Місяць проїзду за 8 гривень у Києві: що змінилося в місті

16 серпня 2018, 11:41
Люди скаржаться на черги в метро та відсутність кондукторів у тролейбусах і автобусах

«Вокзальна». Черга на станцію починається від виходу з вокзалу. Фото: facebook.com

Пройшов рівно місяць, як проїзд у громадському транспорті Києва подорожчав з 4 до 8 гривень. "Сьогодні" дізналася, що змінилося за цей час. Однією з причин подорожчання проїзду, як пояснювали тоді міська влада, був намір підвищити зарплати працівникам "Київпастрансу" і столичної підземки. На цьому наполягали і самі працівники підприємств.

Як розповіли "Сьогодні" в метро, оклади за підсумками року зростуть на 25%.

Реклама

"А то і більше. І така посада, як, наприклад, контролер-касир, стане більш привабливою. Адже ми ще пропонуємо хороший соцпакет з оплачуваною відпусткою, лікарняними, доступним харчуванням, путівками", – розповіла радник начальника КП "Київський метрополітен" Наталка Макогон.

До слова, як запевнили в підземці, підвищення проїзду ніяк не вплинуло на їх роботу: "У нас трохи знизився потік пасажирів, але пов'язано це з сезоном відпусток, коли люди роз'їжджаються". У день тут перевозять 1,5 млн осіб, з яких 25% – пільговики. За словами пасажирів, комфортніше в метро не стало.

"Чого стоїть  черга о шостій годині ранку на "Вокзальній",  яка починається від виходу з вокзалу і закінчується біля кас станції метро. До правила "один жетон в одні руки "такого не було", – каже киянин Сергій Корючко.

У підземці все заперечують, мовляв, з жетонами це не пов'язано.

"Черга через те, що люди шикуються біля станції ще до її відкриття, коли на вокзал приїжджає кілька потягів", – пояснюють у метро.

Підняли з липня зарплату на 10% і в "Київпастрансі". Тут також обіцяють підвищення в жовтні і грудні на 15% і 5%, відповідно. Однак, за словами кондукторів підприємства, підвищення доходів вони не відчули.

Реклама

"Дохід від виручки зрізали на 5%. У когось зарплата залишилася колишньою, у когось – зменшилася. Моя ставка – 4 тисячі гривень, як і була", – розповів кондуктор на ім'я Володимир в одному з автобусів. З ним погоджується і його колега Валентина: "Відпало всяке бажання ходити по салону і просити людей купити талончики".

Городяни стверджують, що після подорожчання проїзду кондукторів стало менше, але з'явилося багато оголошень з вакансіями на цю посаду. "Сьогодні" під виглядом здобувачів зателефонувала за кількома такими оголошеннями.

"Зарплата – від 7 тисяч гривень, плюс премія за виручку від продажу талонів – 40 копійок з одного квитка. Графік – п'ять днів робочих і два вихідних. Зміна триває мінімум 8 годин на день. Що ж стосується житла, то поки ми його не можемо надати", – розповіли в автопарку номер №2.

Потрібні кондуктори і в тролейбусному депо №2. Зарплату тут пропонують ще скромнішу: від 5 тис. грн на руки і так само, без надання ліжко-місця. У "Київпастрансі" підтвердили, що дійсно, потребують контролерів-касирів, але пов'язано це з літньою плинністю кадрів. 

Раніше міський голова Києва Віталій Кличко пояснив своє розпорядження про підвищення вартості проїзду в міському транспорті тим, що без цього "складно було б уникнути кризи в транспортній системі".

Реклама

Тим часом, через підвищення тарифів на проїзд в комунальному транспорті Києва мешканці столиці шукають способи заощадити. Чи дешевше буде оселитися ближче до роботи, дізнавалися журналісти "Сьогодні".

Найбільш заповзятливі жителі столиці ще до подорожчання запаслися проїзними на метро і жетонами за старими цінами. Причому брали як для себе, так і на продаж. У мережі пропонують пластикові проїзні на 50 поїздок – по 250 гривень, за 100 поїздок просять 500 гривень. Це в півтора разу дешевше, ніж нинішні ціни.

До речі, в КП "Київський метрополітен" підрахували: напередодні подорожчання проїзду в транспорті, 13 липня, жителі столиці тільки в підземці витратили понад 25 млн грн, запасаючись дешевими поїздками на майбутнє.