Коли запрацює метрополітен у Києві й навіщо тунелями ганяють порожні потяги

12 травня 2020, 07:00
Чиновники назвали основні умови, щоб ожило столичне метро

Фото: КМДА

Київський метрополітен закритий через карантин уже майже два місяці. Нагадаємо, столична підземка припинила свою роботу ввечері 17 березня. Міські чиновники періодично знімають ролики про те, що відбувається на станціях, – допуск туди сторонніх обмежений, зокрема і журналістів. У підземці триває ремонт ескалаторів, а в депо ремонтують поїзди. Тим часом у соціальних мережах з'явилися страшилки про те, що через простій і відсутність примусової вентиляції може вийти з ладу обладнання підземки, що загрожує неполадками і збоями в роботі метро після його запуску. Сайт "Сьогодні" з'ясовував, чи так це і як планують перевозити киян після завершення карантину.

Експерти стверджують, що в тунелях метро немає примусової вентиляції. Нібито вона відбувається завдяки тому, що поїзди ганяють повітря. А якщо потяги не будуть ходити тривалий час, то вологість у тунелях стане дуже великою, через що окисляться контакти реле та іншої апаратури, що керує рухом поїздів. А це загрожує негативними наслідками після відновлення руху.

Реклама

У Київському метрополітені запевняють, що такі побоювання безпідставні.

"Підземка обладнана вертикальними вентиляційними шахтами, які розміщені по всьому місту. Вони качають повітря як на вхід, так і на вихід, залежно від потреби. Вентиляційні шахти забезпечують повітрям станції метро і перегони. А поїзди розганяють по тунелях повітря, який закачали туди вентиляційні шахти. Інформація про те, що можуть бути поломки в обладнанні через високу вологість і окислення – надумана. У метрополітені все справно працює, зокрема і вентиляція", – пояснили сайту "Сьогодні" в Київському метрополітені.

Реклама

Фото "Сьогодні" О. Марущак

Підтверджують це й експерти.

"Я не думаю, що можуть виникнути якісь труднощі з запуском Київського метрополітену. Контроль роботи обладнання на станціях і перегонах проводиться регулярно. У метро здійснюють прогонки поїздів кілька разів на день. Наприклад, під час Другої світової війни був період, коли було зупинено роботу метрополітену в Москві. Але ніяких проблем з його запуском не виникло, так само впораються з запуском підземки і в Києві", – розповів сайту "Сьогодні" Олександр Кава, експерт з транспорту.

Реклама

Фото "Сьогодні" О. Марущак

Водночас він вважає, що зупиняти роботу метрополітену на час карантину не слід було.

"Я вважаю повною дурістю рішення про припинення роботи Київського метрополітену, а також міського та міжміського транспорту. Ніяких причин для цього не було, і вірус тут ні при чому. Щодо запуску роботи метро в Києві, то відновити його можна в будь-який момент директивним рішенням уряду", – додає Олександр Кава.

Фото "Сьогодні" О. Марущак

У Київському метрополітені сайт "Сьогодні" запевнили, що роботу всієї автоматики в підземці регулярно перевіряють, а поїзди без пасажирів вирушають на обкатку в тунелі підземки.

"Звичайно ж, потяги їздять тунелями метро, але без пасажирів. Вагони пускають на обкатку на всіх трьох гілках метрополітену. У кожному депо є свій графік таких виїздів. Машиністи під час карантину проводять для себе додаткові заняття. У кожного є свої завдання. Система примусової вентиляції встановлена у вагонах. Згори на поїздах є так звані черпаки – конструкції, які нагнітають повітря під час руху. Коли потяг їде на швидкості, він розганяє тунелем повітря, але це ніяк не пов'язано з вентиляцією всього метрополітену", – кажуть у КП "Київський метрополітен".

Там також запевняють, що ніякої загрози виходу з ладу обладнання немає.

"Ми готові відчинитися і перевозити пасажирів у будь-який момент, але після того, як Кабмін дозволить відновити роботу підземки. Стосовно того, що метрополітен може працювати в особливому, обмеженому режимі, ми чекаємо роз'яснень від Кабміну із цього приводу. Ми готові працювати в будь-якому із запропонованих варіантів. Практика роботи в обмеженому режимі є. Згадайте, коли в Києві проходив конкурс "Євробачення" і треба було продовжити роботу метрополітену – ми це зробили. Під час проведення футбольних матчів треба було обмежити роботу певних станцій – ми теж це робили. Тобто ми готові до будь-яких варіантів. Чекаємо дати запуску метро і роз'яснень від уряду, за яким алгоритмом працювати", – пояснює сайту " Сьогодні" Наталія Макогон, радник начальника Київського метрополітену.

Фото "Сьогодні" О. Марущак

Тим часом співробітники підземки проводять дезінфекцію не тільки на станціях метро, а й у підземних переходах перед входом на станції. Наприклад, біля станції метро "Позняки" періодично обмежують прохід пішоходів підземним переходом. Там вивішують огороджувальну стрічку з оголошенням про проведення дезінфекції. Мийним засобом обробляють підлоги і стіни біля входу на станцію.

У Держпродспоживслужбі Києва нам розповіли, як може працювати метрополітен після завершення карантину.

"Метрополітен запустять в роботу тільки після розпорядження уряду. Важлива умова – це зменшення захворюваності серед населення в конкретному регіоні. Вона має бути не такою, як сьогодні, стабільно високою. За міжнародними стандартами встановлено, що термін такої динаміки визначається протягом 10-15 днів. Якщо буде спостерігатися зниження захворюваності в цілому по регіону, то можна буде говорити про запуск метрополітену", – пояснює сайту "Сьогодні" Олег Рубан, голова Держпродспоживслужби Києва.

Фото "Сьогодні" О. Марущак

За його словами, коли запрацює метрополітен, обов'язково будуть введені обмеження щодо допуску пасажирів на станції і до поїздів.

"Пасажири муситимуть дотримуватися певної дистанції, носити індивідуальні засоби захисту під час поїздок, а на станціях мають проводити регулярну дезінфекцію. Ми вивчаємо, як це робилося в інших країнах Європи і в Китаї. Думаю, це буде можливо здійснити і в Києві. Буде сформований певний фільтр, а також допуск на станції обмеженої кількості пасажирів. Наприклад, не пускати в вагони більше ніж 100 осіб і контролювати від'їзд кожного потягу зі станції. Все це можна здійснити, якщо правильно організувати роботу", – каже Олег Рубан.

Містянам варто готуватися до великих черг на станції метро, оскільки уникнути їх навряд чи вийде, якщо всі масово почнуть їздити на роботу.

Що відбувається в столичному метрополітені під час карантину, дивіться в нашому сюжеті: