Перший запуск: як відновлювали роботу метро на найзавантаженішій станції Києва

25 травня 2020, 18:53
"Лісова" – одна з найбільш завантажених станцій підземки Києва. Пасажиропотік – близько 67 тис. осіб на добу

"Лісова" – одна з найбільш завантажених станцій столичного метрополітену. Ми вирушили сюди в день запуску метро, щоб оцінити, як "станція вічної тісняви" справляється з карантинними заходами, зокрема фізичним дистанціюванням і необхідністю носити маски.

Корок на Броварському проспекті й порожня підземка: який вигляд має "Лісова" в перші години роботи

"Лісова" – кінцева станція Святошинсько-Броварській лінії Київського метрополітену. У минулому році вона відзначила свій сорокарічний ювілей (була відкрита в далекому 1979 році). Це найжвавіше місце Лісового масиву. Транспортно-пересадковий вузол – один з найбільш завантажених ланок системи київського метро. У середньому пасажиропотік становить близько 67 тис. людей на добу. Тому початковий задум прийти до відкриття (о 5:45 ранку) змінився на більш логічний – проїхатися в годину пік. "Випробувати на міцність" занурену в карантин станцію вирішуємо о 7:00.

Реклама

Перші зміни впадають в очі на підході до станції. Підземний перехід, зазвичай заповнений стихійними торговцями, тепер видається пустельним і самотнім. Двомісячна перерва в роботі головних транспортних артерій Києва умертвила стихійну торгівлю, і тепер, крім пасажирів, що квапляться на роботу, тут можна зустріти хіба що двох копів. Їхнє завдання – контролювати, щоб пасажири були в масках. Цей аксесуар для проїзду не менш важливий, ніж квиток. З квитками, до речі, теж оновлення.

Фото: Спеціальні стрілки на підлозі показують, де можна придбати QR-квиток. Він тепер замінює звичний жетон

Підходи до кас обладнані спеціальною розміткою. Охочих купити жетончик або поповнити карту тепер просять дотримуватися дистанції в півтора метра. Самі жетони відійшли в минуле, тепер в обмін на 8 гривень пасажир отримує QR-квиток. На "Лісовий" у 7 ранку за квитками черга з двох-трьох людей, тому фізична дистанція витримується. На наступній станції ситуація вже інакша, але не будемо забігати вперед.

Вагон досить порожній, з огляду на популярність станції. Пасажирів – не більше десятка на вагон. Списуємо це на сумлінність і дощ. За інших обставин пасажирів могло бути і більше, адже їхня кількість у вагонах ніяк не контролюється.

Реклама

Попереджений – значить озброєний: оголошення в столичній підземці тепер нагадують про вірус

На кожній станції розмістили спеціальні ознайомчі таблички. Вони закликають пасажирів бути пильними, обов'язково носити маски та рукавички.

Фото: Оголошення на перонах привертають увагу, їх виконали в яскраво-жовтій або зеленій палітрі

На станції метро "Чернігівська" голос, що зазвичай закликає не класти речі на рухомі частини балюстради, тепер вимагає негайно надіти маску. Треба думати, це реакція на недобросовісного пасажира. Втім, людей без масок у вагонах я не зустрічав протягом усього шляху.

Єдине порушення, яке вдалося зафіксувати, – відсутність необхідної дистанції біля каси. Це не означає, що жителі прилеглих до "Чернігівської" районів менш свідомі, ніж пасажири "Лісової". Просто конструкційні особливості приміщення не дозволили б двом десяткам людей розтягнутися на велику відстань.

Реклама
Фото: Труднощі соціального дистанціювання в метро

Зате на вході поліція проводить температурний скринінг. Треба думати, заміри відбуваються точково, принаймні, на моїх очах перевіряли, умовно, кожного третього.

Фото: Температурний скринінг біля входу на станцію

"На "Лісовий" взагалі нічого не перевіряють!" – ловлю розмову молодиків, які так само, як і я, проїхали одну станцію від "Лісової" до "Чернігівської". Що це – обурення, схвалення або просто стороннє спостереження, залишається загадкою.

Метро запустили, а Київ стоїть

Показово, але довгоочікуваний запуск метро не особливо вплинув на ситуацію з корками в столиці. Як і раніше, дороги в напрямку моста Метро можна не тільки побачити і почути, а й відчути по стійкому запаху викидних газів.

Фото: Рух до центру Києва ускладнений

Тягучка з тими, хто хоче перетнути Дніпро на автомобілі, контрастує з порожнім пероном станції. Мабуть, ще не вивітрилися умовні рефлекси.

Фото: Вигляд на перон станції з моста

Поїздка до "Чернігівської" і назад, як і раніше, обійшлася в 16 гривень. Але якщо в минулі рази купував і тут же витрачав на таку поїздку два жетони, то тепер в моїй кишені відразу 4 квадратних листочки – два квитки і два чеки до них. Не сильно екологічний варіант, на щастя, є численні альтернативи.

Фото: Так виглядає оновлена заміна жетону

Торгівля біля станції протягом години пожвавилася. Відкрилися точки вуличної їжі та квітів, Броварський проспект загруз у ще більш повільній тягучці-корку. Життя наповнює станцію, хоча і не поспішаючи.

Фото: Продаж квітів біля входу на станцію

Які правила роботи метро в Києві потрібно знати пасажирам

За день перед запуском метро відбувся щоденний брифінг міністра охорони здоров'я Максима Степанова.

Міністр вказав на важливі чинники, що впливають на безпеку пасажирів підземки, серед яких:

  • носіння засобів індивідуального захисту (масок і респіраторів);
  • дотримання фізичної дистанції;
  • відмова від поїздок в метро в разі ознак ГРВІ.

Для працівників метрополітену встановлено більш серйозні правила: перед роботою они проходять температурний скринінг. Вагони дезінфікують перед виходом на лінію, а станції – кожні чотири години.

Також дивіться наше відео, як працює метро Києва в перші години:

Перші години роботи метро в Києві