Нове метро, розв'язки і правила проїзду: плани Київради на засідання 28 лютого

28 лютого 2019, 08:45
Хочуть купити електробуси, побудувати тунель біля вокзалу і повернути райради

В останній день зими депутати Київради зберуться на чергове засідання. На порядку денному – багато важливих питань: збираються затвердити кілька цільових програм і обговорять нові Правила проїзду в наземному транспорті.

ПЛАНИ. З голосу на сесію винесуть проект програми розвитку транспортної інфраструктури на 2019-2023 роки. На її реалізацію пропонують направити 76,4 млрд грн: у тому числі в цьому році – 4,8 млрд (більша частина з бюджету міста). У ній йдеться про розвиток пішохідного простору і доріг, удосконалення системи паркування, оптимізації маршрутної мережі громадського транспорту, популяризації велоруху, впорядкування ринку таксі.

Реклама

Так, на будівництво тролейбусних ліній пропонують передбачити 816,3 млн грн, трамвайних – 352,6 млн (наприклад, від пр. Григоренка до метро "Осокорки", від вул. Старовокзальної до метро "Палац спорту"). Передбачається будівництво великих транспортних пересадочних вузлів – в районі метро "Почайна", "Лісова", бульвару Лепсе, на Нивках і інші. 10 млрд грн закладено по програмі на оновлення рухомого складу електротранспорту, в тому числі 249,6 млн – на придбання електробусів.

На будівництво нових і розвиток вже існуючих станцій метро пропонують передбачити 25,8 млрд грн. Згадали в документі навіть про добудову станції "Львівська брама" (1,1 млрд грн), другого виходу на станції "Вокзальна" (821 млн грн) і другого пересадочного вузла між "Театральною" і "Золотими воротами" (732,6 млн грн ). Є плани і по реконструкції доріг, розв'язок, мостів і будівництва нових. Серед об'єктів – Привокзальна площа біля Дарницького залізничного вокзалу з будівництвом двох автомобільних та одного трамвайного тунелю, шляхопровід на метро "Берестейська", розв'язка на перетині бул. Перова та просп. Маяковського.

Також виносять на сесію цільові програми з підвищення безпеки дорожнього руху та зовнішнього освітлення Києва до 2022 року. Реалізацію першої оцінили в 2,3 млрд грн: гроші будуть виділяти на будівництво і ремонти світлофорів, дорожні знаки, установку боллардів, сучасну розмітку тощо. На виконання другої програми потрібно 3 млрд грн. Кошти будуть спрямовані на енергоефективне освітлення на вулицях, в парках, у дворах, декоративне підсвічування. 

Реклама

ЗА ПРАВИЛАМИ. Ще один важливий проект рішення, який стоїть на порядку денному сесії, – затвердження нових Правил користування міським наземним пасажирським транспортом Києва. На жаль, на сьогоднішній день такі дійсно відсутні, а загальнодержавні закони не дають відповідей на багато питань. Крім того, нові норми потрібні в зв'язку з впровадженням єдиного електронного квитка, який вже активно тестують. Правила стосуються як пасажирів, так і співробітників транспортного підприємства.

"Пасажир зобов'язаний зареєструвати електронний квиток після входу в салон, дбайливо ставитися до обладнання перевізника, пред'являти е-квиток на вимогу контролера", – перераховується в документі.

У той же час пасажир має право на "безпечний, своєчасний і якісний проїзд до місця призначення". Серед обов'язків водіїв, наприклад, ввічливо поводитися з людьми, дотримуватися маршруту, зупинятися на кожній зупинці, регулювати опалення та освітлення в салонах.

Є на порядку денному і питання, які виносяться вже не в перший раз. Один з них стосується відродження в Києві райрад: це звернення до ЦВК з вимогою призначити дату виборів. Також депутати готуються затвердити Положення про порядок проведення громадських слухань і направити кілька "листів" до Верховної Ради. У тому числі з проханням зобов'язати членів Кабміну і держслужбовців категорій А та Б лікуватися виключно в медустановах України.

Реклама

Раніше Київрада прийняла рішення про надання матеріальної виплати сім'ям загиблих киян-учасників АТО замість землі. Рішення підтримав 91 депутат. Міська рада включить витрати на реалізацію відповідних виплат в бюджет столиці на 2019 рік.

Також кияни визначили район, який вважають найкомфортнішим для життя, – це Оболонський. До такого висновку прийшли автори опитування, яке проводилося компанією OLX в січні цього року. У ньому брали участь понад 15,5 тисячі городян (від 24 до 54 років), які оцінювали своє місце проживання за критеріями безпеки, чистоти, інфраструктури, транспортної доступності і якості життя.