Влітку київський фунікулер відремонтують за 600 тисяч

24 квітня 2015, 14:00
Щодня столичний підйомник перевозить від 4 до 6 тисяч пасажирів

Підйомник зупинять рівно на місяць з 20 липня по 20 серпня / Фото: Олександр Яремчук

Через кілька місяців Київський фунікулер перестане приймати пасажирів. Підйомник зупинять рівно на місяць з 20 липня по 20 серпня, щоб відремонтувати його технічні вузли, поміняти трос, колеса, встановити нові електронні елементи. Керівництво фунікулера повідомляє, що загальна кількість деталей, яке їм належить перевірити – близько 50 тисяч. Кожну з них досліджують фахівці. Це планові перевірка і ремонт, і обійдуться вони КП "Київпастранс" в 600 тис. грн.

"Пізніше ми хочемо зробити нові, міцні двері внизу і зверху, встановити залізні ворота, які захистили б зали фунікулера від вандалів, які встрибують на територію з боку гірки. Адже зараз забратися до нас не важко, трохи попихтіти, піднятися або спуститися по крутому спуску серед кущів і дерев і застрибнути всередину. Часто такі непрохані гості навідуються ночами, б'ють вікна каси, вивертають турнікети. Напевно, гроші шукають", – скаржиться начальник фунікулера Микола Окольничий.

Реклама

Він розповідає, що щодня столичний підйомник перевозить від 4 до 6 тисяч пасажирів, а по святах їх кількість сягає 14 тисяч осіб. Велика частина з них пільговики, які поки що за проїзд не платять. Піднімаються і опускають вагончики в день 119 разів, у вихідні – 125.

Машиніст уважно стежить за рейсами. Він, виявляється, один на два склади. "Я сиджу зверху і переді мною пульт управління. Я ж даю сигнали про відправлення. А мої колеги, які знаходяться у вагонах, просто стежать, щоб на рейки, не вибігла кішка або собака або щоб когось з пасажирів двері не затиснуло", – розповідає машиніст Київського фунікулера Ігор Максименко. Він запевняє, що зірватися з висоти і покотитися вниз складу не може. Каже, що на даному виді транспорту існує трирівнева захист і згадує, що найбільш критичним випадком за час роботи фунікулера стало відключення електроенергії. Тоді склади зупинилися на половині шляху, і людям довелося пішки проходити відстань, яку вони планували проїхати. За словами Максименко, найбільша швидкість, на яку здатний столичний фунікулер, – це трохи більше 7 км на годину, якщо ж трохи прискоритися, то колеса вагонів блокуються автоматично.

Найбільшого напливу пасажирів тут очікують на початку наступного місяця, і не тільки у зв'язку з травневими святами. Сам фунікулер 7 травня відзначатиме свій ювілей. Київським підйомника в цьому році виповнюється 110 років. У цей день співробітники КП "Київпастранс" обіцяють чимало сюрпризів для пасажирів, а мільйонному з них – подарувати річний проїзний на фунікулер.

Реклама

Технічні дані про Київський фунікулер:
Різниця висоти між станціями – 75 метрів;
Довжина траси – 222 метри;
Величина нахилу – 18-20 градусів;
Ширина колії – 1200 см;
Місткість одного вагона – 100 осіб;
Середня швидкість руху вагонів – 2 м \ с;
Напруга – 440 В;
Тривалість рейсу – 2,5-3 хвилини;
Сполучає між собою Печерський і Подільський райони;
Система управління приводу – автоматична з переходом на ручне управління при виїзді вагона на станцію.

Довідка
Ідея побудови фунікулера прийшла до київського інженеру А. Абрагамсона. Занадто часто йому доводилося чути, як жителі Подолу говорили про те, що їм важко щодня добиратися в центр Києва через крутого схилу. Розробити проект взялися його колеги Н. П'ятницький і Н. Баришніков. З 1902 по 1905 роки тривало будівництво підйомника. Урочисте відкриття транспорту відбулося 7 травня.

Спочатку фунікулер з'єднував між собою Володимирську гірку і вулицю Боричів тік. Називався він Михайлівським механічним підйомом. Можливо, через те, що піднявшись вгору, частина пасажирів прямувала в Михайлівський Собор.

Реклама

Спорудження виявилося надійним видом транспорту. Свій перший капітальний ремонт воно пережило в 1928 році. Тоді ж продовжили його лінію на 38 метрів до вулиці Жданова, ближче до Поштової площі. Наступна реконструкція відбулася в 1958 році. У машинному залі тоді встановили нове обладнання, яке гарантувало повну безпеку. Тоді ж замінили вагончики, з'явилися м'які сидіння.

У 1984 році провели третій капітальну реконструкцію фунікулера. Таким він залишився донині.