Нові правила виклику "швидкої" в Києві: як тепер дзвонити лікарям

27 серпня 2018, 10:59
КМДА: "Сподіваємося, кількість скарг на медиків знизиться"

Зміни. Для виклику і невідкладної, і швидкої допомоги потрібно буде набирати 103. Фото: А. Бойко

Вже через п'ять днів, з 1 вересня, невідкладна допомога в Києві буде працювати в новому форматі. "Сегодня" з'ясувала, що зміниться для жителів столиці.

ОДИН ДЛЯ ВСІХ. Як повідомили в Київській міській адміністрації, бригади невідкладної медичної допомоги переходять в підпорядкування Центру екстреної медичної допомоги та медицини катастроф Києва. У зв'язку з цим мешканців столиці чекають серйозні зміни.

Реклама

Так, щоб викликати додому невідкладну допомогу, досить буде набрати єдиний і добре відомий усім номер 103. Зараз, як відомо, по ньому ми викликаємо тільки швидку, бригади якої приїжджають на екстрені виклики, якщо є загроза життю пацієнта: сильні травми, наприклад, при ДТП, кровотечі, інфаркт.

Для невідкладної допомоги в кожному районі існує свій семизначний номер: ці лікарі виїжджають на високу температуру, підвищений тиск або при загостренні хронічних хвороб.

"Зміни позитивно позначаться на якості надання медичної допомоги та зручність у її отриманні. Ми сподіваємося значно знизити кількість скарг киян з приводу некоректності медиків або того, що виклик відмовлялися приймати. Адже всі розмови з диспетчером Центру екстреної медичної допомоги записуються, а номер абонента автоматично ідентифікується", – пояснила глава департаменту охорони здоров'я КМДА Валентина Гінзбург.

За її словами, всі виклики будуть приймати фахівці, які миттєво допоможуть людині зорієнтуватися – потрібна йому невідкладна допомога або швидка. Кияни ж кажуть: реформу можна буде адекватно оцінити, коли вона запрацює.

Реклама

"Мені здається, для пацієнтів так дійсно буде краще. Я, наприклад, номер невідкладної свого району на пам'ять не знаю. При необхідності кожен раз доводиться шукати в інтернеті. Це не дуже зручно. Або інший варіант: буває, дзвониш в швидку, а там відмовляють, мовляв, звертайтеся з такою проблемою в невідкладну допомогу. Люди не розуміють чому, і це викликає хвилю обурення. з єдиним номером стане простіше", – вважає мешканка Святошинського району Маргарита Кожух.

"Сподіваюся, не буде такого, що на 103 тепер будеш півдня телефонувати, бо туди звертатимуться всі кому не лінь, наприклад, просто поговорити ... Як мінімум диспетчерів має побільшати", – сумніваються інші.

ЗВІЛЬНЯЮТЬ? Хвилювання є і у медиків. Серед лікарів невідкладної допомоги вже ходять чутки про закриття пунктів невідкладної, які довгий час працювали при поліклініках, – нібито подібні оголошення з'явилися в Солом'янському і Деснянському районах.

Також говорять про масові звільнення. Мовляв, на роботу в Центр екстреної медичної допомоги візьмуть далеко не всіх, а багатьох вже попросили писати заяви про звільнення за власним бажанням.

Реклама

У КМДА запевняють, що для паніки немає підстав.

"Лікарям потрібно написати в одному місці заяву на звільнення, а в іншому, тією ж датою, заяву про прийом на роботу. Це формальність, яку потрібно дотримати при переведенні на інше місце роботи. У нас є недостача в декотрих швидкої допомоги, і ніхто від них відмовлятися навіть і не думає. Що стосується пунктів невідкладної допомоги, то все залежить від того, в якому стані і де вони знаходяться. Якщо вони незручні з логістики, то будуть закриті", – пояснив "Сегодня" перший заступник голови КМДА Микола Поворозник.

Нагадаємо, зараз в Україні медична допомога не прив'язана до місця реєстрації або проживання. Кожен може вибрати терапевта, педіатра або сімейного лікаря в будь-якому медичному закладі, а гроші за обслуговування у лікаря заплатить держава.

Крім того, в Києві працює онлайн-система eHealth, яка дозволяє записатися до лікаря через інтернет. Правда, кияни досі скаржаться, що не всі лікарі в ній зареєстровані, так що знайти там свого дільничного терапевта не завжди вдається. Як і записатися на прийом на наступний день.