Метро на Виноградар затримується: будівельники розповіли про проблеми

5 листопада 2019, 19:11
В "Київметробуді" зізналися, що вже на півтора місяця відстають від графіка

/ Фото: Міла Князька-Ханова, Сьогодні

Жителі столичного Виноградаря з нетерпінням чекають, коли на їх масив нарешті дотягнуть зелену гілку метрополітену. До сьогодні влада майже дев'ять місяців (з дня підписання договору в березні) особливо не коментувала хід будівництва двох нових станцій метро "Мостицька" і "Проспект Правди", які обіцяли відкрити 2021 року. Сайт "Сьогодні" побував на місці майбутньої станції і дізнався деталі будівництва.

Нова станція метро "Мостицька" знаходитиметься на перетині вулиць Північно-Сирецької та Межової. Зараз тут один з основних майданчиків. З одного боку – житлові будинки, з іншого – ліс, а поруч зводиться житловий комплекс, забудовники якого вже рекламують квартири привабливим "три хвилини до метро".

Реклама

Але наразі тут немає ні житла, ні метро. На майданчику працює багато техніки і робітників. Нам видають каску і жилетку оранжевого кольору і раптово попереджають, що на будівництво приїде сам мер Києва Віталій Кличко. А поки градоначальник не приїхав з інспекцією, ми пройшлися будівництвом, щоб поговорити з робітниками. Багато з них щиро радіють, що в Києві почали будувати метро, адже остання станція була відкрита 2013 року – "Теремки", на синій гілці підземки.

На місці майбутньої станції "Мостиська" тривають підготовчі роботи, щоб побудувати камеру для запуску прохідницького щита. Тут вже побудували підпірні стінки з бетону на глибину 25 метрів.

Реклама
/ Фото: Міла Князька-Ханова, Сьогодні

"Щоб щит запрацював, його ще потрібно зібрати і налагодити всі механізми, спорудити спеціальну щитову камеру. Щит сюди привезуть, за нашими планами, в грудні і запустять в роботу. Він почне рити тунель в бік станції метро "Сирець", щоб зістикуватися з одним з тунелів зеленої повіки метрополітену, в районі ресторану "Дубки". Після того, як тунель буде побудований, щит розберуть і привезуть назад сюди. Він почне рити другий тунель до станції "Сирець". Поки важко сказати, скільки це займе часу: все залежить від того, як працюватиме техніка. Але, за нашими планами, за наступний рік тунелі будуть прориті , – розповіли сайту "Сьогодні" представники "Київметробуду".

В районі станції метро "Мостицька" прохідницький щит заглибиться в землю на 15 метрів, а далі піде на глибині 44 метрів до станції метро "Сирець". До речі, ствол шахти біля станції метро "Сирець" вже облаштували вантажними ліфтами для транспортування людей і матеріалів до тунелів.

Читайте також:

Реклама

Від ще не побудованої станції "Мостиська" у напрямку до майбутньої станції "Проспект Правди" тунелі будуватимуть відкритим способом. Спочатку буде побудована бетонна стіна, далі проводиться виїмка грунту, установка конструкцій тунелів і засипка їх ґрунтом.

"Тунелі від станції метро "Мостицька" будуть незвичайні для Києва. Через щільну забудову в цьому районі вони будуть побудовані один над іншим, а не як зазвичай поруч один з одним. Так само їздитимуть і потяги. Частково роботи з будівництва тунелів в сторону станції "Проспект Правди" вже тривають, наприклад, будуються вентиляційні вузли", – пояснюють на будівництві.

Робітники ретельно вимивають колеса вантажівок, які виїжджають на проїжджу частину з будівництва.

"Миємо, щоб вантажівки не розносили бруд вулицями в районі будівництва. Коли тут запрацює прохідницький щит, то вантажівки з цього майданчика виїжджатимуть цілою низкою – одна за одною. Земля піде на засипку вже побудованих тунелів, а непридатну землю з великої глибини вивозитимуть на утилізацію. Моє завдання – не випускати на дорогу вантажівки з брудними колесами", – розповідає один з робітників.

На будівництві зізнаються, що зараз відстають від графіка на півтора місяця, але обіцяють надолужити згаяне.

"Затримки пов'язані зі складнощами в перенесенні інженерних мереж в районі будівництва станції "Мостиська" та підключенні будівництва до електрики. Вона знадобиться особливо, коли запрацює прохідницький щит. Але всі проблемні питання вже розв’язані і ми зможемо увійти в нормальний графік проведення будівельних робіт", – додають в "Київметробуді".

Для будівництва тунелів в сторону станції "Проспект Правди" міській владі доведеться розв’язувати питання з демонтажем 6-7 об'єктів, які потрапляють до зони будівництва. Це автомийка, СТО та гаражі. До речі, знесуть і невелике кафе, яке знаходиться зараз впритул до будівництва на перехресті вулиць Межової і Північно-Сирецької.

Вартість будівництва цих двох станцій метро становитиме майже 6 мільярдів гривень. За словами мера Києва Віталія Кличка, місто вже виділило на роботи понад два мільярди гривень.

"Роботи з будівництва метро на Виноградар тривають інтенсивно. Тільки на цій ділянці працюють понад 250 осіб. А "Київметробуд" запевняє, що обидві станції будуть введені в експлуатацію в грудні 2021 року. Ми жорстко контролюватимемо хід цього будівництва, щоб не було жодних збоїв в роботі і зривів термінів із завершення будівництва", – пообіцяв столичний градоначальник.

Мер Києва також вибачився перед місцевими жителями, які живуть поблизу будівельної дільниці метрополітену.

"У деяких місцях обмежений рух транспорту і є шум від будівельної техніки. Прошу у вас за це вибачення, потерпіть, через рік галасливі роботи будуть закінчені, а 2021 року ви вже зможете користуватися зручними станціями метро", – сказав Віталій Кличко.

Будівельники підземки активно брали автографи у мера. Він розписувався маркером прямо на їх касках, а один з електрозварників навіть попросив мера розписатися на його робочій куртці.

"Я дуже хотів отримати автограф від Віталія Кличка. І він не відмовив. Розписався прямо на моїй спині. Тепер берегтиму цю куртку як пам'ять, а для роботи попрошу у начальства іншу", – розповів сайту "Сьогодні" електрозварник Ілля, родом з Хмельницького .

Нагадаємо, раніше мер Києва Віталій Кличко також називав терміни, коли побудують метро на Троєщину: