Робота на парковці в центрі Києва: небезпечні клієнти, б/в уніформа і чайові

27 квітня 2015, 07:52
У "Київтранспарксервісі" радять "бути трохи психологом і вміти абстрагуватися, коли тебе посилають"

Вул. Льва Толстого. Більшість водіїв без проблем віддавали 10 грн за парковку / Фото: Анастасія Іскрицька

Вже неодноразово влада реформувала роботу парковок у столиці: вводяться нові принципи оплати, зносять незаконні стоянки. Ми подивилися, як працює система зсередини, влаштувавшись на один день паркувальником.

ВЛАШТОВУЄМОСЯ. Перед працевлаштуванням в КП "Київтранспарксервіс" мені дають ознайомитися з величезною брошурою про права та обов'язки паркувальника та іншими документами. Прочитав, засвоїв. Але потрібно пройти ще й письмові тести. Без позитивних результатів, запевнили, на роботу не візьмуть навіть з двома вищими освітами (хоча для цієї вакансії достатньо і закінчення школи). У тестах десятки питань з варіантами відповідей. Наприклад, скільки коштує парковка в різних зонах. Помилився я лише в одному – неправильно вказав номер рішення Київради про створення КП. За словами директора підприємства Володимира Першина, такі деталі важливо знати при спілкуванні з водіями, які відмовляються платити за паркування через те, що це, на їхню думку, незаконно. Після тестів направляють в службу безпеки на інструктаж. "За останній час у нас було чотири випадки нападу на паркувальників – двом проломили битами голови, в інших стріляли. Якщо водій конфліктний, неадекватний, краще не наполягайте на оплату. Збережете здоров'я і час", – пояснює начальник СБ Валерій Шумський. Після його візи мене офіційно зарахували до штату і видали посвідчення контролера служби паркування. В обов'язки не входить допомагати водіям паркуватися, робиться це виключно з доброї волі, щоб заробити чайові. Контролер повинен тільки інформувати про тарифи і необхідності оплати послуг, про вільні місця, продавати талони і вести облік тих, хто відмовився платити. А от змусити це зробити повноважень немає. За мною закріпили парковку на вул. Льва Толстого, поруч з парком Шевченка. Це невелика смуга вздовж тротуару. "У вас перша зона, по 10 грн за кожну годину", – говорить начальник служби паркування Голосіївського району Олександр Рассказов. Він приносить зі складу поношений уніформу. Курточка сидить добре, а штани волочаться по землі. До того ж температура на вулиці + 20°, а форма зимова, з ватяною підкладкою. Вже через годину роботи в ній можна зваритися.

Реклама

Паркомат. Контролер проводить оплату через пристрій і віддає чек. Фото: А. Іскрицька

РОБОТА. О 8:00 всі паркувальники першої зони збираються на планерку. Тут, окрім іншого, розповідають, що робити, якщо знайшов підозрілий предмет. І таке було. Потім вилучають всю готівку, щоб в кінці робочого дня не було плутанини між особистими грошима і заробленими. При собі можна залишити 100 грн – на проїзд, їжу і здачу водіям. Вже о 8:30 – робота. На парковці з десяток машин. Але в паркоматі жоден з водіїв стоянку не сплатив. Воліли, щоб це зробив паркувальник. "Здрастуйте! Плануєте стояти? Година – 10 гривень", – звертаюся до жінки на позашляховику. Вона з посмішкою відраховує 10 грн, ще гривню залишає на чай. Чоловік на BMW на мою пропозицію оплатити мовчки киває і йде. Але, повернувшись через годину, віддає гроші. Ще одна людина відмовилася платити, пославшись, що він... з міністерства. Хоча безкоштовна парковка передбачена тільки для інвалідів з порушеннями опорно-рухового апарату. Багато хто цікавився, де паркувальник, який тут зазвичай стоїть. "Жах. Ігор розставляв автомобілі "ялинкою", всім місця вистачало", – обурюється водій іномарки, незважаючи на знак, який дозволяє парковку тільки вздовж тротуару. За півдня я обслужив 12 авто і заробив 120 гривень (з них 12- собі). Плюс отримав дві гривні чайових. Ще в мене виявилися невраховані гроші: один клієнт дав 7 грн, а паркомат приймає від 10.

Реклама

Хто йде працювати паркувальником

Відділ кадрів на КП "Київтранспарксервіс", напевно, один з найбільш зайнятих на підприємстві. Щодня сюди звертаються численні претенденти – текучка кадрів складає близько 30%. "Не всім підходить специфіка нашої роботи. Потрібно бути трохи психологом і вміти абстрагуватися, коли тебе посилають. Ніколи не вплутуватися в конфлікти і бути завжди ввічливим, не забуваючи, що клієнт завжди правий", – пояснює директор КП Володимир Першин. Проте паркувальниками йдуть працювати як люди з соціального "дна", так і ті, хто мають вищу освіту, але з якихось причин мають фінансові ускладнення. Є серед них і "ветерани" праці зі стажем роботи паркувальником більше 10 років. Ці стійкі люди навчилися підлаштовуватися під різношерсту публіку, виконувати її примхи, а у деякі навіть є постійні клієнти. "Зарплата у нас невелика: по одній гривні з талона плюс преміальні 500-700 грн. Але ще можна розжитися на чайові – моя точка знаходиться в центрі, де багато забезпечених людей. Наприклад, одна панянка щодня стоїть не більше години, а платить сотку. За це я їй допомагаю "вписатися" на паркомісце", – зізнається один з паркувальників Ігор.