Нові правила оплати комуналки в Києві: відповіді на всі питання

26 вересня 2014, 11:44
Київська влада розповіла, як розшифровуються нові платіжки

За опалення тепер платять авансом

В КМДА роз'яснили особливості нового єдиного рахунку за житлово-комунальні послуги. До Вашої уваги відповіді на найбільш поширені запитання споживачів, що надійшли до Контактного центру 1551 і КП "Головний інформаційно-обчислювальний центр".

1. Можна розділяти рахунок або відрізати його частина для оплати?

Реклама

Не можна відрізати частину рахунку, оскільки це єдиний платіжний документ.

2. Як розрахувати суму оплати за показниками приладів обліку при наявності пільг, субсидій, і компенсацій?

Розрахунок за показниками приладів обліку здійснюється таким чином: спочатку загальна кількість кубічних метрів за надану послугу потрібно поділити на кількість осіб, які проживають в квартирі. Так визначається частка споживання для кожного мешканця житла.

Реклама

Отриману суму порівнюємо з нормою за послугу, вона залежить від сантехнічного обладнання. Поширеними нормами є 5,5 кубометрів холодної води і 3,5 кубометрів гарячої. Різниця між фактично спожитим обсягом на одну людину і вищезгаданим нормативом розраховується без пільгової знижки: кубометри потрібно помножити на встановлений тариф.

Між тим, обсяги, використані в рамках норми, потрібно помножити на встановлений тариф на кількість пільговиків, які проживають у квартирі, і на відсоток оплати (100% -% знижки).
У підсумку, загальна сума, яку потрібно заплатити, складається з суми за використану воду понад норматив і суму за воду, яка використовувалася в межах норми.

Якщо ж отримана частка менше або дорівнює встановленій нормі споживання, то отримані кубометри множимо на встановлений тариф, на кількість пільговиків, які проживають у квартирі, і на відсоток оплати (100% пільги). До оплати вважаємо отриману суму.

Реклама

3. Чи враховані пільгові знижки в колонці "Нараховано"?

В колонці "Нараховано" враховані всі наявні пільгові знижки по квартирі.

4. Чому тарифи за гаряче водопостачання, наведені в коментарях в рахунку, не відповідають тарифам, приведеним при розрахунках?

Проведено перерахунок за неякісно надані послуги.

5. Як заповнювати показники лічильників за послугу "Водовідведення гарячої води" і звідки взялася ця нова послуга?

Показання за послугу водовідведення гарячої води повинні збігатися з показниками за послугу гарячого водопостачання. До цього часу нарахування за послугу водовідведення були інтегровані в нарахувань за послугу гарячого водопостачання, проте у зв'язку з правовим визначенням виконавців послуг, її виділили в окремий блок.

6. Куди звертатися у разі виникнення аварійних ситуацій, виникнення боргів, надання неякісних послуг або надання послуг не в повному обсязі?

До виконавців послуг, вони зазначені в рахунках на рівні кожного блоку.

7. Чому в рахунку навіть влітку є блок "Центральне опалення", якщо розрахунки за послуги надаються виключно в опалювальний період?

Для можливості проведення авансових платежів.

8. Коли запрацює система електронних платежів?

Сьогодні кияни вже можуть скористатися міжбанківською системою електронних платежів на сервісі "Портмоне".

9. Чому споживання в м3 за місяць, помножене на тариф, не дорівнює сумі проведених нарахувань?

У зв'язку з проживанням мешканців неповний місяць.