Кошмари київських маршруток: за кермом знаходять п'яних водіїв, а від автобусів відпадають колеса (інфографіка)

2 липня 2015, 08:52
ДАІ цілий місяць перевіряла перевізників

У маршрутках знаходять масу порушень

ДАІ Києва закінчила перевірку столичних маршруток і автобусів. Результати невтішні: водії сідають за кермо напідпитку, їздять з поламаними колесами і порушують правила.

П'ЯНІ . Операція "Автобус-2015" тривала місяць. За цей час перевірили понад 4 тисячі транспортних засобів, які перевозять пасажирів. І далеко не всі склали іспит на п'ятірку (див. графіку).

Реклама

Найстрашніше, що водії не тільки ігнорують ПДР, але деякі сідають за кермо п'яними. Таких за місяць зловили 10 осіб. "Наприклад, на пр. Глушкова інспектор зупинив маршрутку "Богдан" з пасажирами. Водія попросили пред'явити документи і почули від нього різкий запах спиртного. Пройти перевірку на алкоголь при свідках чоловік відмовився, розповідаючи, що він вживав напередодні. Тим не менш, водія від керування транспортом відсторонили. Його долю вирішить суд", – розповіли нам в ДАІ Києва. Правда, водії яких компаній здійснюють такі кричущі порушення, не називають.

До речі, в 2014 році під час такої ж акції зловили 24 п'яних водіїв, і порушень правил було вдвічі більше. Але операція тривала не місяць, а два. "Караємо і компанії, де працюють шофери. Їм виносяться приписи, а комунальна служба перевезень навіть може позбавити їх ліцензії", – кажуть правоохоронці.

Реклама

ПРИМІСЬКІ . Не краща ситуація і з маршрутками Київської області. Там за місяць встигли перевірити більше 2,5 тисячі автобусів і склали 1407 адмінпротоколів. Серед пасажирських автобусів виявили 150 несправних, а значить, потенційно небезпечних для життя пасажирів.

"Зафіксували один випадок, коли водій керував маршруткою в стані наркотичного сп'яніння. П'ять випадків, коли водії виходили на маршрут у нетверезому стані", – розповіли в ДАІ Київської області. До речі, покарання за це – штраф до 5959 грн, також можуть позбавити прав на 2 роки або накласти адмінарешт на 10 діб.

СКАРГИ . Кияни ж кажуть, що перевіряти транспорт потрібно не один раз, а весь рік. "Нещодавно на зупинці поряд з метро "Житомирська" спостерігала таку картину: люди ще не увійшли в автобус, а водій вже почав закривати двері і рушив з місця. Придавило мінімум трьох пасажирів", – каже киянка Валентина Карєва.

Реклама

МЕДОГЛЯД . За правилами, у кожній компанії, яка займається перевезенням пасажирів, на початку робочого дня повинні перевіряти водіїв та транспорт. Але деякі перевізники ставляться до цього відповідально, а інші дивляться на все крізь пальці.

"У нас працюють 8 механіків і 4 медики. Останні не лише водіїв перевіряють, але і слюсарів, і співробітників СТО. Що стосується техогляду машин, то він робиться і вранці, і ввечері. Якщо хтось прийде на роботу напідпитку, в перший раз його чекає догана і штраф. Якщо подібне повториться – звільнення. Але як перевірки проходять в інших, мені сказати складно", – говорить директор компанії-перевізника "Союз-авто" Юрій Нестерчук.

Встановлять антиалкогольні замки

Боротися з пияцтвом за кермом у Києві будуть за допомогою нових технологій. Вже восени в деяких маршрутках за кошти благодійників встановлять алкозамки: пристрої, які не пустять водія за кермо, якщо він вживав.

"Алкозамки з'являться в машинах на шести маршрутах: №№ 587, 231, 463, 544, 194, 582. Працює система просто: прилад вбудований в систему авто, на панель виводиться тільки спецтрубочка. Водій, сідаючи за кермо, повинен в неї подихати. Якщо він вживав спиртне, машина не заведеться", – розповіли нам у Фонді сприяння безпеці дорожнього руху, який організував соцпроект.

Перехитрити пристрій (попросити когось подихати замість себе) водії не зможуть: алкозамок "просить" повторної перевірки, під час руху. "Думаю, це хороший спосіб контролювати водіїв, хоча вони у нас і так щодня проходять медогляд", – говорить заступник директора компанії-перевізника Артур Чурбатов. У ДАІ Києва таку ініціативу підтримують.