Подорожчання проїзду в Києві: люди відмовляються від комунального транспорту

17 липня 2018, 18:52
Пасажирами автобусів і тролейбусів залишаються в основному пасажири-пільговики

Київський транспорт тепер – за новими тарифами. Кондуктор Валентина скаржиться: в салоні – одні пільговики. Через це план не виконується. Раніше за одне коло продавала більше 40 квитків, після подорожчання ж просто біда

"Зараз 13 талонів продала, а в попередній рейс – 10. Ви бачите, що маршрутки переповнені, а у нас в тролейбусі хто – одні пенсіонери їдуть", – нарікає жінка.

 Діра в підлозі, загоряння в салоні, зламані двері. Здавалося б, з новими тарифами такі недоліки повинні ліквідувати. Але вірити в це не варто. Коли "Київпастранс" і метрополітен оголосили про підвищення цін на проїзд, зізналися: роблять це, щоб підняти зарплату працівникам. І колишній заступник міністра інфраструктури Олександр Кава називає це спекуляцією.

Реклама

"Підвищити зарплату персоналу можна було і без підвищення тарифів. Це абсолютно не пов'язані між собою речі. Міський транспорт – це планово збитковий вид діяльності, він планово збитковий не тільки в Києві, а й у Варшаві, Берліні та в Парижі", – заявляє політик.

У всьому світі на транспорт виділяють дотації. І Київ – не виняток. Комунальний транспорт отримує гроші з трьох джерел. Перший – це пасажиропотік, другий – державні дотації, а третій – це реклама, що розміщується в салонах.
Доктор економічних наук Петро Мельник каже: до кінця липня буде користуватися проїзними за старою ціною, далі шукати альтернативу. Співвідношення "ціна – якість" не бачить.

"Не завжди чисті тролейбуси, завжди багато стоячих пасажирів, двері не зачиняються і не відчиняються", – говорить експерт.

Поки альтернативою громадському транспорту є маршрутки, які, як не дивно, виявилися дешевші. Але, схоже, ненадовго. Сьогодні на кількох київських маршрутках вже підняли ціни – до 7 – 8 гривень. 

Як відомо, після подорожчання вартість разової поїздки в підземці становить 8 гривень. При поповненні картки на 50 поїздок, тариф за одну поїздку – 6,5 грн. Як відомо, з 14 липня в Києві проїзд подорожчав удвічі – до 8 гривень. Йдеться про метро, тролейбуси, трамваї, автобуси, фунікулери та міську електричку. При цьому пасажири, які регулярно користуються громадським транспортом, можуть заощадити: одна поїздка в метрополітені коштуватиме від 6,5 грн, якщо поповнити безконтактну картку на 50 поїздок. 

Реклама

Масована кампанія влади Києва з поясненнями причин двократного подорожчання проїзду в комунальному транспорті столиці не увінчалася успіхом. Городяни щиро не розуміють, чому ціна проїзду зросла з 4 гривень відразу до 8-ми при збереженні старого рухомого складу і умов проїзду на ньому. 

Користувачі соцмереж резонно зауважують, що комунальним транспортом в основному користуються пенсіонери та пільговики, які і так не платять за проїзд, а нечисленні платоспроможні пасажири з муніципальних автобусів і трамваїв пересядуть на маршрутки, проїзд в яких зараз дешевше.