Нові покарання для "героїв доріг" в Києві: чому все не так просто

29 вересня 2018, 08:17
"Листи щастя" прийдуть ще не скоро, а "героїв парковки" потрібно знімати спеціальною технікою

Фото: архів

В Україні з 27 вересня вступили в силу нові норми законодавства, що відповідають за покарання порушників правил дорожнього руху.Зокрема , штрафи для любителів перевищити швидкість або залишити автомобіль в недозволеному місці виростуть в 20 разів .

Одне з нововведень – легалізація фото- і відеофіксації порушень на дорогах . Так що якщо раніше " заробити " штраф автомобіліст міг тільки після спілкування з патрульною поліцією , то тепер достатньо , щоб порушник потрапив в об'єктив міської камери , яка розпізнає номерні знаки . У Києві такі пристрої встановлені вже давно в рамках системи " Безпечне місто " .

Реклама

"Посміхніться, вас знімають": особливості нових правил

За даними Kyiv Smart City , в системі відеоспостереження в місті – 5823 камери . Вони встановлені не тільки на дорогах , а й в пішохідних зонах міста . З них " читати " номерні знаки можуть близько трьох сотень . Технічні можливості смарт – камер дозволяють фіксувати перетин подвійної суцільної лінії , їзду по смузі громадського транспорту і проїзд на червоний сигнал світлофора . Також вони можуть розпізнати , чи в правильному місці припаркована машина .

Камери, "спостерігають" за дорогами міста, вже встигли себе зарекомендувати з хорошого боку. Завдяки їм вдалося відстежити не одну викрадену машину: дані з пристроїв надходять до Центру обробки (їх в Києві три), де комп'ютери з високою точністю визначають держномери машин і можуть визначити подальший трекінг транспортного засобу. А значить – з легкістю відстежити порушника і передати інформацію оперативним частинах МВС. І якщо раніше дані про машини, що проїжджають на червоне світло і перевищують швидкість, надходили в базу без наслідків для порушників, то з сьогоднішнього дня варто очікувати "листів щастя" зі штрафами.

Правда , для того , щоб нова система запрацювала , спершу необхідно створити Реєстр адміністративних правопорушень в сфері безпеки дорожнього руху , який буде вести МВС . Це займе деякий час , так що листи порушникам прийдуть ще не скоро .

Реклама

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

А ось " героям парковки " розслаблятися не варто : хоча міські камери і не охоплюють всіх місць , де залишають машини не за правилами , тепер виписувати штрафи можуть і інспектори з паркування , які раніше мали право лише рекомендувати дотримуватися правил . Але якщо водія не буде – таке порушення потрібно буде сфотографувати як мінімум з двох ракурсів і внести в той же реєстр адміністративних порушень .

Також на вулиці міста повернулися евакуатори . За словами водіїв , в перший день роботи нових правил кілька машин уже відвезли .

Реклама

Порушення правил парковки: сфотографувати "героя" зможе не кожен

Крім даних з камер відеоспостереження зафіксувати порушення і виписати штраф без присутності водія можна буде , сфотографувавши машину , яку залишили в недозволеному місці .

У соцмережах багато зраділи: мовляв, тепер можна буде зняти телефоном "героя парковки", відправити поліції – і все, нехай чекає штрафу. Однак закон передбачає, що так можуть робити лише уповноважені особи – патрульні та інспектори з паркування, – і тільки спеціально сертифікованою технікою. Фотографій порушення повинно бути як мінімум дві, з різних ракурсів. Також необхідна наявність дати, часу порушення і "прив'язка" до місця – в кадрі має бути не тільки машина порушника, але і впізнаваний "пейзаж" місця події. А якщо фіксується несплата парковки – інспектор повинен сфотографувати лобове скло, під яким відсутня талончик.

Тим часом , сертифікованої техніки , якої можна зняти порушника , як і реєстру порушень , поки в Україні немає . Так що до їх появи інспектори зможуть штрафувати тільки за неоплачену парковку і тільки якщо водій на місці і показав документи .

Реакція водіїв: парковок не вистачає і платити готові не всі

Київських водіїв спантеличила ініціатива законодавців виписки штрафу без присутності водіїв – навіть більше , ніж збільшене в 20 разів грошове покарання .

"Так а що , вже можуть виписати штраф без присутності господаря або водія ? Лист під двірник або просто в базу , а потім нежданчик ... ? " – задається питанням користувач одного з автофорумів столиці під ніком Elf84 . " Ніби як за парковку так. І я думаю , інспектори з паркування відірвуться на нас по повній за весь той час , коли всі їх посилали " , – відповідає йому nickka.

Також автовласники нарікають , що машин в місті дуже багато і " правильних " парковок на всіх не вистачає – так що залишити транспорт , не порушивши правил , нібито нереально . Причому , не тільки в центрі Києва .

"У спальних районах теж немає паркінгів . Тобто не порушувати просто не вийде фізично " , – вважає Rucha.

До того ж , на думку водіїв , порушників в місті настільки багато , що інспекторів з паркування , які можуть виписати штраф , просто на всіх не вистачить .

Багато хто чекає , що можливість залишити водієві протокол на його машині стане новим способом " заробітку " для шахраїв .

Тим часом , вже в перший день роботи нових правил в місті стали помічати роботу евакуаторів , які прибирали машини , які порушили правила паркування . При цьому , на місці була присутня поліція .

Однак є й ті , хто впевнений : незважаючи на жорсткість правил , покарання все одно вдасться уникнути .

"Одне радує , у нас законів дотримуються рідко . Думаю будуть штрафувати в центрі , на околицях все ж можна знайти місце . А там подивимося " , – вважає користувач Абрвалг.

Водії , які бували за кордоном , новими правилами не здивовані і вважають , що вони куди лояльніше , ніж , наприклад , в Польщі .

Так що незважаючи на те , що нові правила вступили в силу , масові покарання " героям доріг " не загрожують : поки питання з сертифікацією техніки і створенням спеціального реєстру не будуть вирішені – їх будуть штрафувати , якщо порушення помітять патрульні або інспектори з паркування . А значить , навіть при наявності сучасних технологій і " розумних камер " в місті без людського фактора поки не обійтися .