Маршрутки в Києві подорожчають до 6 гривень: городяни готові ходити пішки

2 лютого 2015, 09:32
Перевізники не бачать іншого виходу: дуже подорожчали імпортні запчастини, комплектуючі для машин, зросла ціна бензину

Подорожчання. Перевізники хочуть в лютому / Фото: Григорій Салай

Слідом за подорожчанням проїзду до "психологічної відмітки" в 5 грн на маршрутах "Союз-авто", підняти ціни в маршрутках до 5-6 грн зібралися й інші перевізники. У КМДА вже подали документи на узгодження підвищених тарифів більше десятка компаній, і багато хто отримав на це добро від влади.

ДОРОЖЧАЄ . Вже на цьому тижні тарифи на проїзд зростуть на маршрутах №242 (вул. Індустріальна – метро "Лісова") і №496 (лікарня "Феофанія" – метро "Лук'янівська"), які обслуговує ТОВ "Ярославь-Авто". Як заявив перевізник, спочатку ціни з нинішніх 4 грн підвищать до 5 грн, а пізніше – і до 6 грн.

Всього компанія обслуговує 20 маршрутів, і на всіх пасажирам доведеться платити більше. "На першому етапі ми піднімаємо ціни на двох маршрутах, і поки не до 6 грн, а до 5. На наступному тижні – ще на трьох. І так, поступово, протягом місяця, доведемо до економічно обґрунтованої ціни на інших. До березня всі маршрути вийдуть з новими тарифами. Маршрути з найдовшою відстанню коштуватимуть 6 грн, трохи коротші – 5-5,50 грн, а короткі – 4,5 грн. По 6 грн коштуватимуть ті маршрути, які проїжджають відстань близько 30 км. У нас таких три", – розповів нам директор компанії Ігор Гусак. Кажуть, що погодили в КМДА підвищення цін, і інші великі перевізники: "Кийтранс-2005", "Універсал-транс", ПП "Авен-Езер" та ін. Всі говорять, що розуміють пасажирів, яким тепер більше доводиться платити і за комуналку , і за продукти. Але виходу іншого не бачать: за останній час дуже подорожчали імпортні запчастини, комплектуючі для машин, зросла ціна бензину. Наприклад, автобус коштує $ 50 тис., але в гривнях тепер це два рази дорожче, ніж півроку тому.

НЕМАЄ ВИХОДУ . За словами голови асоціації приватних перевізників "Столиця" Валерія Липецького, всього в Києві працюють більше 30 приватників, які займаються пасажирськими перевезеннями. "Наприкінці минулого тижня відбулося велике зібрання перевізників, де обговорювалося питання підвищення тарифів. Наскільки я знаю, вже близько 10 перевізників подали в КМДА документи з розрахунками, щоб узгодити нові тарифи. Деякі – ще в грудні минулого року. Ті перевізники, які ще не подавали в КМДА розрахунки, будуть це робити найближчим часом. Думаю, протягом лютого тарифи підвищаться у всіх, але до якого рівня, визначає сам підприємець. Тарифи будуть різними – залежно від довжини маршруту, витрат та інших чинників", – сказав нам Валерій Липецький.

Деякі перевізники зізнаються, що чекатимуть підвищення тарифів у метро і "Київпастрансі" (намічено на середину лютого – Авт.), щоб підвищити розцінки в своїх маршрутках разом з ними. Серед таких – "Політехавто-Б". "Якщо люди будуть з нами їздити, підвищимо тільки до 3 грн. Якщо пасажиропотік впаде – доведеться підняти до 4 грн. Це вимушений крок, але ситуація дуже складна. З одного боку шкода людей, у яких немає грошей, з іншого – дуже збільшуються витрати. Наприклад, раніше заміна радіатора обходилася в 1,7 тис. грн, а зараз – в 4 тис." – говорить директор підприємства Микола Бацан. Зараз тарифи в 5 грн діють на п'яти маршрутах: №№192, 180, 476, 485 і 529. Як запевняє перевізник, пасажиропотік на цих маршрутах, незважаючи на подорожчання, змінився не дуже.

Городяни готові ходити пішки

Більшість киян вважає, що 6 грн для маршрутки – дуже дорого. "Добре, якщо їздити стане комфортніше, але ж сервіс в маршрутках кращим не стане! Чому вони не показують народу свої розрахунки? Скільки в день заробляють, і які у них витрати. Вони скаржаться на збитки, але маршрути ще ніхто не закрив ", – каже киянин Олександр Захаров. Люди вже прикидають, як заощадити на транспорті. "На роботу я добираюся трьома видами транспорту: автобусом, метро та маршруткою. Щоб доїхати тільки в одну сторону, після подорожчання доведеться платити більше 10 грн! Так що, буду ходити пішки", – каже киянка Наталія Макаренко.