Мосту Патона 67 років. Привітайте "дідуся", стоячи на ньому в заторі

5 листопада 2020, 17:20
Міст жодного разу не закривався на капремонт

Легендарний міст Патона в четвер, 5 листопада, відзначає своє 67-річчя. Сайт "Сьогодні" зібрав найцікавіші факти про цю споруду, що з'єднує правий та лівий береги Києва.

Факти

  • Міст ім. Є.О. Патона через Дніпро був побудований 1953 року.
  • Переправа являє собою унікальну історичну цінність. Вона увійшла в історію світового мостобудування як перша суцільнозварна конструкція і стала справжньою візитною карткою Києва.

Реклама
  • Міст Патона отримав визнання від Американської асоціації зварників як видатна зварена конструкція ХХ століття.
  • Будівництво моста було розпочато ще до початку Другої світової війни. Роботи з будівництва були відновлені 1947 року. Переправу звели за шість років.

  • Довжина моста – 1543 метри (тобто міст Патона довше Хрещатика на 300 метрів).
  • Ширина смуг руху – 21 метр.
  • Вага металевих конструкцій – близько 10 тисяч тонн.

  • Євген Патон особисто брав участь в проектуванні і будівництві моста, але не дожив до відкриття три місяці. Це був його останній проєкт.
  • Міст займає третє місце серед київських мостів за кількістю аварій (на першому місці – Південний, на другому – Північний).
  • За весь час існування міст жодного разу не закривався на капремонт.

Реклама
  • До 2004 року по мосту проходила одна з головних київських трамвайних ліній, яка з'єднувала лівий і правий береги Києва.

Реставрація моста

Як розповіли сайту "Сьогодні" в комунальній корпорації "Київавтодор" реставрація моста Патона може початися орієнтовно 2022 року. Зараз розробляється проєкт реставрації переправи і поки невідома точна вартість всіх запланованих робіт.

"В рамках реставрації на спорудженні буде замінена більшість елементів. Зокрема, залізобетонну монолітну плиту – на сталеву, вона значно легше. Крім того, передбачено розширити переправу, буде додано ще 1 смугу (міст стане 8-смуговим) і відбійник між напрямками руху. Завдяки запланованим роботам – міст отримає нове життя, стане безпечнішим і зручнішим", – розповіли сайту "Сьогодні" в КК "Київавтодор".

Там зазначають, що на час ремонту моста, його повністю перекривати не будуть. Лише частково обмежуватимуть рух транспорту.

Обіцяють відновити декор, яким прикрашений міст. Він виконаний з чавуну, а реставратори зроблять його з легшого матеріалу. На в'їздах на міст Патона приберуть комуністичну символіку або замінять на символи Києва. Це питання до кінця не вирішене.

Реклама

Легенда від мостобудівників

Міст Патона будували, використовуючи трофейні презервативи: перш ніж звести нові опори, потрібно було знищити залишки старих, які перебували на дні Дніпра. Будівельники зіткнулися з проблемою – вибухівку треба було вберегти від води, а поліетиленових пакетів 1948 року не було. Як ізоляцію вирішили використовувати презервативи. Але "гумки" в той час були великим дефіцитом. Замовили необхідну кількість на київській базі трофейного майна. З оплатою чеків насміялися вдосталь – тоді керуючими і касирами в банках були одні жінки, які, почувши, що чоловікам потрібно 5 тисяч (!) презервативів, просто виганяли їх. Після довгих поневірянь рахунки таки оплатили.

Раніше ми писали, що в Києві 1 листопада до поліції надійшло повідомлення про замінування мосту Патона. Поліції вдалося встановити особу "мінера".

Нагадаємо, на мосту Патона в Києві традиційно проходить акція "Живий ланцюг Соборності". З правого і лівого берега колони людей ідуть назустріч друг одному, щоб стати єдиним ланцюжком.

Дивіться відео – на мосту Патона сталася НП – прорвало трубу з теплоносієм: