Майже як в Києві: як прибирають сніг з доріг в інших країнах

9 березня 2018, 19:42
Технології схожі, але є локальні особливості, які нам не підходять

Фото: yablor.ru

Технології схожі, але є локальні особливості, які нам не підходять

Сніжні зими – далеко не рідкість у багатьох країнах Європи. І навіть там, де сніг можна спостерігати лише кілька днів, до прибирання доріг ставляться дуже відповідально. Як і в Києві, чистка снігу найчастіше знаходиться в компетенції комунальних служб і організацій, на балансі яких знаходяться дорожні об'єкти.

Реклама

В "Київавтодорі" нам розповіли, що при прибиранні снігу в європейських столицях використовують ті ж технології, що і в Києві. Так, напередодні снігопадів снігоприбиральна техніка заздалегідь виїжджає на вихідні позиції, прибраний з проїжджої частини сніг вивозять з узбіч, а дорогу посипають матеріалами, які роблять її менш слизькою.

"Кожна країна при обробці намагається використовувати природні матеріали, які є на її території. Наприклад, у нас для посипання використовується калієва сіль, вона є в Україні, а в Білорусі, наприклад, посипають магнієвою сіллю", – повідомили сайту "Сегодня" в дорожньому відомстві столиці.

Тим часом, в кожній країні – свої особливості, і не всі локальні "фішки", які ефективні, наприклад, в Швеції, підійдуть для української столиці.

Швеція: крижані дороги зі щебенем

Реклама

Фото: vik95.ru

У північних краях зима – звична справа, і сніг прибирати доводиться часто. Щоб спростити процес прибирання доріг, вчений Торгейр Ваа придумав незвичайний спосіб боротьби з ковзанням: дороги почали заливати сумішшю гарячої води і дрібного щебеню. Коли вона замерзає – дорога стає гладкою і досить шорсткою. Одноразової обробки вистачає майже на тиждень. А коли приходить весна, зимове покриття тане і стікає в каналізацію.

Деякі приватні ЖЕКи столиці замість звичних для Києва піску і солі також посипають доріжки у дворах дрібним гравієм. Однак для масового використання такої метод нам не підійде, кажуть комунальники: коли прийде весна, велика кількість гравію може забити ливньовки.

Реклама

Німеччина: дороги прибирають колонами машин

Фото: vik95.ru

Тут снігопади – не часто гості, але коли настає пора збирання, на дороги виходять снігоприбиральні машини. Вони чистять смуги по черзі, а на автобанах можна помітити відразу кілька машин, що прибирають одночасно, вони рухаються "напівклином". Після очищення проїжджу частину посипають подрібненою лавою.

У Києві, коли снігу випадає занадто багато, дороги також прибирають відразу кілька машин. Вони слідують одна за одною – навіть по вузьких вулицях.

Ісландія: дороги з підігрівом

Фото: forfun.com

Гарячі джерела, якими славиться країна, тут використовують з користю. Їх пристосували до опалення, виробництва електроенергії, а нещодавно стали використовувати в обігріві доріг. Так, труби з водою з гейзерів проходять під тротуарами. Таким чином, сніг відразу тане. Дороги з підігрівом також є в США, Фінляндії та Японії, але там для цього використовують електрику. Технологія вимагає серйозних фінансових вкладень, тож у нас її навряд чи можна використовувати. Принаймні, найближчим часом.

Канада: сніг плавлять в спеціальних машинах

Фото: ocheninteresno.com

Снігопади в Канаді – дуже рясні, і майданчиків, куди його вивозять з доріг, як в Києві, там не вистачає. Дороги прибирають досить оперативно, а зібраний сніг вивозять і плавлять в спеціальних машинах. Кожна здатна впоратися з 350 тоннами снігу на годину. Після прибирання дороги посипають сумішшю з магнієвою сіллю і дрібним гравієм. При цьому комунальні служби чистять тільки муніципальні вулиці, а біля будинків сніг прибирають самі мешканці.

Фінляндія: сніг скидають в затоку

Фото: eurabota.ua

Сніг тут прибирають оперативно і вчасно, однак в разі рясних опадів трапляються транспортні колапси. Тоді в заметах застряє навіть громадський транспорт! Тротуари чистять, як і в Києві, і посипають крихтою з гравію, щоб пішоходи не ковзали. Зібрані сніг перевіряють в Інституті води, і якщо в ньому немає шкідливих речовин – скидають у Фінську затоку. Якщо під час рясних снігопадів машини припарковані на узбіччях, водіїв можуть оштрафувати на 60 євро.

Комунальні служби відповідають тільки за прибирання міських магістралей, а для очищення невеликих вулиць, тротуарів та дворів наймають сервісні компанії. Також для прибирання наймають сезонних робітників.

Нідерланди: "Нехай сам розтане"

Фото: yablor.ru

Погода в цій країні далека від передбачуваності: то дощ, то сонце, то сильний вітер. Бувають і недовгі снігопади з морозами. Однак, іноді снігова стихія підносить довгостроковий "сюрприз", і тоді починаються неприємності.

"Одного разу сніг йшов всю ніч, і вранці теж. Але комунальники почистили лише кілька велодоріжок і частину основних доріг. На вулицях я бачила самотню невелику машинку з ковшем, десь як наша "Газель". На тротуарі взагалі була вузька стежка серед заметів. Через сніг перестали ходити автобуси. Хоча це не проблема, я добираюся до університету на велосипеді, як і багато тут. Днем був справжній сніговий колапс: потяги ходили з перебоями, до аеропорту було дуже складно дістатися. У деяких школах навіть скасували заняття! Здається, сніг взагалі не прибирали, але розкидали якусь суміш, яка його роз'їдала", – розповіла нам киянка Катя, яка вчиться в Амстердамі.

Через сніг на автобанах утворилися величезні затори. До речі, такі ситуації також іноді відбуваються у Франції і Великій Британії.

У Києві сніг теж не завжди встигають прибирати, проте останній масштабний колапс спостерігався навесні 2013 року, сніг засипав місто наприкінці березня. Тоді в Києві зупинився громадський транспорт, дороги паралізували 10-бальні затори, і багато хто навіть не змогли доїхати додому, залишившись ночувати в машинах. На щастя, тепер зі снігом справляються набагато краще.

Нагадаємо, раніше повідомлялося, що в Києві комунальники спорудили зі снігу величезну гору з трампліном.

А в Переяславі-Хмельницькому на Київщині місцевий житель Олександр Заруба змайстрував біля свого будинку гігантського двометрового снігового пса.