Наскільки небезпечні мости в Києві: експерти розповіли про приховані проблеми

25 лютого 2020, 18:56
Деякі зі столичних мостів не бачили капітального ремонту 70 років

/ Фото: Олександр Марущак, Сьогодні

Віталій Кличко доручив комунальникам перевірити всі мости в Києві. І поки чиновники готують інспекції, кореспонденти новин "Сьогодні" також вирушили в рейд потенційно аварійними шляхопроводами. Які шокуючі порушення виявили?

Зі 170 столичних мостів разом з Олександром Сергієнком, директором Інституту міста, вибираємо найстаріші й прямуємо в рейд. Перший у списку – Повітрофлотський.

Реклама

"Ну, тут асфальтопокриття цілком задовільне", – зазначає експерт.

Але асфальт за вимогами безпеки перекладають раз на 5 років. Це так званий косметичний ремонт, тому про справжній стан мосту можна дізнатися, тільки якщо заглянути під нього.

"Цей тиньк зовнішній, він обсипається. Коли таке з'являється, його треба відразу закладати, щоб воно не впало. Нічого смертельного не буде, міст не впаде, але може впасти на голову або на автомобіль", – зазначає експерт.

Така історія сталася днями на Дегтярівському мосту. У Києві шматок від мосту впав на автомобіль, що проїжджав під ним. Водій не постраждав, але в машині побитий капот і розбите лобове скло. Запитуємо: "А через що взагалі могла впасти брила?"

"Ось бачите – тріщини, покришилося. Вода поступово стікала, воно відшаровувалося. Відшарувалося, коли якась вантажівка проїжджала згори, під дією вібрації відкололося", – пояснює експерт.

Звели цю переправу 57 років тому, і весь цей час вона без капітального ремонту. Тиньк обсипався, а одна з балок, на яких тримається конструкція, почала гнити.

Реклама

"Якщо вода проникає в тіло моста і замерзає, то вона рве все. Ось ми бачимо другий тавр, очевидно, що там було замикання. Це означає, що зверху просочувалася вода", – вказує експерт.

Піднімаємося на сам міст.

"Є поздовжня тріщина. Ось як тільки проїжджають великі вантажівки, ми відчуваємо коливання, це означає що для моста це зайве навантаження", – стверджує експерт.

Стан моста Патона потенційно небезпечний, але якою мірою? Побудували унікальну споруду 67 років тому. Останні 30 років планують реконструювати. Щоб перевірити його на аварійність, оглянути зовні експертам мало. Треба детально досліджувати.

А тим часом в Україні на ремонт доріг планують витратити майже в п'ять разів більше, ніж у минулому році. Наприклад, якщо в 2019 році на будівництво доріг виділяли 25 мільярдів гривень, то в цьому – аж до 113 мільярдів. Полагодити планують 6500 кілометрів дорожнього полотна. Читайте детальніше, де пролягають найгірші дороги в Києві і як їх будуть ремонтувати.

Реклама