/ Фото: Сьогодні
На аварійному мосту Патона вже найближчими днями планують обмежити рух транспорту. Міст перебуває в аварійному стані з 2014 року, а з 2018-го його визнали як критично аварійний. Сайт "Сьогодні" з'ясовував, як міська влада рятуватиме один із найстаріших мостів Києва і в чому причина затримки його ремонту.
За словами експертів, ще рік тому було проведено експертизу технічного стану моста Патона, і київські чиновники заговорили про неминучу потребу його термінового відновлення.
"За чинними нормами мости можна реконструювати, капітально ремонтувати або будувати заново. Такого поняття, як реставрація, для мостів немає. На мосту Патона потрібно міняти метал, балки і розширювати його. Для цього з моста, який є пам'яткою архітектури, треба зняти охоронний статус на час виконання всіх ремонтних робіт", – пояснили в "Київавтодорі".
Влітку сайт "Сьогодні" писав про незадовільний стан мосту Патона – тоді кореспонденти прогулялися ним із правого берега на лівий. З його перил відлітають чавунні прикраси – зірки, грона винограду і снопи колосся. У деяких місцях зникли металеві перила – їх замінили дерев'яними брусками, пофарбувавши під загальний колір огорожі. На тротуарі зяють дірки, крізь які видно воду.
"Щодо мосту Патона є нехороші новини: найближчими днями ми будемо змушені обмежити рух транспорту по ньому. Він перебуває в аварійному стані. З дня введення в експлуатацію в 1953 році його жодного разу капітально не ремонтували! Міст "утомився". Щоб почати його ремонт, нам потрібен дозвіл від Міністерства культури, оскільки міст має охоронний статус. Я сподіваюся, що на цьому тижні у мене буде зустріч з міністром культури України і ми зможемо вирішити це питання. Після цього ми зможемо виділити кошти на розроблення проекту реконструкції мосту, а це дуже великі суми. Роботи можуть затягнутися на 1-2 роки. Проект дуже складний, ми його неодноразово обговорювали на нарадах", – заявив сайтові "Сьогодні" мер Києва Віталій Кличко.
Як ми повідомляли раніше, є проблеми і з опорами моста. Від однієї з них відвалилося кілька метрів гранітного облицювання. І в такому стані опора стоїть уже кілька років. У 2016 році в КП "Київавтошляхміст" нас запевняли, що відпала плитка не несе небезпеки для моста, а відремонтувати його не змогли, тому що розтанув лід і дістатися до опори ремонтники не змогли... Тим часом зовнішній вигляд опори лякає байдарочників, які повз неї пропливають. Люди фотографують розвалену опору і публікують зображення в соціальних мережах щовесни.
Як рятуватимуть міст Патона, сайту "Сьогодні" розповів Олександр Густелєв, гендиректор комунальної корпорації "Київавтодор". Нині чиновники ведуть переговори з Міністерством культури України, щоб тимчасово зняти охоронний статус пам'ятки архітектури на час виконання робіт.
"На мосту Патона потрібно не просто збільшити кількість смуг і зробити косметичний ремонт. Цього вже мало! На ньому слід повністю замінити тримальні конструкції, прогінні споруди і замінити навантажувальну плиту, яка виготовлена з бетону. Щоб знизити навантаження на міст, плиту потрібно зробити з металу. Це масштабні роботи. Треба практично розібрати половину моста. Ми плануємо працювати так: на половині моста вестимуть роботи, а половина буде відкрита для проїзду. Після завершення робіт робочі розпочнуть ремонт другої половини моста", – розповідає нам Олександр Густелєв.
За його словами, місто планує розширити міст Патона – додати ще одну смугу. І замість семи смуг облаштувати вісім. Додаткову смугу хочуть виділити тільки для громадського транспорту, щоб людям було комфортно добиратися з одного берега Дніпра на другий.
"Проспекти Соборності та Дружби Народів, які примикають до мосту, мають по чотири смуги руху, важливо не допустити звуження дороги, щоб транспорт проходив по мосту швидше", – додає Густелєв.
Чи повернуть на міст трамвай, який раніше тут курсував, поєднуючи лівий і правий берег Дніпра, у мерії поки не говорять. Нагадаємо, трамвайне сполучення було перервано влітку 2004 року за рішенням міської влади.
За словами Густелєва, поки невідомо, хто буде розробляти проєкт реконструкції моста Патона – українські чи закордонні компанії.
"Вартість робіт залежить від того, які будуть використані технології, матеріали. Уже зрозуміло, що знадобиться багато металу, а він дорогий. Остаточна вартість ремонту моста Патона поки не визначена. Йдеться про кілька мільярдів гривень. Щойно буде отримано дозвіл від Мінкультури, ми проведемо тендер на проект реконструкції моста Патона. А після проходження експертизи проекту почнемо роботи. Найімовірніше, найближчим роком розроблятиметься проект, і паралельно ми будемо вести підготовчі роботи. До речі, щоб провести якісне обстеження моста, потрібно відновити підмостові конструкції, які зараз частково зруйновані. А враховуючи, що міст проходить над водою, це ще й небезпечно для життя людей, які виконуватимуть ці роботи", – каже керівник "Київавтодору".
Після останнього обстеження моста Патона висновок експертів невтішний: рух транспорту на ньому потрібно негайно обмежувати.
"Конструкції сильно перевантажені. Міст Патона розрахований на інтенсивність руху 10 тисяч автомобілів на добу, а нині по ньому проїжджає до 100 тисяч авто на добу. Інтенсивність збільшена в десять разів. Навантаження серйозне – по мосту, побудованому в 1953 році, їдуть фури вагою в 40,50, 60 тонн. Це небезпечно. Максимум ним можуть їздити авто вагою від 6 до 10 тонн. Зараз є два варіанти обмежень на мосту Патона: або за вагою, або закрити одну смугу для проїзду транспорту", – запевняє Олександр Густелєв.
До речі, поки не вирішено питання і з добудовою Дарницького автомобільного моста, а саме з'їздів з нього на лівому березі.
"Дарницький автомобільний міст (в народі – "міст Кирпи") завантажений транспортом на 30%, але його досі не ввели в експлуатацію. Там не добудовані з'їзди з мосту. Міністерство транспорту має підготувати документи і передати цей міст на баланс міста, щоб ми могли його добудувати", – розповів мер Києва Віталій Кличко.
Зазначимо, что сайт "Сьогодні" раніше проінспектував будівництво Подільсько-Воскресенського моста у столиці, пропливши по Дніпру. Подробиці дивіться у сюжеті:
Нагадаємо, що в Києві до кінця року повністю перекрили рух на половині шляхопроводу на стику проспектів Комарова і Леся Курбаса (біля платформи "Борщагівка" та станції швидкісного трамваю "Сім'ї Сосніних"), що веде до центру міста.
Також у Києві вже кілька місяців тривають роботи по знесенню старого і зведенню нового Шулявського шляхопроводу.