Нова кільцева дорога Києва: через річки і торф

17 березня 2016, 07:26
Кільцева розвантажить рух і обійдеться в десятки мільярдів

Нова окружна розвантажить дороги у столиці

У Київській обладміністрації намір реанімувати і реалізувати масштабний проект з будівництва кільцевої дороги навколо Києва, спроектований "Укрдіпродор" в 2009 році. Про це повідомив перший заступник голови КОДА Лев Парцхаладзе і презентував проект першої черги "Великої кільцевої автодороги Києва" – ділянки автотраси від дороги Київ – Чоп до дороги Київ – Одеса. На його реалізацію знадобляться десятки мільярдів гривень, визнаються влади, але обіцяють: проїзд по дорозі буде безкоштовним.

РОЗВ'ЯЗКИ. Протяжність цієї ділянки складе більше 35 км, а ширина – 38,5 м (проїжджа частина – 11,25 м, узбіччя – 5 м, зупиночну смуга – 3 м, розділова смуга – 13,5 м). Початок дороги буде перетинатися з магістральною трасою Київ – Чоп (М06). Розподіляти потік транспорту повинна дворівнева розв'язка у вигляді конюшини – з двома пішохідними переходами і окремим напрямком в бік Житомира. Також транспортний вузол з чотирма переходами, численними з'їздами і виїздами запланований в районі смт Глеваха. Під "тілом" магістралі планують прокласти водопропускні труби та переходи для перегону худоби. Передбачені на ділянці також пункти відпочинку для водіїв і комплекси дорожнього сервісу.

Реклама

Мегарозв'язка. Біля Глевахи буде "конюшина" з переходами і з'їздами. Фото: diprodor.com

Частина кільцевої планують пустити через басейн річки Ірпінь, де багато торфу – глибина його залягання на цій ділянці становить 5 м. Щоб не допустити порушень екокомплексу, тут пропонують побудувати естакаду. За заплавою річки магістраль пройде між двома заповідниками – орнітологічним (є місцем гніздування сірої чаплі) і дендрологічним, а також перетне балку, яка є місцем міграції різних тварин: для них обладнають біопереходи шириною 18 м і довжиною в 96 м. Річку Бобриця дорога перетне мостовим переходом довжиною в 197 м.

Реклама

Річка Ірпінь. На ділянці, де залягає торф, пропонують естакаду. Фото: diprodor.com

ТОРФ І ПТАХИ. За словами екологів, масштабне будівництво і подальше сусідство з автомагістраллю погубить живу природу в безпосередній близькості від траси. "Птахи, особливо чаплі, люблять тишу. Через будівництво магістралі вони просто залишать свої гнізда і більше до них не повернуться. Небезпечно і сусідство естакади з торфовищами – це загрожує пожежами. Адже хтось обов'язково кине з вікна палаючий недопалок або сірник", – говорить еколог Олександр Соколенко.

Реклама

РЕАЛІЗУЮТЬ. За словами головного інженера "Укрдіпродор" Миколи Плисака, презентований ділянку магістралі – лише маленька частина всього проекту кільцевої дороги, протяжність якої становить 213 км навколо столиці. "Ділянку траси від автодороги Київ – Чоп до траси Київ – Одеса розвантажить транспортні потоки. По ньому транзитний транспорт піде не на нинішню окружну дорогу, а на нову кільцеву", – пояснив нам Микола Плисак.

Інфраструктура. Пункти відпочинку та дорожнього сервісу для водіїв. Фото: diprodor.com

У КМДА терміни початку будівництва поки не називають, але запевняють, що реанімація цього проекту є першочерговим завданням. "Необхідно досягти взаємодії всіх зацікавлених сторін і організувати роботу з потенційними інвесторами. Що стосується вартість реалізації всього проекту, то в 2009 році ця сума становила 55 млрд грн і з того часу зросла в рази", – говорить Лев Парцхаладзе.

При цьому проїзд по магістральному кільцю обіцяють безкоштовний: "Будівництво доріг із залученням бюджетних коштів або інвесторів не передбачає оплати за проїзд. Проїзд може бути платним у разі, коли будівництво ВКАД буде віддано в концесію. Поки такої угоди немає", – пояснює чиновник.