Подорожчання маршруток в Києві: що кажуть перевізники і пасажири

12 грудня 2016, 08:00
Тариф підвищився не на всіх маршрутах

Маршрутки за 8 грн. Кияни зазначають, що на маршруті №180 курсують нові автобуси. Фото: А. Лавров

У вихідні кияни відчули справжній "транспортний удар": в столичних маршрутках подорожчав проїзд. Перевізники обіцяють поліпшити сервіс і купувати нові автобуси.

ДЕ ДОРОЖЧЕ. Як повідомляють кияни в соцмережах, з 10 грудня за проїзд в маршрутці №180, яка курсує від пр. Свободи на Виноградарі до вул. Милославської на Троєщині, доводиться платити 8 грн замість колишніх 6 грн. Кілька маршруток подорожчали до 7 грн. Це №485 (ст. Метро "Героїв Дніпра" – пр. Маяковського), №476 (вул. Північна – станція метро "Дарниця"), №529 (с. Бортничі – пр. Маяковського). В інших проїзд також підвищився на 1 грн. Наприклад, як кажуть пасажири, тариф за проїзд в маршрутці №188 (вул. Симиренка – станція метро "Нивки") виріс з 4 грн до 5 грн, а в №414 (Дарницька площа – вул. Бальзака) – з 5 грн до 6 грн. "Наш колектив зобов'язується докладати максимум зусиль, щоб забезпечити гідний рівень обслуговування пасажирів і оновлювати рухомий склад сучасними автобусами", – сказано в оголошеннях в салонах.

За словами керівника компанії-перевізника "Союз-Авто" Юрія Нестерчука, тариф підвищився не на всіх маршрутах. "На вартість вплинули кілька факторів. Востаннє вартість проїзду змінювалася два роки тому. Відтоді зріс долар, відповідно, витрачається більше грошей на закупівлю запчастин, збільшилися витрати на паливо. Крім того, стрімко дорожчають комунальні послуги, які також впливають на економіку підприємства. і найголовніше: вже прийняті умови конкурсів на перевезення по Києву. Машини повинні відповідати стандарту Євро-5 (це з низькою підлогою 10-метрові авто). Ми підписуємо договори на 5 років, і за ці п'ять років зобов'язані на 100% оновити рухомий склад машинами Євро-5 (по 20% на рік), інакше договір розриватиметься. Одна нова машина зараз коштує $ 65 тис. або 1,6 млн грн. Наступного року ціна становитиме вже 1,8-1,9 млн грн. Ми вже закупили 60 нових автобусів. На маршруті №180 також випустили 7 нових "Отаманів". Наступного року першими закриватимуться новими автобусами ті маршрути, в яких зараз встановлена ціна за проїзд 7-8 грн", – говорить він. На запитання, чому подорожчав проїзд саме на цих маршрутах, Юрій Нестерчук відповідає: "У кожного маршруту є своя специфіка. Розраховується економічне обґрунтування (з урахуванням пасажиропотоку і економіки кожного конкретного маршруту). На основі цих розрахунків і виставляється тариф. Ці розрахунки, до речі, ми вже давно подавали до КМДА", – пояснює він.

Реклама

ШУКАЮТЬ АЛЬТЕРНАТИВУ. Багато киян новими розцінками обурені. "Для людей, які їздять з Троєщини на Оболонь на маршрутці №485, ще є варіант пересісти на тролейбус №47, який йде практично за тим же маршрутом. Можна доїхати за 3 грн. А ось альтернативного комунального транспорту для маршрутки №180, яка подорожчала максимально, – немає. Тільки з пересадками і за видатками виходить одне і те ж", – обговорюють кияни.

"16 гривень в день тільки на одну маршрутку, щоб доїхати з роботи і на роботу. Жах", – обурюється житель Виноградаря Олексій Харчук. Але є і ті, хто до подорожчання ставиться з розумінням. "Давайте визнаємо, що на маршруті №180 вже з'явилися нові сучасні автобуси. Краще платити більше, але їздити в нормальному транспорті, а не в машинах, що розвалюються на ходу , – вважає киянка Олена Півень. Деякі очікують, що нинішнє подорожчання – тільки "перша ластівка", і незабаром підвищать тарифи й інші маршрутки. У КМДА кажуть, що приватні перевізники зараз це можуть робити без узгодження з владою. А ось в комунальних маршрутках обіцяють, що вартість проїзду поки що залишиться колишньою. "Найближчим часом в маршрутних таксі "Київпастрансу" ціни на проїзд не змінюватимуться", – запевнив гендиректор підприємства Дмитро Левченко.