На міст Патона в Києві можуть повернути трамвай

29 липня 2014, 09:44
Столиця шукає інвестора

Транспорт. Експерти вважають, що Троєщині потрібні і метро, і трамвай

Відсутність грошей на будівництво четвертої гілки метро на Троєщину змушує владу прискорити процес вирішення транспортної проблеми житлового масиву. У КМДА вже розглядаються альтернативні варіанти – будівництва трамвайного кільця в місті, яке об'єднає обидва береги столиці. Пропонують прокласти трамвайну лінію по Подільському мосту і одночасно відновити цей вид транспорту на мосту Патона (прибрали в 2004 році. – Авт.). Ідея непогана, кажуть експерти. Але грошей на її реалізацію у міста немає – шукатимуть інвесторів.

ТРАМВАЙНЕ КІЛЬЦЕ . Ідея проста: прокласти рейки на Подільсько-Воскресенському мосту, з'єднати їх з трамваєм на Лівому березі, потім прокласти рейки на мосту Патона – і замкнути таким чином трамвайне кільце. За словами головного спеціаліста управління інженерно-транспортної інфраструктури Департаменту містобудування КМДА Віктора Петрука, кільце буде довжиною в 30 км. У нього будуть вливатися шість трамвайних ліній на Троєщині, Борщагівці та Куренівці. "Але головне – потрібно розширювати міську електричку, і в парі з нею будувати трамвай на Троєщину по Подільському мосту", – говорить Петрук.

Реклама

На реалізацію проекту потрібно трохи менше грошей, ніж на будівництво метро на Троєщину. "На завершення будівництва мосту, з урахуванням прокладки ліній метрополітену, потрібно 4,6 млрд грн. Якщо пустити через міст трамвай замість метро, можна заощадити від 1,640 млрд до 2,750 млрд грн", – кажуть розробники. Але навіть сума, яка залишилася в 1,9 млрд для міста дуже значна – враховуючи, що поки на будівництво мосту виділили всього 100 млн грн. Зараз влада шукає інвесторів, готових вкладати кошти в будівництво переходу.

"Пустити трамвай замість метропоїздів цілком можливо – переробляти особливо нічого не потрібно. За моїми підрахунками, провізна спроможність лінії складе близько 41 тис. осіб/год, а це – 95% пропускної спроможності Святошинсько-Броварській лінії метро", – говорить Петрук, додаючи, що відновити трамвай на мосту Патона теж не проблема: "За попередніми підрахунками , покупка рухомого складу (30 трамваїв) обійдеться в 672 млн грн, тягова підстанція – 150 млн грн".

ТРОЄЩИНА БЕЗ МЕТРО . Експерти запевняють: трамвайне кільце метро не замінить. "Троєщина – великий масив, і метро там необхідне", – упевнений співголова асоціації Укртрансмоделювання Дмитро Беспалов. "Якщо пустити по Подільському мосту трамвай, ми викреслимо можливість появи метро на Троєщині на десятиліття. Потрібно робити все паралельно – будувати підземку і розвивати трамвай на Лівому березі", – вважає начальник "Інституту генплану Києва" Сергій Броневицький.

Реклама

"Метро на Троєщину коштує 20 млрд грн"

У мерії не проти створення трамвайного кільця, але чекають від розробників проекту конкретних техніко-економічних розрахунків. "Деякі райони Києва вимагають транспортної інтервенції. Один з таких районів – Троєщина, куди було заплановано побудувати метро. Але щоб добудувати Подільсько-Воскресенський міст, по якому піде метро, потрібно більше 4 млрд грн. А реалізувати весь проект четвертої гілки підземки від аеропорту "Київ" на Троєщину – 20 млрд грн (включаючи депо, рухомий склад та комунікації). Знайти такий обсяг ресурсів складно, тому фахівці пропонують прискорено вирішити проблему за рахунок будівництва трамвая. Такий проект має право на існування. Зараз ми опрацьовуємо декілька варіантів вирішення питання, в тому числі – трамвайне кільце і розширення міської електрички. Але все треба прорахувати. А потім вирішувати, що робити", – сказав нам заступник голови КМДА Михайло Костюк.