Падіння стовпів на Шулявському мосту: чи отримають власники розбитих машин компенсації

2 січня 2021, 04:12
Юристи радять не чекати завершення слідства

На Шулявському мосту у Києві замість стовпів, що впали два тижні тому, встановили нові електроопори і невдовзі проведуть електрику. Однак тоді постраждали і кілька автівок.

Чи виплатили їх власникам компенсації – у сюжеті журналіста новин "Сьогодні" Артема Джепка.

Внаслідок падіння елекроопор на Шулявському шляхопроводі були розтрощені 9 автівок, зокрема, і "ластівка" Андрія Хорєва – саме так хлопець називає свою машину.

Реклама

"Спочатку впали дроти на дах, зчесали фарбу. Удари, пошкодження і вм'ятини, ось удар від стовпа, який вибив скло, частина ще в салоні. І ось ще удари по крилу, по багажнику, розбите бокове дзеркало і в принципі по всьому цьому боці", – розповідає потерпілий Андрій Хорєв.

Його Mercedes постраждав чи не найбільше. Сам Андрій був просто шокований.

"Перше враження – це якийсь паралізуючий стан, ти не розумієш, що сталося. Таке відчуття, ніби з життя просто висмикують, від цього перехоплює подих. Страшно, хвилююче", – каже він.

На "стовпопад" у Facebook одразу відреагував міський голова столиці – Віталій Кличко. На міст була гарантія 50 років.

Згодом у ЗМІ з’являється інформація, начебто експертизу уже провели в інституті електрозварювання імені Патона і нібито з’ясували, що зварювальний шов в основі конструкцій опор був пошкоджений. Тобто причиною падіння став заводський брак.

Реклама

Журналісти "Сьогодні" намагалися підтвердити або спростувати інформацію колег, та на момент виходу матеріалу у КМДА не відповіли. Тому вони звернулися до архітектора Віктора Петрука.

"Усі опори, які впали, мали лід. Вода замерзла. Її об’єм збільшується на 10 відсотків. Тобто 2,5 тонни на квадратний сантиметр. Тобто на поверхню цієї плити могло тиснути 5 тисяч тонн, тому ніхто не міг витримати таке навантаження", – розповів він.

А це означає, що відшкодовувати збитки повинен підрядник. І це може бути тривалий процес. Тож юристи радять починати його самотужки і вже потім позиватися щодо відшкодування. Шансів програти – жодних.

Тобто краще витратитися на юристів, адвокатів і запустити цей процес швидше, не чекати, поки слідчий це розгляне, тому що справа може і не дійти до суду з різних причин.

Реклама

Постраждалий Андрій Хорєв уже з’їздив на СТО. Там йому нарахували 150 тисяч гривень за ремонт. Тож хлопець сподівається, що його питання невдовзі вирішать.

Нагадаємо, мер Києва Віталій Кличко заявив, що Дирекція будівництва дорожньо-транспортних споруд як замовник будівництва звернеться до суду для відшкодування підрядником збитків за пошкоджені автомобілі постраждалих.

Прокуратура столиці порушила у зв'язку з падінням електроопор на Шулявському шляхопроводі кримінальну справу за статтею "Порушення правил, що стосуються безпечного використання промислової продукції або безпечної експлуатації будівель і споруд".