Подорожчання квартплати в Києві: чиновники обіцяють, що рівень сервісу поліпшиться

15 серпня 2017, 08:22
Кияни обурені тим, що тарифи зросли, а якість обслуговування кульгає

Прибирання. Киянам обіцяють поліпшити якість послуг / Фото: Григорій Салай

Жителі столиці почали отримувати платіжки з підвищеними тарифами: практично у всіх суми за квартплату в квитанціях подвоїлися. Влада: сервіс стане краще.

Нагадаємо, з 1 липня КМДА підвищила вартість послуг з утримання будинків і прибудинкової території. Якщо раніше городяни платили в середньому 2,85 грн/кв. м, то зараз – 5,80 грн/кв. м (для кожного будинку розрахований свій тариф, ознайомитися з ним можна на сайті мерії). Серед причин називають подорожчання електроенергії, пального та підвищення мінімалки.

Реклама

СКІЛЬКИ І ЗА ЩО. Багато киян обурені підвищенням. "За 50 кв. м тепер доводиться платити вдвічі більше. Прийшла квитанція на 303 грн, а за червень я платила 141 грн", – розповідає жителька Святошинського району Віра Мироненко.

У Дарницькому схожа ситуація: за двушку в 54 кв. м виставили рахунок в 275 грн замість 152 грн. Киянка Ірина Мельникова розповіла, що квартплата за 3-кімнатну квартиру в старому будинку на вул. Дарвіна в Печерському районі, без великого двору, також зросла вдвічі – до 447,11 грн.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ

Реклама

Більшість претензій у жителів до того, що тарифи зросли, а якість обслуговування, як і раніше, залишає бажати кращого. До квартплати входять майже два десятка послуг, які повинні надавати жеки. Окрім прибирання дворів, це полив клумб, прибирання підвалів, техповерхів, дахів, дератизація, дезінсекція, освітлення місць загального користування... Але роблять далеко не все.

Наприклад, житель Сирця Дмитро розповів нам, що в під'їзді будинку прибирають не постійно, а лише за індивідуальною заявкою від жителів. "А наприкінці липня моїй мамі в жеку взагалі сказали, що ніхто прибирати не прийде. Мовляв, двірник звільнився, а коли з'явиться новий – невідомо", – говорить киянин.

РЕЙТИНГ. Але чиновники обіцяють, що тепер рівень сервісу поліпшиться. За словами заступника голови КМДА Петра Пантелєєва, місто запровадить рейтинг роботи ЖЕУ: до десяти гіршим підприємствам застосовуватимуться санкції, аж до звільнення службовців і припинення роботи. Критеріями оцінки стане кількість звернень людей на гарячі лінії, якість прибирання, оперативність ліквідації аварій, стан освітлення будинків і дворів.

Реклама

"Буде створено кадровий резерв керівників ЖЕУ, щоб ні у кого не виникало ілюзії незамінності. Також вводиться щоквартальний облік доходів і витрат вдома, щоб люди бачили, скільки і куди йде грошей. Роботи з поточного ремонту повинні будуть узгоджуватимуться з мешканцями", – зазначив Пантелєєв .

Експерти запевняють: щоб змусити комунальників працювати якісно, потрібно неабияк потрудитися. "Необхідно писати індивідуальні та колективні скарги, офіційні звернення. Думаю, що влада могла знайти інші фінансові ресурси, розробити комплекс дієвих реформ у сфері ЖКГ замість того, щоб підвищувати вартість послуг для населення", – вважає президент Інституту реформ і розвитку Києва Олександра Вовченко.

Раніше сайт "Сегодня" писав про те, як подорожчала вода і що робити, щоб платити менше.