій щодня користуються понад мільйон осіб. Але від очей пасажирів приховано чимало цікавого. Спеціально до Всесвітнього дня метро новини "Сегодня" постаралися зробити таємне явним.

Стомлені пасажирами вранці поїзда відпочивають в депо, щоб ввечері знову приступити до роботи.

Реклама

Валерій Макушенко, майстер дільниці по ремонту пневмооборудования:

"Масовий вихід починається в 16 з копійками, а до 17-ї години вихід йде ще частіше, тому що час пік. Після 19 знову починається знову захід у депо. І все, склади стають в отстой, на ТО ".

Один з поїздів повертається в депо прямо під час зйомки. Тут поїзда і відремонтують, і прибирають. Усередині миють поручні, підлогу і навіть крісла. Зовні ж вагони чистять автоматично. Всього в депо синьої гілки "мешкають" чотири десятки поїздів. "За лаштунки" одного з них потрапляємо і ми.

А це кімната управління роботою станції "Сирець". На змінах в метро Наталя Масляніч вже тринадцятий рік.

Реклама

"Освітленням станції, освітленням тунелів, також на цьому пульті є екстрене відключення напруги. Також ми з пульта цього можемо управляти роботою ескалаторів ", – показує Наталія своє місце.

Спеціально для новин "Сьогодні" включає знайоме кожному, хто хоч раз бував в підземці, нагадування.

"Є у нас графік для ведення інформації: в годину пік ми включаємо інформацію раз в 15 хвилин. Чи не в піковий час раз в півгодини ", – пояснює вона.

А ось ескалатори станції "Арсенальна". Але це лише вершина айсберга. "Нутрощі" ж ховаються в машинному залі. Потужні двигуни, сотні деталей і шафа управління. Діаметр головного валу становить 160 сантиметрів. Редуктор вище, ніж головний вал. Він вище двох метрів. Всі ці механізми злагоджено працюють для руху сходового полотна. Але іноді відбувається непередбачене.

Павло Гаврищук, заступник начальника ескалаторної служби КП "Київський метрополітен":

Реклама

"На цій станції за останні два тижні сталося два випадки, коли в гребінку потрапляли спідниці".

А наостанок ще раз підкреслюють: метро – не розвага. І дотримання правил користування підземкою це безпека і спокій всіх.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Київському метро встановлять нові турнікети за 100 млн гривень. Устаткування буде вироблено словенською компанією Riko, industrijski, gradbeni inzeniring in leasing doo Про це свідчать результати проведеного тендеру, які містить цей сайт закупівель ProZorro.

Раніше в столичній підземці стався збій в роботі турнікетів для оплати проїздуза банківськими картками. Крім того, раніше журналісти знайшли автомат з продажу е-квитків, який не приймав банківські картки для оплати і купюри номіналом 500 гривень.