Метро на Виноградар: будівництво знову відклали

10 вересня 2018, 13:02
Продовження зеленої гілки метро знову відкладається – цього разу через суперечку учасників тендера

Будівництво метро на житловий масив Виноградар відкладається. Минулого тижня тендер на продовження Сирецько-Печерської лінії, розміщений на сайті держзакупівель Prozorro, скасували.

ПЕРЕНОСИЛИ БАГАТОРАЗОВО

Реклама

Як пояснили в столичному метрополітені, аукціон довелося скасувати через суперечку між його учасниками.

"Одна з компаній, пропозицію якої були відхилено, звернулася в Антимонопольний комітет із проханням перевірити документацію іншої компанії, яка також взяла участь у тендері. Зараз ми чекаємо рішення Антимонопольного комітету з даного питання", – розповіла "Сегодня" радник начальника КП "Київський метрополітен "Наталка Макогон.

Оголосити новий тендер на будівництво гілки обіцяють найближчим часом.

Тендер на сайті держзакупівель Prozorro було розміщено в січні цього року, але аукціон з того часу неодноразово переносився.

Реклама

"Цей тендер міжнародний. До нас було багато звернень від компаній, які планували взяти в ньому участь. Для них проводилися роз'яснення. Відповідно, торги декілька разів переносилися", – говорить Макогон.

Після переносів змінилася і сума тендеру. Спочатку вона становила 6,3 млрд грн, тепер знизилася до 5,9 млрд грн. У підземці кажуть: це звичайна практика.

"При перенесенні тендеру заявлена вартість виконання робіт може змінюватися", – розповіли нам у метро.

СКЛАДНИЙ ПРОЕКТ

Про продовження Сирецько-Печерської лінії столичної підземки від станції "Сирець" на житловий масив Виноградар міська влада заявили ще 2016 року. Вона складатиметься з чотирьох станцій – "Мостицька", "Проспект Правди", "Вітряні гори", "Площа Шевченка" – і електродепо.

Реклама

Остаточний проект будівництва двох перших станцій з нових – "Мостицької" і "Проспекту Правди" – в КМДА затвердили тільки в середині липня. Термін виконання робіт – 36 місяців.

У мерії пояснили, що затримка старту робіт пов'язана з тим, що будівництво потребує ґрунтовної підготовки: "Саме з цієї причини проект готувався не один місяць".

Коли ж реально можуть стартувати роботи з будівництва нових станцій метро, в підземці покищо сказати не можуть, але сподіваються, що це буде цього року. Зміняться й терміни введення станцій в експлуатацію.

"При перезапуску тендера усе відбудеться в найкоротші строки", – додали у метрополітені.

Раніше депутати Київради надали дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок КП "Київський метрополітен" під будівельні майданчики для зведення метро на Виноградарі.

Йдеться про земельні ділянки орієнтовною площею 0,69 га, 0,98 га, 0,56 га, 0,09 га, 0,68 га, 0,11 га, 0,29 га, 1,64 га, 0,11 га, які належать до комунальної власності територіальної громади Києва.

Згідно з прийнятим ТЕО, ділянка метро на Виноградарі від станції "Сирець" включає чотири перспективні станції: перша черга – "Мостицька" і "Проспект Правди", друга – відгалуження на "Виноградар", третя – станція "Вул. Маршала Гречко" та електродепо.

Загальна протяжність ділянки складе 7,4 км, вартість – майже 11,2 млрд грн, а загальна вартість просування шляху від станції метро "Сирець" до житлового масиву Виноградар перевищить 11 мільярдів гривень.

Нагадаємо, що архітектурний інститут "Київметропроект", що працює над проектом метро на Виноградар, вже готовий представити остаточні варіанти дизайну усіх чотирьох станцій