Міст Патона в Києві руйнується: як його рятуватимуть

4 грудня 2019, 15:05
Міст уже давно в аварійному стані

/ Фото: Сьогодні

На аварійному мосту Патона вже найближчими днями планують обмежити рух транспорту. Міст перебуває в аварійному стані з 2014 року, а з 2018-го його визнали як критично аварійний. Сайт "Сьогодні" з'ясовував, як міська влада рятуватиме один із найстаріших мостів Києва і в чому причина затримки його ремонту.

За словами експертів, ще рік тому було проведено експертизу технічного стану моста Патона, і київські чиновники заговорили про неминучу потребу його термінового відновлення.

Реклама

/ Фото: Сьогодні

"За чинними нормами мости можна реконструювати, капітально ремонтувати або будувати заново. Такого поняття, як реставрація, для мостів немає. На мосту Патона потрібно міняти метал, балки і розширювати його. Для цього з моста, який є пам'яткою архітектури, треба зняти охоронний статус на час виконання всіх ремонтних робіт", – пояснили в "Київавтодорі".

Влітку сайт "Сьогодні" писав про незадовільний стан мосту Патона – тоді кореспонденти прогулялися ним із правого берега на лівий. З його перил відлітають чавунні прикраси – зірки, грона винограду і снопи колосся. У деяких місцях зникли металеві перила – їх замінили дерев'яними брусками, пофарбувавши під загальний колір огорожі. На тротуарі зяють дірки, крізь які видно воду.

Реклама
/ Фото: Олександр Марущак, Сьогодні

"Щодо мосту Патона є нехороші новини: найближчими днями ми будемо змушені обмежити рух транспорту по ньому. Він перебуває в аварійному стані. З дня введення в експлуатацію в 1953 році його жодного разу капітально не ремонтували! Міст "утомився". Щоб почати його ремонт, нам потрібен дозвіл від Міністерства культури, оскільки міст має охоронний статус. Я сподіваюся, що на цьому тижні у мене буде зустріч з міністром культури України і ми зможемо вирішити це питання. Після цього ми зможемо виділити кошти на розроблення проекту реконструкції мосту, а це дуже великі суми. Роботи можуть затягнутися на 1-2 роки. Проект дуже складний, ми його неодноразово обговорювали на нарадах", – заявив сайтові "Сьогодні" мер Києва Віталій Кличко.

Як ми повідомляли раніше, є проблеми і з опорами моста. Від однієї з них відвалилося кілька метрів гранітного облицювання. І в такому стані опора стоїть уже кілька років. У 2016 році в КП "Київавтошляхміст" нас запевняли, що відпала плитка не несе небезпеки для моста, а відремонтувати його не змогли, тому що розтанув лід і дістатися до опори ремонтники не змогли... Тим часом зовнішній вигляд опори лякає байдарочників, які повз неї пропливають. Люди фотографують розвалену опору і публікують зображення в соціальних мережах щовесни.

Реклама

Як рятуватимуть міст Патона, сайту "Сьогодні" розповів Олександр Густелєв, гендиректор комунальної корпорації "Київавтодор". Нині чиновники ведуть переговори з Міністерством культури України, щоб тимчасово зняти охоронний статус пам'ятки архітектури на час виконання робіт.

"На мосту Патона потрібно не просто збільшити кількість смуг і зробити косметичний ремонт. Цього вже мало! На ньому слід повністю замінити тримальні конструкції, прогінні споруди і замінити навантажувальну плиту, яка виготовлена з бетону. Щоб знизити навантаження на міст, плиту потрібно зробити з металу. Це масштабні роботи. Треба практично розібрати половину моста. Ми плануємо працювати так: на половині моста вестимуть роботи, а половина буде відкрита для проїзду. Після завершення робіт робочі розпочнуть ремонт другої половини моста", – розповідає нам Олександр Густелєв.

За його словами, місто планує розширити міст Патона – додати ще одну смугу. І замість семи смуг облаштувати вісім. Додаткову смугу хочуть виділити тільки для громадського транспорту, щоб людям було комфортно добиратися з одного берега Дніпра на другий.

"Проспекти Соборності та Дружби Народів, які примикають до мосту, мають по чотири смуги руху, важливо не допустити звуження дороги, щоб транспорт проходив по мосту швидше", – додає Густелєв.

Чи повернуть на міст трамвай, який раніше тут курсував, поєднуючи лівий і правий берег Дніпра, у мерії поки не говорять. Нагадаємо, трамвайне сполучення було перервано влітку 2004 року за рішенням міської влади.

За словами Густелєва, поки невідомо, хто буде розробляти проєкт реконструкції моста Патона – українські чи закордонні компанії.

"Вартість робіт залежить від того, які будуть використані технології, матеріали. Уже зрозуміло, що знадобиться багато металу, а він дорогий. Остаточна вартість ремонту моста Патона поки не визначена. Йдеться про кілька мільярдів гривень. Щойно буде отримано дозвіл від Мінкультури, ми проведемо тендер на проект реконструкції моста Патона. А після проходження експертизи проекту почнемо роботи. Найімовірніше, найближчим роком розроблятиметься проект, і паралельно ми будемо вести підготовчі роботи. До речі, щоб провести якісне обстеження моста, потрібно відновити підмостові конструкції, які зараз частково зруйновані. А враховуючи, що міст проходить над водою, це ще й небезпечно для життя людей, які виконуватимуть ці роботи", – каже керівник "Київавтодору".

Після останнього обстеження моста Патона висновок експертів невтішний: рух транспорту на ньому потрібно негайно обмежувати.

"Конструкції сильно перевантажені. Міст Патона розрахований на інтенсивність руху 10 тисяч автомобілів на добу, а нині по ньому проїжджає до 100 тисяч авто на добу. Інтенсивність збільшена в десять разів. Навантаження серйозне – по мосту, побудованому в 1953 році, їдуть фури вагою в 40,50, 60 тонн. Це небезпечно. Максимум ним можуть їздити авто вагою від 6 до 10 тонн. Зараз є два варіанти обмежень на мосту Патона: або за вагою, або закрити одну смугу для проїзду транспорту", – запевняє Олександр Густелєв.

До речі, поки не вирішено питання і з добудовою Дарницького автомобільного моста, а саме з'їздів з нього на лівому березі.

"Дарницький автомобільний міст (в народі – "міст Кирпи") завантажений транспортом на 30%, але його досі не ввели в експлуатацію. Там не добудовані з'їзди з мосту. Міністерство транспорту має підготувати документи і передати цей міст на баланс міста, щоб ми могли його добудувати", – розповів мер Києва Віталій Кличко.

Зазначимо, что сайт "Сьогодні" раніше проінспектував будівництво Подільсько-Воскресенського моста у столиці, пропливши по Дніпру. Подробиці дивіться у сюжеті:

Нагадаємо, що в Києві до кінця року повністю перекрили рух на половині шляхопроводу на стику проспектів Комарова і Леся Курбаса (біля платформи "Борщагівка" та станції швидкісного трамваю "Сім'ї Сосніних"), що веде до центру міста.

Також у Києві вже кілька місяців тривають роботи по знесенню старого і зведенню нового Шулявського шляхопроводу.