На київських дорогах можуть з'явитися ще шість окремих смуг для автобусів (список вулиць)

29 червня 2017, 17:27
На профільній комісії в Київраді розглянули нову ініціативу

В Києві можуть з'явитися нові смуги для громадського транспорту / Фото: Анатолiй Бойко

У столиці до кінця року планується запустити рух громадського транспорту по окремих смугах ще на шести магістралях міста. Це питання обговорювалося 27 червня на засіданні постійної комісії Київради з питань транспорту, зв'язку та реклами, пише КиевVласть.

Так, зараз в Києві тролейбуси і автобуси їздять по окремих смугах на чотирьох основних вулицях в центральній частині міста. Директор Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Іван Шпильовий уточнив, що це відрізки від вул. Саксаганського до вул. Жилянської і від вул. Великої Васильківської до площі Перемоги. У Департаменті стверджують, що це збільшило ефективність роботи громадського транспорту на 10%.

Реклама

Крім того, Департамент спільно з КП "Київпастранс" та дорожньою службою запустили рух громадського транспорту по окремих смугах на маршруті: Керченська площа – проспект Генерала Ватутіна – Московський міст – проспект Олени Теліги – вулиця Олександра Довженка – Чоколівський бульвар – проспект Валерія Лобановського – Деміївська площа – бульвар Дружби Народів – міст Патона – проспект Миру – бульвар Перова – Керченська площа. Шпильовий сказав, що планується остаточно замкнути це "кільце" до кінця 2017-го року.

До кінця року смуги громадського руху можуть з'явитися на мосту Патона та проспекті Возз'єднання (Соборності). За словами Шпильового, зараз місто вирішує питання, що робити з реверсивним рухом на цих магістралях. Якщо його скасують, то Департамент підніме питання про встановлення розділового огорожі і займеться прокладкою смуг для громадського транспорту.

Крім того, на черзі Виноградар – проспект Правди, проспект Георгія Гонгадзе, проспект Свободи і вулиця Василя Порика.

Реклама

Департамент вважає, що окремі смуги для громадського транспорту повинні бути на всіх вулицях з трьома і більше смугами руху. За словами чиновника, на дорогах, де громадський транспорт рухається по окремих смугах, його ККД зростає в середньому на 10%. Бачачи, що на інших вулицях весь транспорт стоїть в пробках, більше людей починають використовувати саме громадський транспорт замість автомобілів. Як наслідок – пробки в місті зменшуються в принципі.

Шпильовий перерахував ряд показників, які говорять на користь впровадження окремих смуг для громадського транспорту:

  • швидкість руху по маршруту збільшується на 10%;
  • люди чекають транспорт на зупинках на 3-4 хвилини менше;
  • на 10% збільшується кількість пасажирів, яких може перевезти один автобус або тролейбус;
  • зменшується кількість вихлопних газів від автобусів;
  • транспортні засоби споживають на 10% менше палива;
  • виручка від перевезень виростає на 5-10%.

Але всі ці переваги можуть звести нанівець недобросовісні водії приватних автомобілів. Вони не тільки їздять по смугах для громадського транспорту, але навіть паркуються там, залишають машини і надовго йдуть.

Реклама

                                                                                     Депутатські "за" і "проти"

"Ми вже витратили чималі кошти з бюджету Києва для нанесення розмітки смуги громадського транспорту, наприклад, на вулиці Саксаганського і на вулиці Жилянській. Фактично, виділеної смуги громадського руху сьогодні там немає, тому що там повсюдно припарковані автомобілі. Якщо ми нічого не робимо для того, щоб ці автомобілі прибрати зі смуги, по якій повинен курсувати громадський транспорт, то ми неправильно використовуємо бюджетні гроші", – заявив глава комісії Олексій Окопний (фракція "Солідарність").

Депутат Сергій Харчук (фракція "Об'єднання "Самопоміч") запропонував ввести інститут покарань. За його словами, тоді ефект від цих смуг був би набагато вище 10%.

"Приблизно 90% водіїв дотримуються режиму руху по смугах. І є приблизно 10% – назвемо їх "автомобільними хамами", – які не несуть відповідного покарання. Може, нам варто зробити розширену зустріч за участю поліції і подумати, як вирішити цю проблему, не посилаючись на відсутність закону. З КП "Київдорсервіс" вже була розмова про механізми впровадження евакуації", – сказав депутат.

Депутат Київради Андрій Задерейко (фракція "Єдність") запропонував фізично відокремлювати смуги для громадського транспорту, наприклад, бордюрами, як це роблять в Європі.

"Потрібно розглянути європейський досвід про фізичне виключення можливості заїзду автотранспорту. Так зроблено, наприклад, в Брюсселі, Амстердамі. Там виділені смуги для громадського транспорту і зроблені бордюри, а в кінці вони часто ставлять боллард, який виїжджає, і тоді приватний транспорт не може рухатися. Крім того, є сенс організації "перехоплюючих" паркінгів, щоб люди могли доїхати до зупинок громадського транспорту і пересісти на нього, залишивши свій автомобіль", – вважає депутат.

У підсумку комісія рекомендувала Департаменту транспортної інфраструктури провести робочу нараду з профільними заступником голови КМДА Іллею Сагайдаком і представниками Національної поліції України. На цій нараді потрібно з'ясувати, як можна вирішити проблеми з функціонуванням смуг для громадського транспорту і як боротися з порушниками правил.