На столичному Подолі можуть зникнути перехрестя, а вулиці – стати вузькими

2 грудня 2014, 09:57
Городяни – за, а водії – обурені

Влада Києва через рік мовчання знову повернулася до ідеї перетворити столичний Поділ на пішохідну зону. У планах влади: прибрати перехрестя, звузити шість вулиць, а частину вул. Сагайдачного повністю віддати пішоходам. При цьому весь громадський транспорт, який зараз курсує, збережеться – він тільки трохи змінить маршрут прямування. Розробники концепції заявляють, що такі нововведення значно розвантажать Поділ. Городяни зізнаються, що готові до експерименту, а ось автомобілісти – проти. Головною проблемою залишається безгрошів'я – грошей на реалізацію проекту в бюджеті немає.

Реклама

Поділ. Зараз по Сагайдачного катаються автомобілі, а гуляти по вулиці неможливо через вихлопні гази

ПІШОХІДНА ЗОНА І ПАРКОВКИ . По ідеї розробників, пішохідною повинна стати частина вулиці Сагайдачного від Контрактової площі до вул. Андріївської. А далі по вулиці транспорт зможе курсувати за новою схемою: вул. Боричів узвіз – вул. Ігорівська – вул. Братська. Правда, Сагайдачного можуть звузити з чотирьох смуг до двох – завдяки цьому ширина тротуару може досягти 11-12 метрів.

"Схему реорганізації на Подолі створили, щоб максимально збільшити пропускну здатність вуличної мережі і перемістити транзитний транспорт на об'їзну магістраль. Це поки тільки концепція, але її затвердили при минулому керівництві столиці", – розповів головний спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури главку архітектури Віктор Петрук.

Реклама

Концепція передбачає, що пішоходизація Сагайдачного дозволить ліквідувати світлофорне регулювання на перехресті Боричевого та Володимирського узвозів і забезпечить безперервний рух транспорту по Володимирському спуску і естакаді: Боричів узвіз – Набережно-Хрещатицька. Крім частини Сагайдачного, звузити планують також вулиці Почайнинську, Спаську, Волоську, Сковороди, Ігорівську і Борисоглібську – там планують облаштувати близько 800 місць для паркування. У главку архітектури запевняють, що проект можна реалізувати навіть за рік, але каменем спотикання є фінансування: на проект потрібно кілька десятків мільйонів гривень.

Плани. Вулицю перетворять на зону для прогулянок з кафе і лавками

Реклама

ЖИТЕЛІ – ЗА . Місцеві жителі не проти пішохідного Подолу. "Давно пора Поділ зробити пішохідним. Тут є що подивитися, по Сагайдачного гуляли Пушкін і Гоголь, а зараз тут – потік авто", – вважає киянка Ганна Семененко.

А от водії обурені. "Незручно буде їздити. У потрібне місце не потрапиш, доведеться крутитися – з'їздів на Поділ з автобану майже немає", – скаржиться таксист Дмитро Ілько. Радник мера з питань транспорту Олександр Кава також вважає проект безглуздим. "Дорожня мережа на Подолі розгалужена, так що в пішохідну зону варто перевести не настільки важливу для транспорту вулицю. А позбувшись від перехресть, шляхи у багато частин Подолу для автомобілістів збільшаться в рази! Це призведе до появи великої кількості заторів", – розповів нам Кава.

Експерти запевняють: заторів не буде, адже в рамках концепції планують переробити і перехрестя від Поштової площі до Верхнього і Нижнього Валів, завдяки чому пропускна спроможність збільшиться практично удвічі. "Те, що автомобілістам доведеться крутитися, це нормально. Адже в першу чергу потрібно враховувати інтереси городян", – вважає експерт з транспорту Богдан Аганін.