"Листи" городян залишилися без відповіді влади: в Києві досі не втілили жодну з петицій

23 лютого 2016, 09:07
За 4 місяці кияни підтримали понад 20 петицій

Київрада не втілила жодної підтриманої петиції

Сервіс петицій до міської влади заробив в Києві минулої осені, і відразу став мегапопулярним серед жителів столиці: на ньому щодня з'являється по кілька нових звернень. Рівно три місяці тому кияни зібрали необхідні 10 тисяч підписів під першими петиціями, а всього за минулий час підтримали більше 20 звернень. Але, як виявилося, сервіс на повну потужність не працює, і поки що жодне побажання киян не було реалізовано чиновниками. Влада визнає, що механізм петицій недосконалий, і придумують нові правила по роботі з електронними зверненнями.

Нагадаємо: за правилами, своє звернення до столичних чиновників або депутатів потрібно зареєструвати на сайті petition.kievcity.gov.ua, і зібрати під ним 10 тис. підписів. Після цього петиція передається на розгляд відповідальним органам, і якщо її оцінюють позитивно – влада повинна вирішити, як впровадити її в життя. Але поки, на жаль, все підтримані городянами петиції продовжують "гуляти" по кабінетах чиновників.

Реклама

ПОТРІБНО ДОМАГАТИСЯ. Автор першої підписаної петиції про збереження історичних будівель в Києві, Арсеній Фінберг підтверджує, що процес просувається дуже погано: жодної відповіді від 4 комісій, відповідальних за петицію, він до цих пір не отримав. І це з огляду на активну роботу небайдужих людей в цьому напрямку! По суті активісти, виконуючи роботу чиновників, намагаються своїми силами провести ревізію пам'ятників архітектури, і навіть створити сайт з повною інформацією про них (скільки їх в місті всього, які знищені, які – в держреєстрах, які видавалися за ним дозволу тощо). "Головний висновок на цей момент: якщо петиція набрала 10 000 голосів, це ще нічого не означає. Ідіть і самі змушуйте місто виконувати петицію", – резюмує Фінберг на своїй сторінці в ФБ.

За словами Богдана Долінце, автора ще однієї популярної петиції – про нічні маршрути громадського транспорту в Києві, – з ним ініціативу взагалі ніхто не обговорює, хоча народ її підтримав ще в листопаді. "Останнє, що я чув по нічних маршрутах, що транспортна комісія підтримала цю ініціативу. Дізнався з новин 21 січня. Але зі мною ніхто не зв'язувався, і нічого не обговорював. Думаю, в цілому проблема з петиціями в тому, що система занадто забюрократизована. Або ж є сторони, яким це невигідно", – сказав нам Богдан.

НОВІ ПРАВИЛА. Днями в мерії в черговий раз обговорили, як зробити петиції більш ефективними. Підтримали кілька пропозицій: "Не реєструвати нові петиції, які дублюють вже існуючі (наприклад, зараз на сайті можна знайти відразу кілька звернень про будівництво метро на Виноградар. – Авт.): авторів будуть повідомляти про це із зазначенням причин відмови. Комісії Київради, яким спрямовані петиції, будуть створювати робочі групи, засідання яких будуть протоколюватися і транслюватимуться онлайн. Раз на місяць секретар Київради буде проводити нараду з петицій і давати доручення, щоб прискорити процес їх розгляду. На такі наради будуть запрошувати активістів", – кажуть в Київраді. Правда, за всі ці нововведення ще мають проголосувати депутати на сесії.