Небезпеки для пожежних в Києві: гасити полум'я заважають шлагбауми і припарковані машини

1 лютого 2016, 07:25
При будівництві будь-якого об'єкта повинні бути передбачені проїзди і заїзди для спецтранспорту

Бульвар Лепсе. При гасінні пожежі в квартирі загинув рятувальник. Фото: ДСНС Києва

У п'ятницю, 29 січня, столичним рятувальникам довелося ліквідовувати загоряння в будівлі Річпорту на Поштовій площі. На щастя, палаючу гору сміття на другому поверсі приміщення загасили за півгодини, без особливого збитку для конструкцій. Але, як повідомляють очевидці, підібратися до місця НП пожежним було непросто: вони не могли під'їхати до місця з боку площі. Рятувальники кажуть, що в Києві дуже багато місць, куди утруднений під'їзд для спецмашин. А адже якщо машина не приїде вчасно, наслідки пригод можуть бути набагато серйознішими.

Реклама

Річпорт. Всередині приміщення горіло сміття, але сама будівля не постраждала. Фото: А. Вавриш

ПАРКОВКА І ШЛАГБАУМИ. Одна з найголовніших проблем, за словами рятувальників – двори, запарковані машинами так, що і пішоходам пройти важко. "Авто, стоять у дворах, перекривають проїзди для спецмашин і заважають роботі. Були випадки, коли рятувальникам доводилося вручну пересувати машини в сторону, щоб поставити пожежну автодрабину! Наприклад, так було при масштабній пожежі на вул. Саксаганського, 38, яка сталася в березні минулого року", – говорить начальник управління з питань НС КМДА Роман Ткачук.

Заважають, за його словами, не тільки авто, але й установлення обмежувачі – стовпчики, бетонні блоки і шлагбауми, що перекривають в'їзд. "Особливо це актуально для будинків, де створені ОСББ. Кожне ОСББ самостійно приймає рішення по огорожі своїй території, але часто не враховує, що в результаті цього ускладнюється в'їзд для пожежних машин. Вже обговорювалося питання про необхідність провести інвентаризацію подібних огорож, але це колосальний обсяг роботи!" – Говорить Ткачук. Особливо багато таких "закритих" дворів у центрі міста.

Реклама

НЕБЕЗПЕЧНА ТОРГІВЛЯ. У ДСНС Києва додають: за нормативами, при будівництві будь-якого об'єкта повинні бути передбачені проїзди і заїзди для спецтранспорту. "Якщо ці норми порушені, такий об'єкт автоматично стає складним для гасіння", – пояснює начальник прес-служби ДСНС Києва Світлана Водолага. Рятувальники уточнюють: йдеться не тільки про житлові будинки, а й про інші об'єкти. Наприклад, на ринках торгові кіоски потрібно розміщувати так, щоб могла проїхати пожежна машина, а для цього потрібно відстань завширшки не менше 3 м і покажчики евакуації. У нас же часто заходи безпеки ігноруються. Наприклад, два роки тому пожежні зіткнулися з труднощами під час серйозного НП на одному з ринків на Оболоні: під'їхати до палаючих торгових точок їм не вдалося, а рукава для подачі води тягнули через кіоски та прилавки. Кияни ж бачать небезпеку і в численних МАФах, "натиканих" по місту без дотримання норм безпеки. "Поблизу багатьох станцій метро – справжні кіосочні лабіринти. Там не тільки пожежні можуть заблукати, а й звичайні люди", – нарікають городяни.

Пожежний загинув, рятуючи життя

Вчора в Києві попрощалися з 37-річним рятувальником В'ячеславом Потапенком, який загинув у п'ятницю під час гасіння пожежі у висотці на бул. Лепсе, 36. "Пожежні отримали повідомлення про загоряння в квартирі на 14-му поверсі будинку. На місці НП працювали 46 осіб. В'ячеслав – пожежний частини №18, старший сержант служби цивільного захисту, під час гасіння вогню знепритомнів. Його винесли на вулицю і передали медикам, але в кареті швидкої він помер", – розповіли в ДСНС Києва.

Реклама

Боротьбі з пожежами і порятунку людей В'ячеслав присвятив 13 років життя. У нього залишилося двоє дочок: старшій дівчинці 13 років, а молодшій – всього 4 місяці. Що саме сталося з рятувальником, буде розбиратися слідство.

В'ячеславу було 37 років. Фото: ДСНС Києва